1988-ban egy német villamos került Japánba: Hannover városa ajándékozott egy 1928-ban készült síndöcögényt Hiroshima városának abból az alkalomból, hogy öt éve lettek egymás testvérvárosai. A mindkét végében vezetőállással, mindkét oldalán elöl-hátul ajtóval, egy áramszedővel és két tengellyel rendelkező jármű a német festésen kívül német és japán feliratot kapott: Hannover köszönti Hiroshimát. Kihagyhatatlan ziccer ez egy vasútmodell gyártó cégnek és a Kato ki is használta: 2009-ben megjelentette a villamos modelljét N-es méretarányban.
Kato 14-070: a hannoveri villamos
2014.02.02. 17:15 IST
Szólj hozzá!
Címkék: japán villamos kato scale n
London Bridge - járműdömping
2014.02.01. 12:25 IST
Szombat délután van, nézegetem a tavalyi fényképeket, gondoltam éppen itt lenne az ideje rendet tenni közöttük. A vonatos képeknél elbizonytalanodtam, vajon írtam-e már róluk bármit is ide a blogra? A válasz sajnálatos módon nem volt, így aztán kiválogattam pár fotót 2013 júniusából és szeptemberéből, amelyeket szeretnék veletek megismertetni. Semmi extra, csak a jó értelemben vett vasútbuzulls, azaz mindenfajta nagyvasak következnek London Bridge kapcsán. Figyelem: mivel a szigetország járműveiről van szó, ezért a szépérzéket nem árt félretenni a Tovább feliratra való kattintás előtt!
Szólj hozzá!
Címkék: brit vonatfotózás
Villamosjavítás
2014.01.31. 14:17 IST
Gondolom olvastátok a tesztemet a düsseldorfi villamospályáról, benne a nem túl meggyőző véleményemmel. Alapvetően nem szoktam foglalkozni a különböző patchekkel, vagy magyarul javításokkal, hiszen oly' sok programnál csiszolnak olyan sok mindent, hogy nem lenne értelme ezért bejegyzéseket gyártani. Most azonban kivételt teszek, hiszen a fejlesztők olyan dolgokat húztak meg, amire a kezdetektől fogva vágytam és amik nélkül nem igazán lett volna szabad kiadni ezt a játékszoftvert.
Szólj hozzá!
Címkék: villamos szimulátor virtuális vasút
Mindjárt kész Debrecen "négyes metrója"
2014.01.14. 19:53 Btx
Múlt hétvégén egy nagyon kedves barátomat látogattam meg Debrecenben. Mivel ő az egyetemhez közel lakik - meg úgyis nagyon régen jártam már ilyen mélyen a városban - úgy döntöttem gyalog megyek ki hozzájuk, közben legalább a készülő kettes villamos vonalát is bevizsgálom. 1998 és 2003 között 5 szép évet töltöttem el a cívisvárosban így furdalta az oldalamat a kíváncsiság, vajon hogyan illesztik be a meglévő környezetbe a vágányokat, merre megy a vonal és milyen megállókat alakítanak ki? Anno több villamosvonal is volt a városban, tehát egy tősgyökeres debreceninek ez nem újdonság, azonban a 70-es években az Ikarus gyár ontotta magából az olcsó hazai buszokat - amik ráadásul gyorsabbak is voltak a sokszor csak egy vágányon közlekedő kötött pályás járműveknél - így a villamosok sorsa az egyes - ma is létező - vonal kivételével meg volt pecsételve. Egy részük helyett busz jár, másuk helyett troli. Erről egyébként egy remek könyv is jelent meg Debreceni villamoskalauz néven (Balogh László, Gara Kálmán és Végh Dezső a szerzők) . Aki meg szeretné rendelni (és ezt nem reklám céllal mondom) annak tudok elérhetőséget adni, a neten nem egyszerű rábukkanni.
17 komment
Ezévi utolsó vonatozás
2013.12.29. 21:43 IST
Két alkalom már hagyománynak minősül?
Tavaly ugyanígy december 29-én btx-szel fogtuk magunkat és elmentünk Hódmezővásárhelyre egy kis évvégi vonatozásra és baráti csevejre jsimonx-szel, hogy aztán idén ugyanerre jussunk a karácsonyi bejglievés és tespedések tömkelege után. Ezúttal azonban nem Békéscsaba felé vettük az irányt onnan, hanem Szegedet céloztuk meg, némi villamosos élményre vágyva két állomás meglátogatása között.
Ki tudja, talán jövőre Szentesnek indulunk neki december 29-én?
Rövid képes beszámoló következik.
Szólj hozzá!
Címkék: villamos Szeged Csörgő Uzsgyi
Sógoréknál sem fenékig tejföl minden
2013.12.23. 20:52 crash
Manapság divat adventolni (ezt a kifejezést nemrég tanultam), azaz az advent valamely hétvégéjén kimozdulni valahová, megnézni a feldíszített utcákat, sétálni a vásári forgatagban, forraltborozni. Magyarán egy kis kirándulás kapcsán előre beszívni a karácsonyi hangulatot, ezzel is ráhangolódva az érkező Karácsonyra. Vasutas blogba ez a téma úgy vág, hogy én a hétvégén az oly' divatos Bécs helyett Mariazellt választottam családi úticélnak. Mariazell szép hely, hangulatos az adventi forgatag, ami ilyenkor az utcákon van. Ami viszont vasútbarát szempontból fontos, hogy a Mariazellbe vezető kisvasút az egyik leghangulatosabb kisvasút Európában. A mariazelli kisvasútra egy éve érkeztek új motorvonatok, gondoltam az adventi kirándulás jó ürügyet ad az új vonat kipróbálására.
4 komment
TS2014: Boldog Karácsonyt!
2013.12.22. 12:38 IST
Amennyiben emlékeim nem csalnak tavaly és tavalyelőtt kaptunk egy-egy kiegészítőt a Train Simulator alkotóitól Halloweenra zombis témakörben. Kellemes idiótaság volt mind a kettő, jól el lehetett velük szórakozni, így idén kissé csalódottan vettem tudomásul, hogy nem álltak elő a harmadik résszel. Aztán néhány napja jött a meglepetés: ezúttal karácsonyi témakörben alkottak, kissé egybemosták a modellvasutat a virtuális vonatozással és így megkaptuk a The Holiday Express névre hallgató programot, amelyhez nem szükséges a TS2014 megléte. Gondoltam ha már úgyis mindjárt itt az ünnep ezzel a teszttel kívánok nektek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Szólj hozzá!
Címkék: virtuális vasút train simulator
Three Country Corner Route – Síneken Ausztria, Svájc és Németország
2013.12.07. 12:27 jsim
Végre megjelent a Just Trains kiadásában a kb. másfél éve beharangozott és igen-igen sokat ígérő újabb pálya a Train Simulator 2013 programhoz (ami időközben Train Simulator 2014 névre keresztelődött át). Jelen add-on azért is okozott nagy várakozást a vasúti szimulációs programokat kedvelők körében (nálam egészen biztosan így volt), mert az első olyan hivatalos kiegészítő az említett alapprogramhoz, amelyben három országot összekötő vasúti hálózaton közlekedhetünk egy pályán belül. Ez két ok miatt is hiánypótlónak számít. Akik ismerik a most már TS 2014-et azok biztosan tudják, hogy a hozzá készített hivatalosan megjelenő (tehát fizetős) kiegészítők zöme brit és amerikai témákat dolgoz fel mind a pályák, mind a gördülő állomány tekintetében, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egyre több német téma is napvilágot lát, de arányaiban nézve messze az USA és a UK vezet. Másrészt tudomásom szerint osztrák pályákat (természetesen még mindig a hivatalos, ergo fizetős kiegészítőkre gondolok) még nem dolgoztak fel ehhez a programhoz és svájci is csak egy van (SBB Route 1 Landquart-Pfäffikon), amit ráadásul arany árban adnak a többi hasonló vagy jobb minőségű kiegészítőhöz képest, viszont így még ha csak durván tizenöt kilométer erejéig is, de jelen pályánkon belekóstolhatunk egy kis svájci vonatozásba is. Akkor utazzunk is egy kicsit!
Utolsó kommentek