Rendszeresen jönnek ki TS (Railworks) alá a már-már sablon látványvilággal, és vezetési élménnyel rendelkező brit, német, és amerikai kiegészítők. Nem szoktunk írni róluk, mert habár mindegyik jó, meg szép alkotás, de csak a szokásos, semmi extra. Van azonban, amikor a szokásos összegért valami többet kapunk cserébe. Ilyen a Semmeringbahn is.
Kötelező körök
A fejlesztő, és egyúttal kiadó DTG Games (Dovetail) ezúttal Ausztriába visz minket, a Semmering varázslatos világába. Tudom, ez is valamilyen szinten a „német vasút” kategóriába tartozik, de azért mégsem ugyanaz. A 23 eurós (~7000 forint, de most akciós, 16 euró) csomag tartalma 1800 megabyte-nyi fájl, több, mint 40 kilométernyi sín, 7 feladat, tehervagonok, Bmz kocsik, és egy ÖBB-s 1116-os Tau, ami egyébként a HRQ műve (ők készítették azt a bizonyos Taurus pakkot is. http://trainsimcontents.blogspot.hu/).
A legrövidebb küldetés 15 perces, a leghosszabb körülbelül 1 órát von el az életünkből.
Pálya
A kiegészítőben Mürzzuschlag és Gloggnitz között vezethetünk, aminek része a rengeteg bámulatos viadukt, rövidebb-hosszabb alagutak, és néhány igen kemény emelkedő/lejtő, röviden.
A táj végig nagyon izgalmas, a növényzet nagyon gazdag, rengeteg fa, illetve fű lett lepakolva a sínek mentén. Külön figyelemre méltóak a havas vagy felhős hegycsúcsok, amik kifejezetten részletesre, élethűre sikeredtek. De említsük meg a sziklafalakat is, amikre szintén nagyobb hangsúlyt fektettek a készítők. Ez a végeredményen meg is látszik.
A rengeteg ív közt bújnak meg a vonalon található állomások is, amikre azt kell, hogy mondjam, hogy talán kicsit üresebbek (vagy tisztábbak, rendezettebbek) a megszokottnál. A valós képeket elnézve azonban semmi kétségem afelől, hogy ezeknek ilyeneknek kell lenniük. A települések, amik szintén a szegényes út+autó+ház kombóból épülnek fel, a képek alapján valóban helytállóak.
Feladatok
A 7 feladatban egyaránt vezetünk személy-, és tehervonatokat. Ebből 3 könnyű, 3 közepes, 1 pedig nehéz besorolású. Ezek rendre csak annyiról szólnak, hogy vidd el a vonatot A-ból B-be. Semmi rendkívüli eseményű feladat nem került bele a kiegészítőbe. Ha komolyabb vezetési élményre vágyunk akkor ott van a hegyen való vezetés nehézsége. Ugyanis az 5-ös küldetésben egy duplamozdonyos hosszú tehervonatot kell vinnünk hegynek felfelé, amiben a nehézség az elinduláson van, amikor már az emelkedőn vagyunk. Nagyon oda kell figyelni a fék leoldására, illetve a menetadásra, mert ha rosszul csináljuk, könnyen megindul hátrafelé vonatunk. Sajnos ez a feladat rajtam is kifogott, nem tudtam úgy megindulni, hogy a mozdonyok megkapaszkodjanak, és előre induljanak el.
A rövidebb vonatok vezetése azonban nem okozott semmilyen gondot, legyen az személy, vagy teher.
Ami az időjárást illeti, a vezetések egy része nyáron, másik része meg télen zajlik. A táj abszolút meg tud változni. Ilyenkor az is megesik, hogy vasúti táblának csak a felét, vagy azt se látjuk, mert belepte a hó.
Az AI forgalom ugyanazokból a vonatokból épül fel mint amiket mi is vezetünk, sűrűségük megfelelő. Egyáltalán nincs olyan érzésünk, hogy egyedül lennénk a pályán.
Jármű
A munkamozdonyunk az ÖBB 1116-os Taurusza, szimpla piros festésben. A jármű különlegessége, hogy lehetőség van a teljes körű beüzemelésre is, ám ezt a feladatokban már megcsinálták helyettünk, így marad a szokásos „WASD” indulási forma. Személy szerint számomra ez egy kicsit zavaró volt, mert alapvetően szimulátorról beszélünk mégiscsak, és ha amúgy képes a mozdony erre, akkor nem értem, miért kell elintézni helyettünk ezt a részt. Nem beszélve arról, hogy elég kevés az erre képes mozdonyok száma a TS-en belül. Jó, persze, ehhez már hozzá tartozik a manual elolvasása, a beüzemelési metódus megtanulása, de a mozdonyvezetéshez ez is hozzátartozik. A modell ettől függetlenül szép, a hangok jók, és élethűek, a fülkére sincs semmi panaszom.
A Bmz vagonok is korrekt alkotások lettek, figyelemre méltó az utastér, ami talán kicsit többet ad, már ami a részletességet illeti. Habár az utóbbi években egyre több jármű kap szebb, és pontosabb belteret, azt meg kell hagyni.
Verdikt
Összességében korrekt alkotásról beszélünk, és végre valami újat kapunk, a szokásos helyett. Annak ajánlom, aki unja már a síkföldi mozdonyvezetést, imádja a gyönyörű szép hegyeket, viaduktokat, és aki most így télen esetleg kirándulni szeretne, még ha csak virtuálisan is, hiszen rég láttam már ilyen szép tájat a TS világán belül.
SD
Utolsó kommentek