Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Három tuning gép a Railworks 3-hoz

2012.06.10. 11:00 IST

24010_screenshots_2012-06-01_00005.jpgVendégposzt - jsimtől:

Megkísérlem leírni azon RW-hez készült, három vasúti jármű tesztelése során szerzett tapasztalataimat, amelyek újrakiadása - egyet kivéve - ebben az évben történt immáron az RW3 TS2012-höz optimalizált és – mind menettulajdonságaik, mind a szimulátorban működtethető funkcióik tekintetében - méltóbb változatban. Mielőtt bárki is valami „rókabőr” félét gyanítana – amire persze volt korábban példa, még az RS idejében -, azt megnyugtathatom mindhárom jármű valódi, sokszor nagyon is egyedi, korábban egyáltalán nem létező funkciókkal, tulajdonságokkal lett felruházva (tehát nem csak szimpla újrafestésekről van szó).


A járművek közül kettő már a kezdetek kezdetén létezett, a DB BR 101 magával a Rail Simulator alapprogrammal együtt érkezett a Hagen-Siegen pályához, tehát őt még az alapfejlesztő KUJU (MSTS) modellezte le. A másik egy picit később, valamikor 2008-ban futott ki a Just Trains műhelyéből még szintén a Rail Simulatorhoz, a Class 220/221 sorozat, azaz a Voyager illetve a Super Voyager, mely utóbbi akkor még csak a nevében volt szuper, valódi képességeit csak az új kiadású változatában mutatja majd meg! Végezetül a harmadik egy brit diesel mozdony és szintén a JT műve, a Class 67-es (mármint a bemutató tárgyát képező változat, ugyanis létezik egy, az RS fejlesztői által korábban kiadott változat is, amely viszont lényegesen kevesebb működtethető funkciókkal bír).

Megjegyzés: a két brit gépről bizonyos adatok közlése Colin J. Marsden: Traction Recognition (Second Edition, Ian Allan Publishing, London, 2011.) művét figyelembe véve történtek.

1. Voyager




Emlékszem, amikor 2008-ban befutott a JT Voyager-e alig vártam a kipróbálását, ugyanis abban az időben még nem igazán készültek új kiegészítők az RW akkori változatához (gondoljunk csak bele, manapság kb. kéthetente jön ki valamilyen új jármű, kéthavonta meg egy pálya), így minden újdonságot tűkön ülve vártunk. Azután valamikor a 2009-es év közepén-végén (a Railworks 1 is ilyen tájban jelenhetett meg) a fejlesztő honlapján, a „készítés alatt” menüpontban megjelent, hogy bizony építgetik a Tilting Voyager-t, ami valójában a Super Voyager, működő aktív kocsiszekrény-dőléssel. Ezután csak vártunk, vártunk és vártunk közel három évig. Őszintén szólva, már lemondtam az egészről, főleg amikor új jármű helyett a régi modellhez adtak ki patch-eket, hogy az RW-ben is működni tudjon. 2012. május elején viszont jött egy hírlevél, hogy elkészült az új Voyager, megjelenés: május 31. Azon nyomban előrendeltem az olcsóbb upgrade változatot (ugyanis, akiknek megvolt az eredeti 2008-as változat akár dobozos, akár letölthető formában azoknak nem kell a teljes új verziót megvenniük) és vártam a megjelenés napjára. Annál is inkább, mivel a Just Trains rengeteg újdonságot ígért, amelyek között előfordult egy-két meglehetősen merésznek tűnő is. Megérte-e a várakozás és a vétel? Lelövöm a poént: nagyon is!

A Voyager diesel motorvonatot a Bombardier gyártotta a briteknek. 2000-2001 között a „sima” Voyager-t (220-as sorozat), valamint 2001-2002 között pedig a kocsiszekrény-dőlésű változatot, a 221-es sorozatot. Előbbiből összesen 34 darabot (220001-220034), utóbbiból pedig 43 darabot (221101-221118, 221142-221143, 221119-221140, 221141) szállítottak. A 220-as sorozatnál négy részből (két motoros+két kocsi) áll egy egység, a 221-esnél pedig ötből (két motoros+három kocsi, a külön jelölt 221141 négy részből áll). A motorvonatokat a Virgin és az Arriva CrossCountry üzemelteti.



 

Hogy érzékeltetni tudjam mennyi mindent beleraktak az advanced változatba meg kell említeni a 2008-as modell tulajdonságait. Milyen esetleges „extrák” voltak az akkori gépben? Rövid leszek: semmilyen. Az irányváltón, a kombinált szabályozón, a vészfék kapcsolón, az ablaktörlő kapcsolón és a jelzőkürtön kívül semmit sem lehetett működtetni (az akkori többi RS-hez készült, vezethető gördülő állomány is ebben merült ki), a jármű menet és egyéb hangjairól pedig jobb, ha nem is beszélünk (gyakorlatilag nem léteztek értékelhető menetzajok). Viszont a pozitívumokat is illik megemlíteni, ami nem más, mint az eléggé részletes és finom kidolgozású forgóvázak és kocsiszekrény. Emlékszem az akkortájt induló német Train Sim Magazin cikkére, ahol szintén dicsérték a forgóváz kidolgozottságát, persze a vezetőfülke és utastér kinézetével sem volt baj. Ehhez észrevehetően nem nyúltak az új modellnél, minden máshoz igen. Vegyük sorra ezeket!

24010_screenshots_2012-06-01_00015.jpg

Kezdjük a legtriviálisabbakkal, azaz a világítással és a hangokkal. Az előbbi nagyon alaposan elkészített (működik mind a 7 világításvariáns, amit a kapcsoló jelzőpanele is mutat), ezen kívül van vezetőfülke világítás és műszerfal világítás is. A hangokkal, menetzajokkal kapcsolatban egy rossz szavunk nem lehet, nagyon eredetiek lettek. Egyértelműen elkülönül a hangszigetelt vezetőfülke és utastér, valamint a külső nézet közötti hangerő.
Van működő utastájékoztatás, amelynek kijelzője kívülről, a motorvonat elején és az oldalán található. Be lehet állítani a célállomások neveit (ctrl+F12, és ctrl+shift+F12 billentyűkombinációk segítségével). Az említett lehetőségek már önmagukban is mérföldekkel meghaladják a régi modellt, viszont a hab a tortán csak most jön.
Ami teljesen lenyűgözött az a nagy figyelemmel kidolgozott vonatbeüzemelési folyamat lemodellezése. Az tény, hogy már vannak olyan járművek az RW-ben, amelyeknél az indulás előtt azért szükség van némi gépészkedésre (pl. az Oovee féle Class 156 és Class 150 motorvonatok, a német illetőségű Virtual Railroads féle Class 143 villanymozdony, vagy akár a JT féle Class 67 stb.), ahhoz, hogy egyáltalán üzemeltethessük őket, viszont ennél a Voyager-nél valami több is van. Megpróbálom leírni:

24010_screenshots_2012-06-01_00016.jpg

Hajnalban, a kocsiszínben az aznapi munkát felvéve beszállunk járművünkbe, amely egy Virgin Super Voyager. Mivel még elég korán van a fülkében is sötét és hideg uralkodik. Aktiváljuk a rendszert!
1. A legelső teendő az ún. master key (a főkapcsoló kulcsos változata) használata, amellyel elindítjuk a vonat életre keltésének a folyamatát.
2. Ekkor a vonat számítógépének kijelzőjén megjelenik a TMS (Train Management System) betöltésének folyamatára utaló felirat és elindul a rendszer ellenőrzése. A kijelző fölött kigyúlnak az esetleges problémákat jelző lámpák, amelyek fokozatosan kialszanak, ha az ellenőrző program nem talál hibát a folyamat során. Mielőtt tovább lépnénk ennél a szakasznál legalább egy percet kell várnunk.
3. Miután mindent rendben talált a TMS indíthatjuk a motort, miközben aktiválódik (amennyiben bekapcsolt állapotban van) a Tilt, azaz bedőlés funkció betöltődése, amit nyomon tudunk követni a kapcsológomb felett található TASS (Tilt and Speed Supervision) panel jelzőlámpáin.
4. Ezután az irányváltót semleges (neutral) helyzetbe állítjuk az AWS (Automatic Warning System) befolyásoló rendszer önteszteléséhez, majd a keletkező hangjelzést nyugtázzuk.
5. Most bekapcsoljuk a külső világítást (éjjeli v. nappali), majd elvégezzük a NRN (National Radio Network) rádió tesztelését.
6. Amennyiben eddig minden rendben ment aktiválnunk kell a DRA (Driver’s Reminder Appliance) biztonsági rendszert, ami megakadályozza a vonat esetleges kontrollálatlan elindulását. Ha ez megvolt előremenetbe kapcsolhatunk, amikor is megszólal a DSD (Driver’s Safety Device, hasonlít az éberségihez) ellenőrző csipogása, amit nyugtáznunk kell.
7. Végül a kombinált menetszabályozóval oldjuk a féket, ami legalább további fél percet igényel, majd kapcsoljuk ki a DRA-t, adjunk menetet és induljunk el!

Eléggé komoly, nem igaz? Ami nagyon fontos – és ami valójában lenyűgözött - az az időfaktor. Ki kell várni a rendszer feléledését (akár több, mint két percet is), nem csak kapcsolgatunk és már mehetünk is. Ennek innentől vége. Arra is fel kell hívni a figyelmet, hogy az említett különböző befolyásolási és biztonsági rendszerek (AWS/TPWS, DSD, DRA) valóban működnek, csak úgy, mint a lassúmenet-funkció is. A léc eléggé magasra lett téve, a leendő járműépítőktől ezek után minimum ezt várjuk majd el.

Végezetül még egy pár szót kell ejtenünk az ún. ActivWorld scenario technology-ről. Éppen erre a dologra gondoltam, amikor a post elején a merész jelzőt használtam. Ezzel a technológiával ugyanis a fejlesztők szerint eléggé valósághűen elő lehet idézni különböző incidenseket (pl. valami meghibásodik a vonaton és annak megfelelően reagál a rendszer, vagy tűzeset van stb.). Na, erre kíváncsi leszek. Elindítottam egy küldetést a Bristol to Exeter pályán, amelyben kétszer öt részes Super Voyager-t kell eljuttatnunk külön vonatként a célállomásra. Az egy dolog, hogy utunkat egyéb vonatok késései, meghibásodásai nehezítik – bár csak ennyi problémánk lenne -, amikor belép a képbe a bennem még mindig némi kételyre okot adó ActivWorld technológia. A Voyager számítógépének kijelzőjén magának a motorvonatnak a sziluettje látható a kirajzolódó kocsielemekkel, és amelyik részben pl. valamilyen meghibásodás történik, az alatt villogni kezd egy csík és az Anomaly felirat.
Úgy félúton lehettem, amikor a TMS jelzi, hogy a hátsó ötrészes egység egyik motoros kocsirésze bemondta az unalmast. Akkor mi van, gondoltam, ennyi? Ugyanis a vonat viselkedésén nem vettem észre különösebb változást. A mosoly akkor kezdett lehervadni az arcomról, amikor a Tilt funkció kikapcsolt, ugyanis a meghibásodás miatt a kocsiszekrény-dőlés nem tud működni (a hátsó egység nem dől). Szó szerint vegyük a rendszer kikapcsolását, azaz tényleg nem működött a dőlés, nem csak a jelzőlámpák kapcsoltak ki az illúziókeltés végett. Innentől persze óvatosabban kell vezetni. Az i-re a pontot végül az tette fel, amikor ismét jelzett a számítógép, miközben lassítottam egy korlátozás miatt, hogy a hátsó vonategység másik motoros része is elszállt. Ami most jött az győzött meg végleg: egyszerűen eltűnt a vonat korábbi dinamikája, alig gyorsult, már egy enyhébb emelkedőnél is esett a sebesség, erőlködés volt az egész. Az mentett meg a végén, hogy az utolsó szakaszokat lejtmenetben lehetett megtenni és végül elértem a végállomást. Tehát a kiesett két erőforrást megérezte és szimulálta a vonat. Ott a pont.

24010_screenshots_2012-06-01_00017.jpg

A kiegészítőhöz összesen 10 scenariót mellékeltek, amelyek közül 4 külön kiegészítőként megvásárolható pályára íródott (1 db Totham route, 2 db Bristol to Exeter route, 1 db Newcastle to York – Modern route).

Aki teheti, mindenképp adjon egy esélyt az új Voyager-eknek. Értékelés: 9/10.

 

2. Class 67

24010_screenshots_2012-06-01_00006.jpg

Ezen diesel gép elkészítésének a tervét is már legalább két, két és fél évvel ezelőtt bejelentette a Just Trains és ennél a projektnél is kételkedtem, hogy valaha is lesz majd belőle valami, főleg azok után, amikor 2011 májusában az RS fejlesztői kihozták ugyanezt a modellt. Gyanakodni akkor kezdtem, amikor ennek ellenére a JT honlapjáról nem került le a 67-es elkészítésének a terve. Ez furcsa, vajon mennyire másabb gépet tudnak majd építeni, mint a már meglévő, annál alább biztosan nem adhatják, különben a kutya sem fogja megvenni. Annyi mindenesetre már biztos volt, hogy ők most nem tuningolnak, hanem megépítik a saját advanced változatukat. Aztán 2011 karácsonya előtt mindenre választ kaptunk: a JT Class 67-se sokkal szuperebb lett, az alaposság itt is megmutatkozott.

A 67-es sorozatot a Brit Királyi Posta kiszolgálására rendelték elsősorban, ugyanis szükségessé vált az eddiginél nagyobb sebességű szállítás (200 Km/h). A General Motors gyártotta le a 30 darabból álló flottát 1999-2000-ben (67001-67030) ami után nem sokkal a postavonatok megszűntek, a BKP rájött, hogy közúton olcsóbban/gyorsabban meg tudja ugyanezt a feladatot oldani. Így most nézzük meg mit hoztak ki dieselünkből a virtuális világban!

let”lt‚s (1).jpg

Természetesen nem akarom hasonlítgatni ezt a változatot az RS-ével, hiszen – főleg a működő funkciókat tekintve - eléggé eltérnek egymástól és ezzel azt hiszem mindent el is mondtam. A JT kiváló munkát végzett ennél a gépnél is. A kezelőszervek hangjai, a menetzajok, a motor hangja első osztályú, a vezetőfülke kialakítása pedig tényleg olyanra sikeredett, hogy már-már azt az illúziót kelti, mintha egy valódi masinában ülnénk, nagyon érdekes perspektívájú kialakítás.

let”lt‚s (2).jpg

A beüzemelés ennél a gépnél sem pár másodperces procedúra, ugyanúgy végig kell menni az egyes lépéseken, különben nem tudunk elindulni a járművel. Tehát: DRA bekapcsol, motor elindít (itt jegyzem meg, hogy nagyon jól megcsinálták a motor „beröffenésének”, illetve az indítómotornak, azaz magának az indítási folyamatnak, a Class 67-re jellemző hangját), master key használata, ami ennél a típusnál az irányváltó kivehető karja, külső világítás bekapcsolása, NRN tesztelése, AWS, DSD öntesztelés/nyugtázás, világítás (a vezetőfülkében három féle, műszerfal, irányítópult, teljes fülke), végül a fékteszt (álló helyzetben) és már lehet is indulni.

24010_screenshots_2012-06-01_00005.jpg

Két funkciót említenék meg, ami érdekesség lehet, számomra legalábbis annak tűntek. Az egyik, hogy lehetőség van egy kapcsoló segítségével a fékmód állítására, azaz külön van teher- és külön személyszállításra beállítható fék. Azt hiszem mondanom sem kell, hogy érezhetően van különbség a kettő között, amit rendesen szimulál is a jármű: a személy-fék lágyabb, finomabban lassít, a teher erősebben ráfog. A másik az ennél a típusnál is meglévő lassúmenet funkció. Ezt a fedélzeti számítógép kapcsolóival állíthatjuk be háromféle sebességre: 1 mph, 3 mph, 5 mph, aminek hasznát pl. tolatáskor látjuk. Amíg nem deaktiváljuk ezt a funkciót, addig a rendszer a beállított sebességet tartja, aminek a kivitelezéséről megint csak szuperlatívuszokban tudok szólni, a működéskor mutatkozó hang és menetdinamikai sajátosságok nagyon ott vannak, de erről nem lehet írni, ki kell próbálni! Még egy apróság, 20 mph sebesség alatt, ha használjuk a homokolót, akkor a forgóvázakra zoomolva láthatóvá válik az adagolón kipergő homok.

A Class 67 ezen változata nagyon jó lett, ráadásul a kiegészítőben megtalálhatóak még az IPA autószállító vagonok is. Értékelés: 9/10

 

3. DB BR 101

let”lt‚s.jpg

Most már igyekszem rövidre fogni, már így is túl terjengősre sikeredett ez a bejegyzés. Akkor csapjunk is a közepébe! A BR 101 villanymozdonyhoz is hozzányúltak az idén, az eredményt pedig a Baureihe 101 Pluspack névre hallgató kiegészítőben adták ki. Annyit előre meg kell jegyezni, hogy ebben az esetben közel sem beszélhetünk olyan részletes és messzemenő változtatásokról, mint az előbbi járművek esetében (vagy akár a post tárgyát most nem képező BR 143-ast illetően), de amit változtattak, arra véleményem szerint már nagyon szükség volt. A munkát az a TrainTeamBerlin fejlesztőcsapat egyik tagja (név szerint Benjamin Ebrecht) végezte, akiktől kikerült többek között az elég jól sikerült, MSTS alá fejlesztett Berlin-Köpenick sorozat. Lássuk az újdonságokat!

24010_screenshots_2012-06-01_00009.jpg

Ami a legfontosabb és erre már nagyon szüksége volt az alaptípusnak, az a hangok megváltoztatása, eredetivé tétele. Röviden és tömören nagyon jó lett, végre eltűnt az az idegesítő sípolás és normális, a típushoz méltó hangzást kaptunk. Ugyanígy a hangokat tekintve ráncfelvarrást kaptak a német Avmz, Bimz személyvagonok is (ajtózáráskor hallható végre a jellegzetes figyelmeztető csipogó hang), az ajtók becsapódásának a hangja is jó lett, és a vagonok menetzaja is módosítva lett.

24010_screenshots_2012-06-01_00010.jpg

Nézzük a működő új funkciókat. Egyik ilyen a SIFA, vagyis az éberségi működése (megjegyzem erre is már nagy szükség volt), valamint egyszerűsítve ugyan, de működő PZB is bekerült a gépbe. Ahhoz, hogy teljes értékűen működjön, gondolom a befolyásoló rendszerrel normálisan kiépített pályára is szükség lenne. Ami viszont meglepett, hogy nem tették működővé az AFB-t. Mindenesetre érdekes, hogy a működő AFB eddig egyedül csak a VirtualRailroads által fejlesztett német járművekben van jelen (pl. ICE 1, BR 143 stb.). Ennek ellenére van humora a készítőnek, ugyanis menet közben felhangzik olykor-olykor az AFB Störung, vagy Problem figyelmeztető szövegek.

Itt kell megjegyezni, hogy élő beszédes utastájékoztatással is ellátták a kiegészítőt, amely két nyelven (német, angol) minden állomás előtt és után közli az éppen aktuális információkat az utazóközönséggel.

Végül meg kell említeni a függetlenül működtethető áramszedők lehetőségét is. A kiegészítő tartalmaz továbbá nyolc féle BR 101 festésvariánst és hat scenáriót is.

Összességében nem lett rossz az új BR 101, viszont az AFB és a teljes értékű PZB, a működő LZB-ről nem is beszélve, nélkül nem teljes értékű a mozdony. Értékelés: 6/10

24010_screenshots_2012-06-01_00011.jpg

Aki teheti mindenképp tegyen egy próbát a járművekkel! Jó vonatozást!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr24576396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása