Aki rendszeresen olvas minket az már rég tudja, aki pedig nem annak újdonság lehet, hogy a japán Kato cég nem egy kellően vastag és látványos könyvbe gyűjti össze minden évben a megjelentetésre váró dolgokat, hanem havonta mutat meg - ingyen - az érdeklődőknek egy-egy képet, felsorolva rajta a következő hónapokban várható modelleket. Ez történt most is, kiadták a júliusi lapot, erről emlékeznék meg néhány mondatban:
.
Fórumos körökben leginkább a két Shinkansen mozgatta meg az emberek fantáziáját. Az N700A valós életbeni bemutatásáról még tavaly én is megemlékeztem, igazából úgy gondolom, hogy az N700-as sorozatot már lemodellező Katonak nem lehet nagy gondja az N700A kihozásával sem, mondhatni logikus lépés volt a részükről. Az N700-at egyébként meg tudom mutatni, mert a 4 egységes alapszettet én is megvettem magamnak még anno Tokióban:
Visszatérve az N700A-ra: az alapvetően 16 kocsis szerelvény a cégtől megszokott módon 3 szettre lesz felosztva. Az alapszett a vonat két végén kívül két középkocsit tartalmaz, ebből az egyikben lesz a hajtás. Emellett egy 4 illetve egy 8 kocsis kiegészítő szett lesz majd kapható. Az alapszett árát kb. 31 ezer forintra lövi be a Kato honlapja, ennél azonban olyan 25-30%-kal olcsóbb árat is el lehet érni. A teljes szerelvényt papíron 37.275 yenből lehet kihozni, de most így rákeresve a Hobby Searchnél például 30.175 yenért elő lehet rendelni (ez nagyjából 69 ezer forint, ami egy 16 kocsis járműért elég jó ár). Az N-es modellekkel nem rendelkező érdeklődőknek jó hír lehet, hogy sínekkel és kontrollerrel is érkezik analógban az alapszett, úgyhogy akár mint kezdőkészlet is meg lehet majd vásárolni.
A Super Komachi megjelenése a hazai média ingerküszöbét is átütötte, a látványos piros festésű vonat sem maradhatott ki természetesen a modellezésből. Apró érdekessége az újdonságlapnak, hogy a 7 egységes E6-os típusmegjelölésre hallgató szerelvény már egy-két hónapja kint van a piacon, akár most is beszerezhető. Mondjuk többen is azt állítják, hogy a boltok többségéből elfogyott, a Kato sem tud jelenleg szállítani utánpótlást, így most gyakorlatilag arról van szó, hogy májusban ismét piacra dobják a járgányt. 186 dolláros ára mindenesetre nem tűnik túlzottan vészesnek.
Újdonságként az N700A-ként még az EF81-es illetve EF64-es villamos mozdonyokat hozzák, melyek őszintén szólva az én fantáziámat nem mozgatták meg. Az áruk azonban lenyűgöző, 60 dollár darabonként, azaz nem éri el a 14 ezer forintot. És ezért Kato minőséget kapunk. Nem rossz, nem igaz?
Utolsó kommentek