Az elmúlt néhány napban ketten is felhívták a figyelmemet egy komoly mulasztásra, amit tényleg szánok-bánok, de egyszerűen a meló miatt gyakorlatilag nem sok időm marad mostanában akár virtuálisan, akár valóságban vonatozni. Ennélfogva ha 1116 020-7 illetve SD45T-2 nem szólnak, akkor most ti sem olvashatnátok egy kicsit részletesebb leírást a készülőben lévő Run 8 Train Simulatorról. Azt hiszem momentán ez a legígéretesebb fejlesztés a számítógépen vonatozóknak, ezért talán megéri jobban odafigyelni a beígértekre. Lássuk miről is lenne szó!
A 3Dtrainstuff csapata korábban arról volt ismert, hogy MSTS-hez gyártottak elég szép számú - amerikai témájú - kiegészítőt, de dolgoztak olyanokon is, mint a Trainmaster 4. része, vagy a Kuju féle Rail Simulator. Aztán miután a Microsoft másodszor is lefújta a Microsoft Train Simulator 2 projektet (pedig hogy beígérték ugyebár...), úgy döntöttek saját fába vágják a fejszéjüket és csinálnak egy olyan szimulátort ami a rajongók minden teljesíthető igényének megfelel. Mondjuk minden fejlesztés valahogy hasonlóan kezdődik aztán a legtöbbje rövid úton véget is ér, náluk azonban más a helyzet. Nyilván az MSTS kiegészítők eladásából (is) finanszírozni lehetett a projektet, amely jelenleg abban a stádiumban van, hogy múlt év szeptembere óta béta tesztelők nyúzzák és véleményezik. Nemrégiben a cég igen részletes beszámolót tett közzé a honlapján, hogy felkészítsen bennünket arra, mit várhatunk majd az R8TS-től. Ezen a linken ti is meg tudjátok nézni a képeket illetve elolvasni az apróságokba belemenő infókat, én ezek közül szemezgettem ki néhányat:
- Az első útvonal a BNSF-et fogja modellezni, Bakersfieldtől Barstow-ig, tehát Amerika rajongó vasútbarátok már előre dörzsölhetik a kezüket.
- A honlapra feltett képek alapján a járművek grafikája eléggé részletesnek tűnik, a környezet kidolgozásával én kissé elégedetlen vagyok. A beállítási lehetőségek tárháza ugyanakkor elég szép nagyra sikerült, kezdve a dátum és idő megadásával, ami például arra jó, hogy a program ennek megfelelően számolja a napfelkeltét mondjuk, de ami durvább, hogy a csillagok mozgását és a holdtöltét is! Ha valakinek nem tetszik a játék által mutatott sötétség, akkor azon is módosíthat, de persze nem a képernyő fényerőszabályzójának erőteljes nyomogatásával. A politikailag korrekt üzenetek beállítási lehetősége pedig arra enged következtetni, hogy remélhetőleg hallunk majd a rádióban néhány igazi amcsi vasutas zsargont, nem csak az unalmas egyen szövegeket. Gyerekek nyilván kapcsolják be ezt, a többiek viszont még véletlenül se pipálják majd be az opcióknál! Lehet fixálni a másodpercenként mutatott képkockák számát, anti-aliasingot kapcsolni, látótávolságot megadni, szerintem ezzel majd mindenki eljátszik a gépének erejétől függően. Ami érdekes lehet még az a tengeribetegség szorzó, ami a jármű síneken való mozgását hívatott modellezni, ez nyilván később jöhet jobban magyar pálya modellezésénél. Már ha lehet majd ilyet tenni.
- Ami baromira nem jön be az a '90-es évekből visszamaradt Windows ablakok ahol az opciókat lehet beállítani, vagy a játék közbeni funkciókat kapcsolgatni. Remélem valami jobbfajta designer-t ráeresztenek még erre, mert bár nem ezen van a lényeg, de azért csak nem ilyeneket szeretnék bámulni játék közben.
- Beépítik a Raildriver kezelését is, nem olyan nyomorék módon lesz megoldva mint az MSTS-nél, így akinek van ilyen kezelőpultja az ismét leporolhatja majd és az amerikai erőgépek irányításához üzembe helyezheti. Én is így fogok tenni.
- Nehézségi fokokban kettőt különböztetnek meg, a teljesen kezdőket és a profikat. Az elsőnél nem lesznek olyanok mint kerékmegpördülés illetve a kocsik közötti csatlás sem törhet el, a profiknál viszont igen. Mondjuk jól hangzik, hogy ezekre is odafigyeltek, ezek alapján azért nem lesz könnyű dolgunk a kilométer hosszú amerikai vonatokkal.
- Az időről már esett feljebb szó, viszont az időjárást is állíthatjuk, például szélsebességet is belőhetünk! Ha ennek lesz hatása a fizikára, már örülök. Mondjuk az nem tetszik, hogy a leírtak alapján a pálya jellemzőit (mennyire koszos, milyen keresztaljak vannak) nem a pályaadatoknál, hanem az opcióknál állíthatjuk be. Itt viszont hangsúlyozzák, hogy ez még megváltozhat a végleges verzióban. Remélem így is lesz, mert ennek így nem sok értelme van.
- A program szimulálni fog különböző hibákat, amelyek előfordulása esetén nyilván meg kell állítanunk a vonatot ami jól hangzik, az mondjuk már érdekesebb, hogy utána gombnyomásra ezeket meg is javíthatjuk, mindenesetre a véletlenszerű előfordulásnak köszönhetően ezek azért színesítik a játékot, szóval alapvetően úgy állok hozzá, hogy ez érdekességet jelent.
- Multiplayer mód, 15 játékosig. Néha arra gondolok, hogy ez teljesen felesleges, pláne a jelenlegi rendelkezésemre álló szabadidő mennyiséget megnézve, azonban pár alkalommal csak jó lenne haverokkal együtt játszani. Na erre itt meglesz a lehetőség, ráadásul forgalomirányító üzemmód is lesz, azaz valaki instruálhatja a többieket, ráadásul ezt tovább is adhatja. Ez pedig meglehetősen jól néz ki, láthatjátok ti is a képen, így ennek hatására itt is beindulhat jobban a közösségi élet.
- Fizika. Többször, több helyen is hangsúlyozták, hogy ez az amire nagyon odafigyelnek, mindenképpen valószerűen próbálják bemutatni a programjukban a vasutat. Őszintén remélem, hogy ez így is lesz.
Mindezek alapján elég pofásan néz ki a dolog, az ígéretek megvannak, bízom benne, hogy az eddig lezavart többhónapos béta tesztnek is meglesz az eredménye, azaz megjelenéskor egy nagyon jó programot vehetünk majd a kezünkbe. És hogy az mikor lesz? A játékvilág jó öreg szállóigéjét idézve: "Majd ha elkészül."
(A képek a játék honlapjáról származnak.)
Utolsó kommentek