Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Mindjárt kész Debrecen "négyes metrója"

2014.01.14. 19:53 Btx

Caf kicsi.jpgMúlt hétvégén egy nagyon kedves barátomat látogattam meg Debrecenben. Mivel ő az egyetemhez közel lakik - meg úgyis nagyon régen jártam már ilyen mélyen a városban - úgy döntöttem gyalog megyek ki hozzájuk, közben legalább a készülő kettes villamos vonalát is bevizsgálom. 1998 és 2003 között 5 szép évet töltöttem el a cívisvárosban így furdalta az oldalamat a kíváncsiság, vajon hogyan illesztik be a meglévő környezetbe a vágányokat, merre megy a vonal és milyen megállókat alakítanak ki? Anno több villamosvonal is volt a városban, tehát egy tősgyökeres debreceninek ez nem újdonság, azonban a 70-es években az Ikarus gyár ontotta magából az olcsó hazai buszokat - amik ráadásul gyorsabbak is voltak a sokszor csak egy vágányon közlekedő kötött pályás járműveknél - így a villamosok sorsa az egyes - ma is létező - vonal kivételével meg volt pecsételve. Egy részük helyett busz jár, másuk helyett troli. Erről egyébként egy remek könyv is jelent meg Debreceni villamoskalauz néven (Balogh László, Gara Kálmán és Végh Dezső a szerzők) . Aki meg szeretné rendelni (és ezt nem reklám céllal mondom) annak tudok elérhetőséget adni, a neten nem egyszerű rábukkanni.

IMG_0037.JPG

Sétámat a nagyállomásnál kezdtem, ahol a meglévő végállomást kibővítették. Eddig is egy pihenő és egy "áthaladó" vágány volt, viszont ezeket meghosszabbították.

IMG_0039.JPG

Ezen a képen az egyes vonalán közlekedő KCSV6 típusú villamos látható.

IMG_0041.JPG

Az "indulási oldalt" áthelyezték a nagyállomástól távol a trolimegálló mellé. Így jóval többet kell majd gyalogolni a vonattól, de gondolom két peronnak csak itt volt elég hely. Az előtérben az "érkezési oldal" látható.

IMG_0046.JPG

A vonal a Debrecen plázáig közös az egyessel, átmegy a főtéren, ahol a nagytemplom található. A legenda szerint a látóképi csárdának (108-as vasútvonal) a küszöbe egy magasságban van a templom tornyával. Ezt a tényt nem tudom megerősíteni viszont szomorú, hogy a három óra három különböző időt mutat és egyik se pontos.

IMG_0047.JPG

A vonalon a spanyol CAF által gyártott járművek fognak közlekedni, ilyenek közlekednek majd az egyes és a hármas villamos vonalán is a felújítás után Budapesten. Érdemes megfigyelni, hogy amíg Szegeden és pl. Bécsben is a villamosoknak csak az egyik oldalán van ajtó és egy vezetőállásosak - tehát mindenhol hurokvágány van - addig Budapesten irtják ezeket (pl. 17-es villamos a Margit hídnál) és Debrecenbe is "kétirányúak" kerültek.

IMG_0048.JPG

A plázánál a kettes villamos balra fordul és a 31-es busz vonalán megy tovább. A viszonylat ezt a buszcsaládot (31-es és 32-es) hivatott leváltani, mely Debrecen legforgalmasabb vonala. Eredetileg nem a Péterfia utcáról fordult rá a busz a Hunyadi útra, hanem a Bethlenről, azonban a főtér átépítésével párhuzamosan előbb utóbbira kényszerült, majd meg kellett kerülnie a sétálóutcát a Kossuth utca - Burgundia utca - Hunyadi utca útvonalon. Ekkor hozták létre a 32-est, ami ugyanezt csinálja, csak a másik irányból (Bethlen utca - Hatvan utca - Nyugati utca - Széchenyi utca). Változás még emlékeim szerint, hogy az egyes villamos megállója a vasútállomás felé átkerült a másik oldalra.

IMG_0049.JPG

Tovább haladva már az új vonalon egy megálló következik - a képen látszik, hogy ezen még az utolsó simításokat végzik!

IMG_0052.JPG

Ezen viszont totál kiakadtam és az óra mellett ez a másik negatívum: látszik, hogy az egyik oldalon tökéletes az illesztés, a másikon viszont iparosmunka. A villamoshoz kapcsolódó beruházások még júliusig tartanak, remélem addigra kijavítják ezt is!

IMG_0054.JPG

Budapestnek van, Szegednek van, most már Debrecennek is: füvesített villamospálya. A valóságban a téli idő miatt persze nem volt ilyen szép zöld de az IrfanView automatikus színkorrekciója után annyira megtetszett, hogy így hagytam :)

IMG_0055.JPG

A vonal ezzel a kanyarral hagyja el a Hunyadi utcát és fordul rá a Csemete utcára.

IMG_0057.JPG

Itt pedig egy újabb megálló. Amikor végigmentem rajta még sercegett a lábam alatt a homok - csak azért mertem megtenni mert velem szemben is átjött rajta valaki.

IMG_0058.JPG

Kijelző már van, el is lát minket hasznos infókkal.

IMG_0059.JPG

A megálló túloldalára pedig egy lámpa került - szerintem fölösleges, mert itt csak a gyalogos megy át (a kettővel ezelőtti képen is látszik).

IMG_0060.JPG

A vonal bemegy a Csemete utca közepére. Sokan féltek, hogy az itt levő fákat ki kell vágni és ebben lehet is valami, mert látni, hogy elég sok újat ültettek. Kíváncsi vagyok mennyire tudják ezeket kordában tartani? A parkolósáv viszont megszűnt, mert a villamos mellett irányonként csak egy-egy nyomvonalnak jutott hely.

IMG_0061.JPG

Úgy néz ki azért nem kellett minden fát kivágni, bár ránézésre némelyiket eléggé megkopasztották. Érdekes megfigyelni a képen látható megállót is, ez az első olyan az új vonalon, ami egy kereszteződés két különböző végén helyezkedik el.

IMG_0063.JPG

Íme a másik fele és itt is látszik, hogy azért maradtak meg középen fák. Más kérdés, hogy mekkora dugó van itt reggelente mert itt régebben két sáv volt, aminek azt hiszem a végén már nem parkoltak.

IMG_0064.JPG

A haverjaim tudják, hogy kedvenceim a panelházak, tátott szájjal bámultam az Avas lakótelepet ahogy a vonat bement Miskolcra amikor meg ülök a 130-ason kinézek az ablakon és látom, hogy világít a 10.-edik emeleten a lámpa azt várom, hogy mikor bukkan elő fáradt arccal és jelez Mágenheim doki! Következzen most egy kép a másik irányból is, amin egy ilyen ház is látható.

IMG_0067.JPG

Malompark kereszteződés villamosmegállóval.

IMG_0071.JPG

A 32-es busz utascserézik a Malomparknál. Március elseje után ez a kép a történelem része, ugyanis másodikától már a CAF villamosok fogják szállítani az utasokat a DKV honlapja szerint.

IMG_0072.JPG

A Nádor utca az új villamosvonallal. Régebben itt is két sáv volt.

IMG_0073.JPG

32-es busz halad el a Dienes László Gimnázium és Egészségügyi Szakképző Iskola előtt - egy évig én is erre jártam az egyetemre.

IMG_0075.JPG

"Dienes" és a villamos. Ja és persze egy (számomra) új lámpa!

IMG_0076.JPG

A villamos a kanyar után megint kimegy az út szélére.

Én szombaton eddig jutottam, itt le kellett kanyarodnom a barátomékhoz. A megnyitóra ha lesz kedvem meg olyan idő lesz le fogok menni - ha nem akkor csak nyáron. A villamosvonal így első blikkre tetszik, azon viszont lehetne vitatkozni, mennyire érte meg felépíteni? Nem lett volna olcsóbb megtartani a buszokat - ezek az újak már messze nem annyira szennyeznek, mint az Ikarusok - esetleg trolit is lehetett volna építeni - hisz itt nem utazik olyan sok ember, hogy konvojban mennének a buszok. Mindenesetre a tömegközlekedést fejleszteni kell és én kifejezetten örülök annak, ha valahol egy új villamosvonal épül, ha meg még ismerem is a helyet az csak hab a tortán, mert így sokkal nagyobb élményt jelent végigutazni majd rajta.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr145757098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magaslabda 2014.01.15. 12:22:10

Az index egyik közlekedési fórumából:
Debrecen a folyamatos áremelések és hálózat valamint kínálat szűkítés eredményeképpen eljutott oda, hogy 6 év alatt évi 150 millió forintról évi 1500 millió forintra nőtt a városi közlekedés vesztesége.
Ehhez az évente újra meg újra termelődő 1100-1500 millió forint mínuszhoz, most majd PLUSZBAN hozzájön a 2-es villamos okozta veszteség.
A 2-es villamos mire elkészült, feleslegessé vált.
Szükség lett volna rá 20 éve, 15 éve, ma már csak azért fog üzemelni, mert ha már ennyi pénzt beleöltek mégse állíthatják le/meg.
Helyette megszüntetnek kettő db csuklós autóbusz vonalat a villamos átadásának percében.
Megpróbálnak utast varázsolni a villamosra.
Legyen sikerük!

BigPi 2014.01.15. 13:15:38

@magaslabda: "Helyette megszüntetnek kettő db csuklós autóbusz vonalat a villamos átadásának percében"

Mondhatni ehhez kapcsolodik az én kérdésem is.

A mai világban miért előnyösebb egy villamos pályát és rendszert kiépíteni egy busz, vagy troli bővítés fejlesztés helyet?

Egyszer valaki azt mondta nekem, azért mert, így külön pályán közlekedik a villamos és nem zavarja többiek közlekedését. De, ha busznak is külön utat építünk, akkor az sem fogja.

9-143 2014.01.15. 14:20:03

Kétoldali ajtósak az új debreceni villamosok is! Mivel a megállók nincsenek egy oldalra rendezve.
A hurokvágány nem elégséges feltétel a egy oldali ajtókhoz. Sőt, ezeknek mindkét végén van vezetőállása is.
A villamost oda érdemes építeni, ahol nagy a tömegközlekedési igény, ezt általában buszokkal tudják felmérni. Amikor elkezdték tervezni, akkor még nagy volt. Szegeden is meg lett szüntetve másfél buszvonal az új 2-es villamos beindításakor.
Egy villamos optimális esetben leszállít 2-3 csuklós busznyi embert, ami miatt látszik, hogy akkor gazdaságos, ha addig tömött, sűrű buszközlekedés volt azokon az irányokon, amit a villamos majd lefed.

Btx 2014.01.15. 14:48:18

@9-143: jogos, biztos túl sötét volt a kép azért nem vettem észre az ajtókat! Este majd javítom.

OkoskaTo:rp 2014.01.15. 15:22:50

A Kálvin téren is gáz a villamossíneknél az aszfalt, vagy ami helyette van. Szintén a nagytemplom mellett.

A nagytemplom amúgy momentán épp felújítás miatt nem látogatható, sőt ez év eleje óta már az az istentiszteletek is ideiglenes helyre költöztek belőle.

Mbraun 2014.01.15. 15:49:16

CSak a megaloman polgarmesternek kellett a villamos, senki masnak.Hasonloan a stadionhoz. Akkora a szegenyseg hogy az emberek nagy resze kerekparral jar. A regi buszok es azok utvonala tokeletesen megfelelt az igenyeknek, egy baj van, hogy annyira ki vannak ritkitva hogy eveket kell varni mire talakozol egy busszal a megalloban.

Void Bunkoid 2014.01.15. 16:21:15

@Mbraun: a debreceni 31/32-es busz - tekintve hogy útja során több közép- é általános iskolát, meg még szőrmentén egy egyetemet és egy főiskolát is érint - hétköznap tömve van tanulóval meg munkábamenő panellakóval.

Ezek ugyanúgy fel fognak szállni a villamosra is, csak éppen nem lesz szardíniásdoboz-hangulat olyan reggel fél nyolc tájban mondjuk.

A biciklisták jelentős része meg amúgy nem anyagi megfontolásból közlekedik biciklivel, hanem meggyőződésből vagy divatból (nem viccelek, manapság menő "bringával" (de utálom ezt a szót, istenem) járni mindenhova, utána meg hőbörögni, hogy megbüntetnek, mert részegen kerékpározunk :D)

Void Bunkoid 2014.01.15. 16:23:15

@Mbraun: a stadionnal kapcsolatban viszont igazad van, soha az életben nem lesz ott húszezer ember, és az év legnagyobb részében pont ugyanolyan üresen fog kongani, mint a habár nagyszerű, de ugyanúgy kihasználatlan kongó hodály Főnix csarnok.

Mbraun 2014.01.15. 17:19:30

@Void Bunkoid: kozel 20 evig laktam Debrecenben, nem a buszokkal van a baj. Regebben tobb busz kovette egymast a csucsidoben. 2-3 busz ment el egymas utan. Orankent tobbszor is,10-15 perces intervallumban.
Mostanaban napkozben orankent nagyon keves busz jar. Azert anno a 27es, 31es, 28as, es hasonlo buszok nagyon surun jartak. Nekem ez eleg feltuno, mert ritkan vagyok Debrecenben es anno tocoskertben laktam, es a Date-ra jartam suliba. A milliardokat amit elbasztak, abbol uthalozatot kellene karbantartani, es biztositani az a "frekvenciat" a buszoknak hogy ne embertomegek logjanak a buszmegallokban 40-50 percig.
Az en meglatasom hogy tovabbra is az, hogy a szegenyseg miatt valtottak biciklire nem pedig divatbol.

Bambano 2014.01.15. 18:36:48

nem a műszaki kérdésekkel van itt sem a nagy baj, hanem a gazdaságiakkal.

ezt a villamost is mindenki fogja fizetni, aki debreceni, függetlenül attól, hogy használja vagy sem. a jó öreg önkormányzati vagyonkezelő társaság, az kavarja össze a dolgokat, mint mindig.

egyébként minek is építettek másik villamost, pooooont a választások előtt? fene tudja.

sakis 2014.01.15. 20:04:59

A "Malompark kereszteződés villamosmegállóval." c. képen balra látható panelben lakunk :)
Nyáron egy éjszaka csörömpölve járatták a vilit, amitől semmit nem tudtam aludni. Másnap sikerült telefonon elérnem egy illetékest a városházán a panaszommal. Teljesen korrekt volt, megkért hogy mail-ben is küldjem el a panaszomat és már aznap este abbahagyták az éjszakai tesztelést. Teljesen ledöbbentem, hogy ilyen is van.

övön alul 2014.01.15. 20:51:53

@Bambano: szerintem nemcsak a debreceniek fogják fizetni, hiszen időnként a kormány lenullázza az önkormányzatok hiányát...

Hajdú Intercity 2014.01.15. 20:56:36

Egy csuklós troli 100-200 milla, egy duplacsuklós Hess, ami svájci, 300-350 milla. A CAF vili ennek a duplája, a pályaépítése km-ként 1 milliárd volt?
ehhez képest a troli lényegesen olcsóbb, és akár 2x2 sáv is megmaradhatott volna, de buszsáv esetén még mindig osztozhattak volna rajta a taxik és a kerékpárosok...

Btx 2014.01.15. 22:12:28

@BigPi: a villamosnak kétségtelenül megvan az az előnye, hogy zárt pályán megy és így nem zavarja a dugó - hacsak rá nem állnak az autósok a sínekre. De emlékeim szerint a Dózsa György úton is akkor kezdődött a dugó, amikor lámpát szereltek a Honvéd utcához. Még emlékszem is, amikor az egyik buszsofőr mesélte az ismerősének, hogy kérték a Hajdú volánt szereltesse le a lámpát mert amíg nem volt tudták tartani a menetidőt most meg nem.

@OkoskaTörp: a templomórák hibája egyébként nem egyedi eset, Egerben is folyamatosnan küzdenek vele.

@Mbraun: erre még én is emlékszem, 2000-ben még 2-3 percenként járt csúcsidőben a 31-es, amikor bevezették a 32-est akkor péntek délután 2-kor mindkettő 6 percenként járt - papíron 3 percenként jött valami - de ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy egyszerre! Aztán a 32-es vonalról leszedték a csuklós buszokat és amikor a Dienesnél megtelt, a DÓzsa György úton már elég esélytelen volt felszállni. A 15-ös járt tudta még azon a vonalon valamelyest enyhíteni a zsúfoltságot! Az (akkori) 24-es buszról meg ne is beszéljünk, mindig tömve volt, a 10 perc késés alap volt nála és botváltós Ikarus-ok szüttyögtek 40-nek a négyes főúton (persze tudtak azok gyorsan is menni - először csodálkoztam is, hogy ez a busz ennyivel megy? - valszeg spórolt valamiért a volán).

@sakis: ha beindul a közlekedés akkor 11-ig és reggel 5-től simán fognak járni! Normál üzemben is ilyen zajosak? Egyébként biztos meg lehet szokni, itt Pesten se halkabb a troli, a repülőkről meg nem is beszélek (ha a főv
áros felől szállnak le), de tény, hogy a busz halkabb volt.

@Hajdú Intercity: épp a múltkor olvastam erről valamelyik blogon, hogy ha egy pár éven belül elterjednek az akkumulátoros buszok (ha elterjednek), akkor a trolihálózatnak se lesz sok értelme!

Villamosnak szerintem ott van értelme, ahol annyi embertömeg van, amit busszal már nem, vagy csak nehezen lehet elszállítani. Meg a hétvégi járatsűrűségre leszek kíváncsi mert ha abból indulok ki, hogy a 31-es és a 32-es átfedésben 10 percenként jár kíváncsi vagyok milyen gyakran fog jönni a kétszer akkora villamos? AZt is el tudom képzelni, hogy hétvégén KCSV6-osok fognak arra is járni mert azok kisebbek bár nem hinném, hogy a 11 darab mind a két vonalra elég lenne.

apika01 2014.01.15. 23:23:05

@Mbraun:
Javaslom, nézz körül bicikli ügyben mondjuk Hollandiában; ti., ha a szegénység miatt jár kerékpárral sok ember, akkor a hollandok egyenesen az éhhalál küszöbén vegetálnak!
A dkv.hu-n mindenki megnézheti a busz-menetrendeket, aztán eldöntheti, mi számít ritkának. Persze, senki se gondolja, hogy bárhol az országban úgy érik egymást a buszok, mint a Thököly úton Pesten.

apika01 2014.01.15. 23:32:49

Ja, és persze a "stadion", a nagy luxus-beruházás, meg hogy "hány lélegeztetőgépet lehetett volna belőle venni a beteg óvodásoknak"...
Rohadtul ócska duma. A görögök szerinted miért építettek 2500 évvel ezelőtt hasonlókat? Vagy a rómaiak szinte minden városába jutott egy-két amfiteátrum, még a totál periférikus, határ menti Aquincumba (dereng valami?, ma Óbuda, III. ker.) is jutott egy kb. 10-ezres a Nagyszombat utcára, igaz, a római Colosseum mondjuk nagyobbacskára sikerült...

Void Bunkoid 2014.01.16. 14:34:41

@Mbraun: nemtudom, kedves Mbraun. Én leginkább azt látom, hogy a városban biciklivel közlekedők, főleg a fiatalabbak legalább harmadának olyan kerékpárja van, amit meg merek kockáztatni, hogy nagyobb értékű, mint amit az én 12 éves autóm képvisel.

Ez nem éppen szegénységre vall...
süti beállítások módosítása