Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Micsoda egy hétvége!

2019.10.12. 06:30 Tastam

137.jpgMiután véget ért a nyári uborkaszezon, szeptemberben ismét teljes gőzzel beindultak a vasúti jellegű rendezvények (is), ám ekkor a tempó hirtelen olyan gyors lett, hogy a téma iránt fogékony érdeklődők csak úgy kapkodták a fejüket. A hónap utolsó hétvégéjén dömpingszerűen jelentkeztek a programok, igen nehéz döntésre kényszerítve a célközönséget. Szombaton a Vasutazz velünk utazási iroda Sárospatakra közlekedő Zsuzsanna-expressze, a Gödöllői Erdei Vasút napja, A Jászvasút (Újszász - Vámosgyörk) 110 éves fennállása alkalmából szervezett ünnepségsorozat vámosgyörki eseménye, valamint a Békéscsabán évről-évre megrendezett járműbemutató szerepelt az "étlapon", vasárnap pedig a Sárospatakról Szlovákián át hazatérő Zsuzsanna-expressz mellett a Budapest - Lajosmizse vasútvonal 130 éves jubileumára indított különvonat között lehetett választani. Végül némi hezitálás után eldöntöttük, mely helyszíneken jelenünk meg, választásunk végül helyesnek bizonyult, hiszen egy mozgalmas, élménydús hétvégével gazdagodtunk, az élvezetet a remek kirándulóidő tette teljessé. Ebben a hozzászólásban az általunk átélt kalandokat mesélem el.

Szeptember 28-án, szombaton Gödöllőre indultunk, úticélunk a város szélén elterülő arborétum volt, melynek legújabb látványossága egy 600 mm-es nyomközű kisvasút. Ennek építése 2017-ben kezdődött meg, a hazai keskeny nyomközű vasutak közti egyedülállósága pedig abban rejlik, hogy kitalálói nagyrészt saját kétkezi munkájukkal és némi társadalmi segítséggel hozták létre állami segítség nélkül, csupán magánszemélyek, vállalkozók, valamint Gödöllő város anyagi és tárgyi hozzájárulásával. A vasútnak tavaly, 2018. június 2-án ugyan volt egy megnyitó ünnepsége, azonban a kb. kétszáz méter hosszú vonalon a menetrend szerinti forgalom nem indult meg, csupán néhány előre meghirdetett napon volt rajta utazási lehetőség. Azóta megépült további, mintegy 50 méternyi nyíltvonal, egy állomás és a vontatási telep gazdagodott különböző eszközökkel. Most, az első kisvasúti napon állomásavatóra és mozdonynévadóra került sor.

138.jpgÚgy döntöttünk, Gödöllőre menet útközben megörökítjük a hatvani vonalon tartott teljes vágányzár miatt Újszászon át közlekedő Zsuzsanna-expresszt is. Csakhogy a kiszemelt fotóhelyen, Gyömrő állomáson éppen biztosítóberendezés-zavar volt, lebénítva a vonal forgalmát. Ezért nem vártuk meg a különvonatot, hanem indultunk az arborétumba, nehogy lekéssük az ünnepség fél tizenegyre kitűzött kezdését, amely azonban háromnegyed órás késést szenvedett (azaz még akár maradhattunk volna Gyömrőn). Elsőként a város polgármestere, a vasútüzem "atyja", valamint a Magyar Közlekedésért és Közművelődésért Alapítvány elnökének rövid köszöntőjét hallgatta meg a szép számmal összegyűlt sokaság, majd felavatták a vasút eleddig egyetlen állomását, melynek neve Csemete-rét.

139.jpgA hivatalos rész után járműbemutató következett. Első "fellépőként" egy hamisítatlan bányavasúti személyvonat érkezett a közeli vontatási telepről az állomásra. Az eredetileg a bányászokat a föld alatti munkahelyre, illetve onnan vissza a felszínre szállítani hivatott ún. népeskocsi előtt az EL-9 típusú akkumulátoros mozdony látható. A vontatójármű a kelet-németországi Henningsdorfban készült 1972-ben, majd a dorogi bányavasútnál szolgált annak felszámolásáig, vagyis a '80-as évek végéig. Gödöllőre 2018 kora tavaszán érkezett, majd teljes felújítása után azonnal munkába is állt. A kezdeti időszakban legfontosabb feladata a vasút építését segítő anyagvonatok továbbítása lett.

140.jpgA bemutatásra váró következő járműcsoport felvonulásakor alighanem valami porszem kerülhetett a gépezetbe, mivel a vasút dízelmozdonya nem az eredetileg előkészített teher-, hanem némi tolatás után egy személyvonat élén érkezett a nézőközönség látókörébe. A vontató téglagyári vasútüzemek részére készült egy békéscsabai gyárban, a konstrukció egy traktor alapjaira épült fel. Régebben a téglagyárak belső anyagmozgatását zömmel speciális kisvasutak végezték, ezt a járgányt a szentesi üzemből sikerült megmenteni. A személyvagonok régebbi építésű lórék átalakításával készültek, átalakításukra helyben került sor.

141.jpgSzerencsére mégis sikerült fényképet készítenem a tehervonatról is, amikor az akkus mozdonyka, miközben átállította őket egy másik vágányra, néhány másodperc erejéig a vontatási telepen kívül tolatott a kocsikkal. A terv szerint a menetrend szerinti személyforgalom beindítása után ez a jármű lesz a vasútüzem alapja, ezáltal a gödöllői lesz az első keskeny nyomközű vonal az országban, amely (majdnem) tisztán villamos vontatással üzemel. A föntebb bemutatott motoros vontató tartalékgép lesz, feltűnését különmeneteken, vagy a mostani bemutatókhoz hasonló eseményeken várhatjuk. De erre még várni kell, hogy a 600 mm-es pálya elérje a tervezett végpontját, a MÁV Gödöllő állami telepek megállóhelyét.

Amint a járműparádé véget ért, kezdődött a vonatközlekedés. Az meghirdetés negyedóránkénti indulást ígért, az egész órai vonatokra a vasút elfogadott előzetes helyfoglalást - erre a vonatok véges befogadóképessége miatt volt szükség -, a többi szerelvényre pedig a helyszínen lehetett jegyet venni. Kétvonatos üzem volt, valamennyi menet betért a remízbe is, ahol az utasok szakszerű vezetés mellett megtekinthették a vontatási telep felszerelését. A vonatkeresztezések természetesen Csemete-réten voltak. Bár folyamatosan, szinte megállás nélkül forogtak a kisvonatok, a háromnegyedórás késést, amely a program kezdésének elhúzódása miatt alakult ki, nem sikerült behozni.

146.jpgA járműszínben található az erdei vasút harmadik vontatója, mely jelenleg felújítás alatt áll, csupán néhány darabja látható a remíz egyik sarkában. A Karlik típusú, az EL-9-eshez hasonlóan akkus bányamozdony Lengyelországban készült ismeretlen időpontban egy ismeretlen gépgyárban. Ebből a járműsorozatból szerte Magyarország bányáiban sok működött, azonban a rendelkezésünkre álló adatok alapján csupán ez az egy maradt meg. A jármű a füzérradványi illitbányában vált fölöslegessé, majd egy magánszemély vásárolta meg, még üzemképes állapotban. Egy ideig a kemencei múzeumvasút lakója volt, gazdája onnan hozta át a gödöllői arborétum kisvasútjára.

147.jpgAz információk befogadására a legfogékonyabb időszak a gyermekkor. Tisztában van ezzel a gödöllői kisvasút "vezérkara" is, ezért a környezet kialakításánál gondoltak a legkisebbekre is: Csemete-rét állomáson két, az EL-9 vontató megjelenése által megihletett életnagyságú játszóeszköz várta a legifjabb látogatókat. Családi nap lévén mi is családdal jelentünk meg az arborétumban, ugyanis velünk tartott kisunokánk is. Famíliánk legkisebb tagjának igencsak tetszett hazánk legkisebb vasútja, egyedül azt fájlalta, hogy nem utazhatott rajta. Mivel csak az előző este dőlt el, hogy ő is velünk jön, nem tudtunk az egész órai vonatokra regisztrálni, helyben pedig csak elég későre kaptunk volna jegyet, amit viszont már nem várhattunk meg.

148.jpgMég egy esemény volt meghirdetve, erről a délután 3 órára meghirdetett mozdonynévadóról azonban lemaradtunk. Hogy a vasút emblematikus vontatójárművét ne csak a csikorgós hangzású EL-9 néven lehessen említeni, az egyik közösségi oldalon nevet lehetett ajánlani a járműnek. Egyetlen megkötés volt, hogy az a hely szelleméhez igazodva állatnév legyen. Végül a legtöbb ajánlás alapján a kis sárga döcögény most már hivatalosan is a Méhecske névre hallgat.
A kisvasút, bár vonala csupán nyúlfarknyi, nagyon hangulatos, a rajta utazók mellett a fotósoknak is emlékezetessé teszi a gödöllői arborétumba tett kiruccanásukat. A rendezvény a kissé nehézkes indulás ellenére nagyon jól sikerült, a remek kirándulóidőben összesereglő sokasággal együtt mi is kiválóan éreztük magunkat. Az állomással szemközti réten kikapcsolódásképpen néhány program várta a gyermekeket, az indóházban ajándéktárgyakat lehetett beszerezni, az épület mögött pedig már főtt a gulyásleves. Külön említést érdemel "Méhecske" ifjú motorvezetője, aki - talán a régi korok elegáns mozdonyvezetői mintájára - nem melósruhában, hanem fekete öltönyben dirigálta apró masináját. Köszönjük a szervezőknek ezt a remek napot és kívánunk további munkájukhoz sok sikert!

Másnap, szeptember 29-én, vasárnap az ellenkező irányba indultunk, hogy - némi késéssel - megünnepeljük egy vasútvonal 130. születésnapját. A fővárosba vezető fontos és forgalmas elővárosi vasútvonalak között kettő olyan van, mely annak idején helyi érdekű vasútként épült meg. Ezek egyike a közelmúltban aranyáron megújított esztergomi vonal, a másik pedig a Lajosmizsére vezető sínpár. Ez utóbbiról lesz most szó, melyen a Budapest-Lajosmizse HÉV társaság 1889. július 8-án vette fel a forgalmat. Mintegy másfél évtized múlva a pályát a Kecskemét-Lajosmizse-Kerekegyháza HÉV továbbvezette a "hírös" városig, ezzel kialakult a ma is ismert vonal. A két vicinális 1908-ban Budapest-Tiszai HÉV néven egyesült, végül az egész vonal a Hetényegyháza - Kerekegyháza közti vaspályával egyetemben a MÁV kezelésébe került. A 130 éves jubileum alkalmából különvonat közlekedett Budapest-Nyugati pályaudvar és Lajosmizse között, melyet az útjában érintett községek kis műsorral vártak.

149.jpgMi nem mentünk be a Nyugatiba, Kispest állomásnál, a vonatot a vonal egyik - számunkra - legérdekesebb pontjánál vártuk. A sínpár itt keresztezi Budapest leghosszabb utcáját, az Üllői utat és az 50-es villamost. Ezt a keresztezést a vasút felé az állomás be- és kijárati jelzője, az Üllői út és a villamos felé pedig fénysorompó és az azzal összefüggésben lévő közúti jelzőlámparendszer biztosítja. A vasút egykor még egy helyen, Pestszentimre térségében keresztezett villamospályát, s bár az 51-es viszonylat már '83-ban megszűnt, 1990-ben még fotózhattam a Lajosmizséről érkező vonatot a villamosvonal felsővezeték-tartó oszlopai előtt. De térjünk vissza Kispesthez: különleges élmény volt hallani az 54 tengely "dobszólóját", ahogy a hosszú vonat 20 km/órás sebességgel áthaladt a kettős vágánykereszten.

150.jpgA különvonat egy lélegzetvételnyi időre megállt Kispesten, vonatkeresztezés miatt Pestszentimrén, majd néhány perccel később méltóságteljesen begurult Gyál-felső mh. hosszú peronja mellé, ahol fúvószenekar fogadta. A már ott várakozó jókora tömeg még nagyobbra duzzadt, amikor sokan leszálltak a vonatról. A szerelvény blokkolta a vaspályát a peron elejénél keresztező forgalmas Kőrösi út forgalmát, a kényszerűen várakozó autósok azonban korántsem voltak olyan jókedvűek, mint az ünneplő sokaság. A helyzetet a vonat személyzete oldotta meg, a lelkes vasutasok rövid időre forgalomirányítóvá avanzsáltak. A rövidre tervezett tartózkodás kicsit hosszabbra sikeredett, nem is csoda hogy a fénysorompó egy idő után elvesztette a türelmét és elsötétült.

151.jpgA Budapest - Lajosmizse vasút nem tartozik azon vonalaink közé, amelyen hemzsegnének a turisták és a kirándulók. A sínpár végig asztallap-simaságú terepen húzódik, környékén sem sok látnivalót találhatunk. Kivétel ez alól Ócsa, melynek központjában magasodik hazánk egyik legjelentősebb építészeti emléke, a református templom. Bár az ünnepi vonatnak egy órás tartózkodása volt a település pályaudvarán, utasainak ez az idő nem volt elegendő, hogy felkeressék a templomot. Szerencsére mégsem unatkozott senki, hiszen a pályaudvaron tartózkodókat a vendéglátók pogácsával és friss, finom szilvás gombóccal traktálták, de különböző itókákat is kínáltak. Mindeközben szólt a fúvószene, dalolt az asszonykórus, majd egy helyi néptánccsoport színvonalas előadásában gyönyörködhettünk.

152.jpgEleddig már két alkalommal volt szerencsém a lajosmizsei vasút jubileumi eseményének részese lenni. Első ízben, 1989-ben a száz éves jubileum hivatalos vonatát a 424 287-es gőzmozdony és néhány kéttengelyes kocsi alkotta, 2014. szeptember 28-án pedig a 424 247-es indult neki a 125. születésnap alkalmával. Ezekhez jön most harmadikként jelen esemény, amelyre azonban már "csak" egy dízelmozdony jutott. Egyes pletykák szerint a Nosztalgia kft, mely a szerelvényt kiállította, az útra a hatos Nohabot szánta, azonban végül az M61 001-est láthattuk a meglehetősen szedett-vedett összeállítású nosztalgiavonat élén. A különvonat ezen a felvételen Inárcs-Kakucs határában látható. A két falu közös, éppen tatarozás alatt álló állomásán csak néhányan várták, fogadására itt visszaútban került sor.

153.jpgSzerencsére a dabasi önkormányzat jóvoltából gőzmozdonyos vonattal is utazhattak a szerencsések...  A fentebb említett 1989-es jubileum a MÁV - többé-kevésbé - zártkörű rendezvénye volt, míg a másik két megemlékezést az 1989-ben megalakult, vagyis éppen 30 esztendős pestszentimrei dr. Széki Endre Történeti Társaság kezdeményezte. A felmerült költségeket a vonal mentén fekvő községek önkormányzatai, valamint szponzorok állták. A dabasi, közel egyórás tartózkodás idején helybéli amatőr színjátszók egy rövid, vasutas témájú színdarabrészletet mutattak be.

154.jpgA nap sztárja kétségkívül az arrafelé csak nagyon ritkán látható M61-es volt. A hosszabb tartózkodások alkalmával az érdeklődők - a vonaton utazók és a helyiek is - körbesereglették, de fel is lehetett mászni a vezetőfülkébe, hogy belűről is láthassák a legendás vontatójárművet. Ilyenkor a mozdonyt lefényképezni szinte teljesen reménytelen vállalkozásnak bizonyult, hiszen nemcsak a peronon, hanem a túlsó oldalon is nyüzsögtek a kíváncsiskodók, sokan egymást, vagy saját magukat fotózva a mozdony előtt. De ez nem egy vonatfotós utazás volt, hanem örömünnep, melynek központjában elsősorban a vasútvonal és a vonzáskörzetében élő lakosság volt. Néhány szerencsés fotósnak azonban sikerült egy különleges, valószínűleg egyszeri együttállást megörökíteni az állomáson.

Az utazás során a még hátralévő települések (Hernád, Örkény és Táborfalva) stációin csak rövidebb ünnepséggel köszöntötték az évfordulós vonatot, ezeket most nem részletezem. A programok elhúzódása miatt a szerelvény némi késést szenvedett ugyan, de arra ügyeltek, hogy ez még beleférjen a "tűréshatárba". Lajosmizséről ugyanis 14,41-kor indulni kellett a Desirónak Budapest-Nyugati pályaudvarra, vagyis addigra mindenképpen oda kellett érni. Jó volt látni, hogy mindenütt sokan voltak kíváncsiak a különleges látnivalóra, főként Örkényben, ahol a különvonat érkezése előtti negyedórában valóságos zarándoklat indult meg a vasútállomásra, de még a téma iránt egyébként érzéketlen kisebbség tagjai is kíváncsian figyelték az eseményeket.

160.jpgA legnagyobb vendéglátás a végállomáson, Lajosmizsén várta a megjelenteket, akik alig győzték elfogadni a jó szívvel kínált különféle finom süteményeket és tortákat. A kis műsorra a felvételi épület város felőli oldalánál elhelyezkedő parkolóban került sor, itt volt lehetőség meleg étel vásárlására is. Mindeközben a pályaudvaron szinte folyamatos vonatmozgás volt. Elindult a már említett személyvonat a fővárosba, azután a különvonat mozdonya, megkerülve a hosszú kocsisort, annak másik végére gurult át. Rövidesen beérkezett a következő személyvonat Budapestről, a kecskeméti szóló motorkocsi pedig esetleges átszállókat várva indulási pozícióba helyezkedett. A fenti felvétel ezt a pillanatot örökíti meg.
Ezzel számunkra véget is ért az ünnepi program. Hazaindultunk, de az ünnepi vidám hangulat még sokáig a fülünkben zsongott. Ritka az olyan hétvége, amikor mindkét napon ilyen kiválóan megszervezett programokon vehetünk részt, hirtelenjében nem is jut az eszembe hasonló alkalom. Bár több érdekes eseményről lemaradtunk, úgy gondoljuk, helyesen döntöttünk, amikor Gödöllő és Lajosmizse mellett tettük le a voksunkat.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr5115201016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyik Gödöllői kisvasutas önkéntes 2019.12.02. 19:49:28

Nem akarok beleszólni! De van egy kis tartalmi hiba a cikedben, mert az EL-9 nem 2018 tavaszán, hanem 2017 augusztus végén érkezett.
süti beállítások módosítása