Közeledik február eleje - jön a Nürnbergi Játékvásár - és a modellgyártók sorban jelentik be az újdonságaikat. Az év első vasútmodell témájú posztja a Trix újdonságaival foglalkozik. Tudom, lógok a PIKO és az Arnold dolgainak az elemezgetésével, de most jöjjön a Trix.
Ami feltűnt egyből a katalógus fellapozásakor, hogy egyes modellekre mostmár öt év garancia van. Kíváncsi vagyok rá, hogy mi miatt - egyes sorozatok ennyire rosszak voltak, és így szeretné a gyártó a vevőket megnyerni, vagy sikerült olyan modellt alkotni, amellyel öt évig garantáltan nem lesz gond? Jól jött volna ez a garancia a hírhedt repedős fogaskerekű ICE3 esetében - bezzeg ahhoz azóta sem adtak pótalkatrészt.
Node! Lássuk, érdemes lesz-e venni valamit? Az első oldalakon láttam olyat, ami felkeltette az érdeklődésem, mégpedig a horvát IC kocsi képében. A Zágráb - München között közlekedő Mimara vonat kocsijait adják ki. Üröm az örömben, hogy ezek a kocsik a MÁV Gosa kocsijainak testvérei, szomorúak lehetünk, hogy ezeket nem adták ki. Pedig ezek is bejártak Németországba.
Feddvény van: korábban azt írtam, ezek a kocsik bejártak Magyarországra. Nos, pontosítva lettem, ezek nem, csak a tökugyanilyen, egy korszakkal későbbi, világoskék helyett türkiz csíkkal rendelkező kocsik forogtak nálunk. Mentségemre szóljon, hogy mindig sötétben láttam ezeket a kocsikat... :)
Ha már a magyar dolgoknál tartunk - régóta hiánycikk az Y kocsi, mindenki, aki szeretne MÁV kocsit festeni, ezeket vadássza. Most lesz rendesen, mind sötétzöld, mind krém-zöld színekben, természetesen DR felségjellel. Aki eddig nem gyűjtötte be a magyar Y kocsi átfestéshez az alapot, most megteheti. Ok, valójában a DR fanok miatt van az egész - de miért ne örüljenek ennek a magyar témát gyűjtők is? :) A zöld kocsik négyesével lesznek kaphatóak, míg a krém-zöldek külön-külön.
Van két olyan modell a németeknél, amelyet mindig elő lehet rántani. Az egyik ilyen a V200, a másik a 103-mas. A Trix most az utóbbit vette elő. Kiadja az IC 2410-et mintázó szerelvénykészleteket - 3-3 kocsi - plusz kétfajta 103-mast. Az eredeti, Köln és Flensbourg között közlekedő vonatnak az a különlegessége, hogy a Német Vasút 175 éves évfordulója alkalmából régi kocsikkal futott, és a vonatot 103-mas húzta - amolyan menetrend szerinti nosztalgiavonat volt. Német témát gyűjtőknek a kocsik még-még ajánlottak, de én a mozdonyt nem venném meg. A modellt felújították ugyan - kapott 14 tűs dekóder-foglalatot, de pályakotrót nem sikerült neki csinálni. Nézzétek meg a képet - finoman szólva - nem szép, 2013-ban azért jobbat várnék.
Ami viszont jónak ígérkezik, az az idén debütáló négytengelyes, nyitott Eanos kocsi. Új konstrukció - a katalógusban még csak az eredetiről van kép - remélhetően a modern kor követelményeinek megfelelő, szép kocsit kapunk. Ötdarabos pakkban lesz kapható, DB és SBB színekben. Első ránézésre igencsak hasonlít a magyar és osztrák Eanoshoz. Jó átfestési alap lehet magyar vagonhoz - és hátha később kihozzák osztrák színekben is.
A Hamburg, Dammtor pályaudvar témája a Maerklin csoportnál N-es méretben már körbe lett lőve - volt ugye Maerklin katalógusban H0, Z méretben, és a Trix katalógusban H0 méretben. Most lesz N-es méretben, lézervágott kivitelben. Ahogy néztem, igen szépen meg van csinálva az épület, mintha nem is kartonból lenne. Az állomás népszerű a modellezők körében, mert mindössze négy vágányos, és kis helyen is el lehet helyezni a csarnokos épületet. Nem csak az állomás érkezik, hanem hozzá tartozó híd, árkádos támfal, és az állomás környékére illő házak. Nem néz ki rosszul, csakhát a 329 Eurós ajánlott ár egy cseppet szíven üt. Így most nem fogunk a klubban német állomást építeni.
Két dolgot említenék még meg: N-es méretben is érkezik a bajor E70.08-as villanygép. Ez a mi kísérleti Kandó mozdonyunkra hasonlít - de csak hasonlít. A modell különlegességnek ígérkezik, mert szuper részletességet ígérnek, és mindössze 999 Eurót kérnek majd érte. Erre kíváncsi leszek.
A másik érdekesség hánullában' érkezik: digitális alakjelző a neve. Nem tudom, ki fogja gyártani a Trixnek (lehet Vessimann? ), de a képek alapján jól néz ki. Érdekesen hangzik a szervós állítású jelző beépített dekóderrel. Egyszerűsíti az ember életét. Vajon N-ben lesz ilyen?
Ennyi 2013-ra a Trix újdonságaiból. A HZ kocsiknak örülök, és lehet festek magamnak néhány Eanos kocsit. Azt nem mondhatom, hogy sovány a kínálat, de a HZ Gosa kocsija után megcsinálhatnák végre a MÁV kocsit is.
Utolsó kommentek