Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

Tastam 2025.04.09. 21:37:17

@rezgaras: Ezt sajnos nem tudom, de nem is kutakodtam utána.

Bejegyzés: Villámlátogatás a Rácalmási Vasúti Parkban

rezgaras 2025.04.07. 19:10:58

Lehet tudni, hogy a pályakorrekciók előtt merre ment a nyomvonal? Mert az OpenRailwayMap-en nincs rajta.

Bejegyzés: Villámlátogatás a Rácalmási Vasúti Parkban

Tastam 2025.03.15. 21:17:41

@horvabe: Köszönöm a helyreigazítást, javítottam a tévedéseimet.

Bejegyzés: Villámlátogatás a Rácalmási Vasúti Parkban

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2025.03.15. 18:14:20

Köszönöm az érdekes posztot! Két pici hiba: Rácalmás délre van Budapesttől és a 6-os utat kell keresztezni a település és az állomás között.

Bejegyzés: Villámlátogatás a Rácalmási Vasúti Parkban

Tastam 2025.01.07. 08:12:01

@P806: Köszönöm a helyreigazítást. Sajnos, én sem vagyok mentes a hibáktól, tévedésektől.

Bejegyzés: Hol gyár állott, most kőhalom

P806 2025.01.07. 04:56:28

„A december 28-ikai fotósmenetre ...”

Bocsánat, de helyesírás nélkül írni ... Rögtön elvesztem az érdeklődésem, nem olvasok ilyet tovább, mert mi lehet még benne az anyanyelv ellen?

Bejegyzés: Hol gyár állott, most kőhalom

gigabursch 2025.01.06. 11:13:55

@gigabursch: @Tastam:
Upssz, lemaradt a vége..
Bocsesz...

(folyt)
... iparvágány megy be az egyetem területére

Bejegyzés: Hol gyár állott, most kőhalom

Tastam 2025.01.06. 10:49:47

@gigabursch: Pontosan mi értendő azon, hogy „egyedi”? Egyetemre bejárás céljára létesített megálló volt másik is: 1995 és 2021 között az esztergomi vonalon Pázmáneum.

Bejegyzés: Hol gyár állott, most kőhalom

gigabursch 2025.01.06. 08:44:51

Igazában az Egyetmvárosnál klasszikus megálló nem volt ismereteim szerint, de az viszont izgalmas kérdés, és talán egyedi Magyarországon,

Bejegyzés: Hol gyár állott, most kőhalom

Komlósfecskés 2024.12.09. 15:44:31

A szokásos kitűnő írás, élmény volt olvasni. Apró érdekesség: 1929-ben felkerült a vasúti pálya is a hídra, szerephez azonban majd csak 1944 októberében jutott, és akkor sem pozitív értelemben. A visszavonuló német csapatok ugyanis csak a két középső, 100 méteres nyílást robbantották fel, de mivel a négy szerkezet a sínekkel össze volt kötve, a mederbe zuhanó bal oldali lerántotta a bal parti (tiszaugi) hídfőről a szélső 50 méterest is.

Bejegyzés: Apám vasútja

gigabursch 2024.12.07. 09:07:43

Köszönöm, érdekes volt.

A pálya állapotára a „gyalázatos" szó talán a legmegfelelőbb.

Bejegyzés: Apám vasútja

fkv.119 2023.10.29. 17:49:02

Nahát, bontják a csúti szart? Vagy ez még nem az? :(

Bejegyzés: Búcsú egy kisvasúttól

gigabursch 2023.10.28. 07:53:45

Nem is tudtam róla...

Bejegyzés: Búcsú egy kisvasúttól

Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2023.10.15. 10:22:07

A vonal történeti alapvetéseivel kapcsolatban vannak téves információk. Az elmaradó utasforgalom misztériumára politikai okok vezettek. Az akkori kormány és a vele azonos (és azóta sem változott) politikai beállítottságú vasúti vezetése mindenképp fel akart számolni minél több vasúti összeköttetési lehetőséget. A valóság az, hogy egy vonalon (bármelyiken), mindig változó a kihasználtság térben és időben, de sokkal egyszerűbb és olcsóbb egy-egy kihasználatlanabb pár megállót érintő szakaszon átvinni a forgalmat, mint a kihasználtabb részek önálló szakaszkénti üzemeltetése. A vasút, miután abban volt "érdekelt" (közutas lobbi), ezeken a szakaszokon, és az amúgy valóban csekély kihasználtságú délelőtti, és késődélutáni órákban tartott hétvégén utasszámlálást, majd a mérési eredmények alapján a tömött hétköznapi hivatásforgalmú vonatokat törölték a menetrendből. Így lett "kihasználatlan" a 13-as vonal, és olyan műszaki állapotban lett bezárva, amilyen amúgy most is sokszáz kilométerszám van használatban. Voltak problémák, és volt folyamatos karbantartás is. Semmi különös. A többi csak mítosz.

Mit lehetne tenni a reptérrel? Ha arra lenne számdék, hogy a vasút megmaradjon, akkor két megoldás kínálkozik. Az egyik, egy szintbeli eltolás, mert a dízeles űrszelvény gyakorlatilag a felszállópálya szintje alá is elhelyezhető lenne, és így mint egy jó széles hídon, felette lehetne repteret üzemeltetni. Erre vannak példák százával, nem kell kitalálni a csőben a lyukat. Ha viszont kevésbé futurisztikus megoldást keresünk, akkor a vasúti vonalvezetést Naggyimót északi szegleténél egy balos ívvel egy a 832-es uthoz közelítő irányba lehetne fordítani, majd a Darza patak vonalát 400-500 méterrel átlépve egy jobbos ívvel É-Ny-i irányba fordulva visza lehetne térni az eredeti nyomvonalra, ráfordulni egy újabb balos ívvel, és evvel nagyjából másfél kilométerrel meg letne növelni a felszállópálya hasznos hosszát. Jelenleg ez a hasznos hossz a googi-térkép szerint sac/kb 2 kilométer. Tehát, nem a műszaki lehetőségek nem adottak, hanem a politikai vezetés még nem vizsgálta felül a bezárás statisztikáját adó tematikát, és felesleges vonalként tekint a 13-asra. Ezért nincs megoldás.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy mára a vonal nem használt részei már valóban használhatatlanná váltak, de ha van szándék a megoldásra, akkor van megoldás is, hiszen Veszprémvarsány-Franciavágás között is megtették, pedig nem csak párszáz méterről van szó.

Bejegyzés: Búcsúmenet egy vonalszakasz újranyitása apropóján

gigabursch 2023.10.15. 06:51:57

Szép Túra.

A jelenkori selmeci vasút építéséhez kapcsolódóan ezt a sztorit nem tudtam.

Ugyanakkor a nagy vasútállomásnak két oka volt.
1) Legyen hogy elvinni építéshez a keletkező meddőt.
2) Volt olyan terv, hogy az Ipolyság-Korpona vasútvonalhoz csinálnak bekötést.

Bejegyzés: 2 × 150

Tastam 2023.10.10. 18:25:17

@Pályamágus, a sínész: Köszönöm a hozzászólást, nagyon érdekes, a tartalmát el is mentettem.

Bejegyzés: Retrópótló pót retró

Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2023.09.30. 17:13:57

Pár érdekes kiegészítés:

1. A Moha-Rakodóról induló Kincsesbányára tartó vonal, melynek "nyoma sem található", valójában részben mégis csak megtalálható. Ma egyszerű iparvágánynak látszik, amelyik az üvegásvány homokbányába vezet, és az állomásról indulva balkéz felé ágazik ki még az állomási vágányokból. Egykor ez a vágány haladt tovább Kincsesbányára, de a jelenlegi bányatelep végétől felbontották. Ma egy ütközőbak zárja le a vágány végét a bányaterületen belül. Onnan tovább már valóban nem létezik.

2. A Mórról Pusztavámra tartó vonal bezárására geológiai okokból került sor. Úgy tudni, hogy a bányatevékenység olyan talajmozgásokat indított el, amik érintették a vasút alépítményét is, de túlságosan drága lett volna megszüntetni a problémát.

Kisbér állomáson két látványosság is megbújt, de érdekes lehet.
3. A víztorony, az állomásépülettől Fehérvár irányában az állomásépület oldalán látható. Elkerülheti a figyelmet, mert jelenteg a pályafenntartás telephelyén belül van. Az épület műemlék jellegű, két óriási szegecselt víztartály található benne, amiből valaha a gőzmozdonyokat töltötték fel.

4. Másik érdekesség az állomásépület mellett található buszforduló szélén látható műemlék-torzó. Sajnos sosem lett befejezve, és leginkább bontási maradványnak látszik. Egy függőlegesen állított sínről van szó, amelyből az épület felől nézve jobbra lefelé, és balra felfelé oldalra kiágazó íves síndarabok láthatók. A függőleges az 5-ös, a két kiágazás a 13-as vonalat szimbolizálja. Az 5-ös vonal 150. évfordulójára készült, de a lefestésén túl valamiért nem került befejezésre. Kár, mert elég lenne akár csakráfesteni a vonalszámokat, vagy készíteni alá egy kavicságyást, és máris betölthetné a funkcióját.

Nagyon jó beszámoló, élvezettel olvastam, és remélem sikerült néhány valóban érdekes kiegészítést tennem.

Bejegyzés: Retrópótló pót retró

Tastam 2023.09.24. 08:00:04

@Pályamágus, a sínész: Igen, lesz, de a héten nem voltam itthon, nem értem rá vele foglalkozni.
:-)

Bejegyzés: Százötven lett az ötvenes

Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2023.09.21. 11:05:24

Ezek a matuzsálemek az elmúlt hétvégén az 5-ös vonalon parádéztak. Lesz egy poszt arról is?

Bejegyzés: Százötven lett az ötvenes
süti beállítások módosítása