Ha jól számolom, hat hónapja nem blogoltam. Kaptam jópár levelet, hogy jól vagyok-e, miért nem írok. Köszönöm az aggódást, de "csak" lakásfelújításban volt részem, az egyik lehetséges legrosszabb forgatókönyvet játszottuk végig - kókler, átverős vállalkozóval, ügyvédekkel, igazságügyi szakértővel, sok idegeskedéssel. Ezek mellett sem lehetőségem, sem kedvem nem volt modellezni. Az őrületbe csupán egy temofesztes szereplés fért bele, a már kész modulokat a klub először mutatta be kiállításon. A Temofeszttel indult az őszi kiállítás-szezon, aminek hagyományosan része a stuttgarti N-es találkozó is, ahová a hétvégén látogattam el - nem volt indok, menni kellett. A mostani volt a kilencedik ilyen rendezvény, amire minden évben várakozásokkal indulunk. Újdonságok, itthon fel nem lelhető dolgok reményében...
...nos remény volt is. Megérkezés után Joe a bejáratnál vissza akart fordulni, mert a stuttgarti kiállítást is elérte az a dolog, ami a bécsit: RC repülők, medence hajóknak, rc quadkopter hegyek, és teleshopos flex- és fűrészárusok garmada tárult elénk. Átvágtuk magunkat a gagyiárudán, és konstatáltuk, hogy az N-es találkozó összement. Árusok fele, a kisszériás gyártók kilencven százaléka maradt távol a kiállítástól. Bezzeg fúrógépbe fogható csodafűrészt két standon is lehetett venni. Se Kuswa, se Schlosser, se Gabor modell... pardon! Schlosser volt, az INGA-NET vitrinében, és egy mávos Gags kocsival képviseltette magát. Azonban infó, hogy mennyibe kerül, és mikortól rendelhető, nos arról egy árva kukk sem volt.
A Mende személykocsijai nem készültek el idénre, a Jaegendorfer, Arnold - akiktől újdonságokat vártunk, nem jöttek el. Egyetlen érdekes stand volt, a Lemkéé. Láttuk az új BLS mozdony, és a Düwag villamos protóját. Volt 137-es motorvonat, az új, E71 villanymozdony valami csoda (tesztet később írok róla). De itt is látni az olcsósítás trendjét: csalódás volt látni, hogy a DB Eos kocsik anyagukban színezettnek hatottak, és igencsak átvilágított rajtuk a vitrin lámpája.
Ami látványos volt, az a kiállított INGA-NET modulrendszer. Számos elemét már láttam korábban, de voltak új dolgok rendesen. Az új dolgok között számos olyan volt, amiből lehet tanulni, ötletet meríteni, illetve csak szimplán megtekinteni. Készítettem pár képet, ezeket osztom meg most - IST angliai beszámolójából ihletet merítve készítettem egy rövid képes beszámolót.
Újdonság volt a korábbi amerikai témájú asztal kanadai kiegészítése, működő vasúti komppal. Olyannyira működő volt, hogy a mederben víz volt, és a kompra állított szerelvényt vékony damillal húzták át egyik partról a másikra. Az ötleten túl a kivitelezés, és az apróbb részletek is rendben voltak.
A vizes témánál maradva a finnek mutattak be érdekes témákat. A kikötő megvalósítása nagyon tetszett.
Francia témájú modulból, diorámából volt sok. Az első előtt sokat ácsorogtunk, mindig tudtunk rajta új részletet felfedezni. Azt szoktuk mondani, hogy az ördög a részletekben rejlik... nos, itt szerintem Diablo teljes családja beépítésre került. Az ember, ha sokat nézi, akkor is alig hiszi el, hogy N-es méretű alkotást lát.
Az olaszok is hoztak olyan modulrészeket, amelyeket eddig nem láttam. Jó látni, hogy manapság többen már nem a mennyiségre mennek, hanem inkább a minőségre törekednek. Csak 2-3 modult építenek, de azok gyönyörűek.
Angol modul, dioráma is volt rendesen, különösen érdekes volt a T-Trak modul, ami metrómegállót modellezett. Látványos volt, nagyon.
Villamosos téma kedvelőinek is volt látnivaló. Jól mutatott a vasút mellett a villamosdepó és az utcarészlet is. A hozzá kapcsolódó gyár, és környéke pedig egyenesen szuperül volt kidolgozva.
A vegyes képek előtt egy szép fejállomást mutatnék be. Engem az nyűgözött le, hogy a modellező bátran merte használni a magas épületeket, szűk utcát, és így igencsak hihetővé tette, a vízparton lévő állomást. Az építőt nem jegyeztem meg, aki felismeri a vasúttársaságot, az meg tudja valószínű mondani, hogy hová való....
A végére olyan vegyes képeket hagytam, amik azt mutatják, hogy fantáziamodult is milyen szépen lehet megcsinálni gyári épületekkel. Lehet ilyenekből is látványosat építeni, csak akarni kell.
Ha össze kellene foglalnom a kiállításon látottakat, akkor azt írnám, hogx sok, szép munkát láttam. Sajnos a kisszériás gyártók távolmaradása miatt kevesebb volt a látnivaló, de nem kérdés, hogy jövőre is menni akarok-e. Igen, ezt látni kell jövőre is.
Utolsó kommentek