Utolsó kommentek

  • Komlósfecskés: A szokásos kitűnő írás, élmény volt olvasni. Apró érdekesség: 1929-ben felkerült a vasúti pálya is... (2024.12.09. 15:44) APÁM VASÚTJA
  • gigabursch: Köszönöm, érdekes volt. A pálya állapotára a „gyalázatos" szó talán a legmegfelelőbb. (2024.12.07. 09:07) APÁM VASÚTJA
  • fkv.119: Nahát, bontják a csúti szart? Vagy ez még nem az? :( (2023.10.29. 17:49) Búcsú egy kisvasúttól
  • gigabursch: Nem is tudtam róla... (2023.10.28. 07:53) Búcsú egy kisvasúttól
  • Pályamágus, a sínész: A vonal történeti alapvetéseivel kapcsolatban vannak téves információk. Az elmaradó utasforgalom m... (2023.10.15. 10:22) Búcsúmenet egy vonalszakasz újranyitása apropóján
  • Utolsó 20

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

A 007-es ügynök akcióban

2020.03.21. 06:30 Tastam

204.jpgMárcius 15-én a nemzeti ünneppel kapcsolatos, nagy tömegeket megmozgató ünnepségeket, megemlékezéseket biztonsági okok miatt a szervezők kénytelenek voltak lemondani, azonban hazai személyszállító vasúttársaságunk a szintén e napra tett ígéretét megtarthatta. Igazándiból ez már a második ígéret volt ugyanabban az ügyben, nevezetesen az új emeletes motorvonatok (KISS = Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug, azaz "komfortos, innovatív, vágtázni képes elővárosi vonat") utasforgalomba állításában. Az eredeti terv szerint erre a lépésre már februárban sort kellett volna keríteni, azonban - ahogy az sok esetben lenni szokott - a járművek szállítása késett. A gyártó, a Stalder a késést előre nem látható és rajtuk kívül álló okokkal magyarázta, ezek egyike például, hogy a vonatok ajtajainak beszállítóját árvíz sújtotta, melyben egy vonat már kiszállításra előkészített ajtókészlete tönkrement. A tájékoztató szerint az első körben megrendelt kilenc motorvonat szeptemberig, további nyolc egység az év végéig üzembe áll, a teljes, 40 vonatot számláló egység pedig a 2022-es év végére lesz készen. Egyelőre azonban csupán egy, számomra meglepő módon a 007-es "ügynök" (teljes nevén 94 55 1815 007-9) állt szolgálatba, ebben a hozzászólásban a velünk, vagyis a majdani használóival töltött első napjáról osztok meg néhány impressziót.

Az interneten terjengő információk szerint jelenleg négy üzemképes KISS van Magyarországon. Hallottam egy tervezett átadási ceremóniáról is, amit végül lemondtak. Vagy talán közönség nélkül mégis megtartották? Az egyik közösségi oldalon ugyanis látható egy fénykép, amelyen a négy jármű egy pályaudvar csarnokában felsorakozva, lézerfények kereszttüzében pózol. Utasforgalomba azonban egyelőre csak egyikük került - sajnos végül az sem sokáig -, talán azért, mert csak az az egy rendelkezik a megfelelő engedélyekkel. Valójában ez még csak próbaüzem volt, a motorvonat közlekedését a helyszínen a gyár saját szakemberei felügyelték. A KISS közlekedésének menetrendjét, mely szombat kivételével minden napra tervezve volt, a vasúttársaság az internetes oldalán hirdette meg.

Mindenképpen szép gesztus volt vasutunktól, hogy éppen egyik legnagyobb nemzeti ünnepünkre időzítette a 007-es első "éles" bevetését. Sajnos ez az időzítés utólag mégis pocséknak bizonyult, hiszen azokban a napokban már vészterhes időszakát élte nemcsak Magyarország, hanem egész Európa. A mind jobban kiteljesedő járvány miatt sorra mondták le a különböző programokat, nem volt miért kimozdulni otthonról, de nem is nagyon volt ajánlatos. Szerencsére nekem nem kellett mennem sehova látni az elsőnapos emeletes vonatot, mivel jóformán a házunk előtt húzódik a vasút, amelyen közlekedett. A remek időben készítettem néhány fotót, aztán másnap este érkezett a hír, hogy a Stadler külföldi, a próbaüzemet felügyelő szakembereit a gyár a helyzetre való tekintettel hazahívta, s mivel jelenlétük a próbaüzem idején elengedhetetlen a motorvonat közlekedésénél, a KISS hazai bemutatkozása igencsak kurtára sikeredett. Mindenesetre bízok benne, hogy nem túl hosszú idő múlva életünk visszatérhet a megszokott kerékvágásba és annak idővel az emeletes vonatok is szerves részévé válnak.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr10015526746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Békássy Csaba 2020.03.22. 14:15:10

Elég szegényes hasonlat egy járművet "ügynöknek" tutulálni

theus 2020.03.22. 18:50:07

Ha valaki vonatokra gerjed annak biztos szép aki meg használni akarja annak kényelmetlenek ülések, a csomagoknak nincs felül hely.

görbén felfele néző 2020.03.22. 19:24:02

@Békássy Csaba:
Hogy ki mire asszociál a 007-ről egyéni dolog.
@Békássy Csaba + @theus:
"De gustibus non est disputandum."
Ízlésekről (pedig) nem vitatkozunk.

theus 2020.03.22. 21:57:24

@görbén felfele néző: Nem nagyon sikerült értelmezned amit írtam.
Kényelmetlen ez a vonat, olyan mint egy bkv busz, csak azzal nem kell ennyit utazni.

Békássy Csaba 2020.03.22. 22:27:37

Rendben van, hogy egyéni dolog, de ha közzéteszi, akkor már nem.
Lásd: Petőfi intelmeit a XIX.század kültői" versében.

görbén felfele néző 2020.03.23. 11:06:28

@Békássy Csaba:
Hogy mennyire tévedsz, azt az mutatja, hogy amikor a Peugeot kihozta az 1007-es típusát, elkerülendő a kézenfekvő egy-nulla-nulla-hetes elnevezést, hangsúlyozták, hogy helyesen tíz-nulla- hetesnek akarják hívni.
@theus:
Pontosan értelmeztem, amit írtál, kényesmetlen volt számodra az ülés. Másnak talán nem.

görbén felfele néző 2020.03.23. 11:07:48

kényesmetlen helyett kényelmetlen

Békássy Csaba 2020.03.23. 13:43:40

@görbén felfele néző: Amit írttál, éppen engem igazol: olcsó hasonlat egy kitalált figurával összefüggésbe hozni egy széles közönséget szolgálni kívánó terméket/járművet: a franciáknak ezek szerint volt annyi eszük, hogy nem adtak alkalmat ilyen asszociációra. Erről eddig nem tudtam: érdekes kulturtörténeti adalék.

Tastam 2020.03.23. 14:51:27

@Békássy Csaba: Köszönöm az észrevételt, elgondolkodtatott. Mindenesetre tévedések és félreértések elkerülése érdekében szeretném leszögezni, hogy nem hasonlítottam a motorvonatot a 007-es ügynökhöz, csupán stilisztikai eszközként alkalmazva utaltam rá. Ez a kettő két különböző dolog és nem véletlenül van az ügynök szó idézőjelbe téve. Mivel ez nem egy szakközegben közzétett szakdolgozat, úgy gondolom, megvan a lehetőségem arra hogy némi humort, egyéni ízt csempésszek a tudósításba. Ez pedig a reakciók alapján sikerült is, még ha nem is teljesen úgy, ahogy akartam. A nevezett kitalált figura egyébként az egész világon ismert és kiváló hírnévnek örvend, és nem hiszem, hogy rosszabb rá hivatkozni, mint vasúti járműveket például hernyónak, vagy gyíknak titulálni.

görbén felfele néző 2020.03.23. 22:38:34

@Békássy Csaba:
Mint Tastam kolléga rámutatott a 007-es világszerte ismert, ezért jó, hogy szerepel a címben. Szerintem
(az ember utólag mindíg okos) a jó cím az lett volna
"A 007-es Magyarországon" egyrészt jó blikfangos, hiszen az olvasó arra asszociál, amire akar, másrészt tényszerű, hiszen a 007-es vonatról van szó.

Békássy Csaba 2020.03.23. 22:40:37

Egy mondatban említeni mindenképpen kapcsolatteremtés, valamilyen mértékű összehasonlítás.Azzal egyetértek, hogy az idézett figura szinte az egész világon ismert, de hogy kiváló hírnévnek örvend, azt erősen kétlem. Az elnevezések valóban sokrétűek, van köztük kifejezetten nem szimpatikus is: egy közismert vasút- és repülő és villamos-barát az egyik járműtipust "patkánynak" nevezi ......
süti beállítások módosítása