Modellbahnunion-ék is prezentálták pdf formájában, mivel szeretnének előrukkolni a 2012-es évben. Igazából csak pár oldal, de tartogathatnak meglepetést...
Ugyanis ők azok, akik az elmúlt évben meghirdették a Gabs kocsit, ráadásul MÁV-os kiadásban is. Nos, ha úgy lett volna, ahogy ők mondják, akkor a karácsonyfa alatt nem csak a nullás Nohabom virított volna, hanem a Gabs kocsik is. A lényeg, hogy mai napig nincs N-es Gabs kocsim, ellenben a cég katalógusában 2012-es újdonságként szerepel ismét a modell. Szintúgy 2012-re tolódott a ponyvás Shimmns kocsi Zssk Cargo verziója is. Remélem azért idén meglesznek. Ami lehangoló, hogy még handmuster képet sem mutatnak a katalógusban.
Flirt tekintetében sincs előrelépés - egyedüli remény, hogy a Liliput bejelentette a magyar kivitelnek megfelelő ajtókiosztású, svájci verzió piacra dobását. Ha más nem, legalább átfestési alap lesz. Ez is valami.
A Modellbahnunion forgalmaz a Dapol modelleket is. Amire felkaptam a fejem, az A4-es gőzös, abból is a Mallard, fehér csíkos kivitelben. Nem vagyok egy brit vasút fan, de azért felraknám a polcra a kék vadkacsát, ha nem csak 150db-os szériában készülne, és nem vinnék el egy perc alatt az összeset az angolok.
Másik érdekes dolog is van a Dapol-lal kapcsolatban. Ez pedig nem más, mint hogy a NEM 355 szerinti aljzatba illeszkedő központi ütköző-vonókészüléket forgalmaznak. Ez ugye az amerikai modelleknél megszokott kapcsoló, és bár van Angliában olyan nagyvasúti szerelvény, ami ilyennel fut, de nem mindennapi.
Azonban abból a szempontból érdekes lehet, hogy a hagyományos Arnold kapcsolónál filigránabb a kialakítása, aki háklis a régi fajta kapcsolóra, az ennek örülhet. Kérdés, mennyire fog ez elterjedni - gondolom ez nagyrészt függ az ártól is.
Utolsó kommentek