Utolsó kommentek

  • Komlósfecskés: A szokásos kitűnő írás, élmény volt olvasni. Apró érdekesség: 1929-ben felkerült a vasúti pálya is... (2024.12.09. 15:44) APÁM VASÚTJA
  • gigabursch: Köszönöm, érdekes volt. A pálya állapotára a „gyalázatos" szó talán a legmegfelelőbb. (2024.12.07. 09:07) APÁM VASÚTJA
  • fkv.119: Nahát, bontják a csúti szart? Vagy ez még nem az? :( (2023.10.29. 17:49) Búcsú egy kisvasúttól
  • gigabursch: Nem is tudtam róla... (2023.10.28. 07:53) Búcsú egy kisvasúttól
  • Pályamágus, a sínész: A vonal történeti alapvetéseivel kapcsolatban vannak téves információk. Az elmaradó utasforgalom m... (2023.10.15. 10:22) Búcsúmenet egy vonalszakasz újranyitása apropóján
  • Utolsó 20

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

696 kilométer online

2014.05.10. 07:20 Btx

image.jpg

Egyik nagyon kedves ismerősöm felvetette, hogy mi lenne, ha a bedolgozós szombaton szabadságot vennénk ki és elmennénk egyet vonatozni! Mivel engem se kell sokáig győzködni az ilyen programokat illetően így hamar igent mondtam, ma reggel pedig megkezdtük majdnem 700 kilométeres túránkat. Terveim szerint a mai nap folyamán óránként - kétóránként be fogok jelentkezni és mindig megírom, hol járunk éppen.

5:00: Lassan minden bent van a táskámban, szendvicsek, tablet a cikk folyamatos frissítéséhez, egy jó könyv és egy két literes Lipton zöld tea. A negyed hat után nem sokkal érkező trolit céloztam be magamnak de megint futás lett belőle - végül szerencsésen elértem. Irány a Keleti Pályaudvar! Az útitervet szándékosan nem írom le előre, legyen meglepetés!

5:45: Találkozok az ismerősömmel, megyünk jegyet venni. Mivel szombat van, neki is vehetek 50%-osat a Start Klub kártyámra. 500+-os útvonalat tervezünk, ki is írogattam papírra az állomásokat, hogy a pénztáros hölgynek könnyebb dolga legyen. És itt jön az első meglepetés, nem fogadja el induló és érkező állomásnak is Budapestet. Nem baj, akkor legyen a vége az utolsó átszállás színhelye, és majd megvesszük onnan a maradék 70 kilométerre Pestig. Sajnos az sem megy! Már ketten is nézik a gépet, de az nem hajlandó megérteni, mit szeretnénk, mert elmondásuk szerint GYSEV-szakasz és két törés is van benne. Így sajnos kénytelenek vagyunk megvenni két részletben, és fizetünk fejenként 5.850 forintot 3.200 helyett, plussz a pótjegyek....

6:10: Vonatunk, a Borostyánkő - Tűztorony IC pontosan indul a Keleti pályaudvarról! A mozdony a 470 502-es (Taurus), a kihasználtság kb. 75% abban a kocsiban! ahol mi ülünk de az előttünk levőben meg táncolni lehetne.

7:38: Pontosan indulunk Győrből.

8:05 Kereszt Csornán. Szemből egy ÖBB festésű GYSEV logós dupla motorvonat, a mi szerelvényünket pedig kettészedik. Az első 3 kocsi megy Sopronba mi pedig Szombathely felé folytatjuk utunkat. Kapunk egy Ludmillát,  a száma: 92 53 0 651 008 0 

image_1.jpg

8:47: Jön Porpác, innentől két vágány, lehet neki megint csapatni :)

9:01: Egy perccel korábban érünk Szombathelyre. Csodálatosan süt a nap, nagyon szép idő van a kirándulásra. Az utasok közül szinte mindenki idáig jött, útközben csak egy-két ember szállt le. Mi itt fel szállunk a Sopron - Pécs személyvonattal és egy darabig ezzel megyünk tovább. A vonógép itt is Ludmilla, ezúttal a 92 530 651 003-1:

image_2.jpg

9:15: egész jól haladunk, 100-zal lehet csapatni. Az első halbiba vetettük be magunkat közvetlenül a mozdony mögé. Mögöttünk még négy ilyen van úgyhogy a menetdinamika egész jónak mondható. Az első 10 percben egyik utastársunk megkérdezte, nem zavarna -e minket, ha egy 10 percet gyakorolna a trombitájával. Mivel még úgyse hallottuk ilyen közelről ezt a hangszert meg csak mi hárman vagyunk az első részben így éltünk a lehetőséggel :)

9:50: 10 perc várakozás Zalaszeintivánon. Szemből megérkezik 418 320 négy Schlieren kocsival, egėsz sok embert láttunk rajta.

image_3.jpg

10:15: Zalaszentmihály-Pacsa, szemből remot M62-vel jó hosszú tehervonat. Ennek hála egész jól lehetett hallani a Ludmilla hangját, mert a kocsik sokáig visszaverték :D

10:47: Egy perccel korábban érünk Nagykanizsára. Az állomáson a Délibe induló gyors szerelvénye, egy pár Bz, 433 245 és 630 036. Nemsokára tovább indulunk a határ felé. Nagykanizsa után Gyékényes fele vettük az irányt a folyó mentén blogolni meg nem tudok mert a telefonom egyfolytában a horvát hálót találja meg.

image_4.jpg

11:20: Gyékényes. Az elsőn egy személyvonat két halbival és Szilivel. Dombóvár fele megy majd tovább, mi viszont maradunk a 8902-es vonaton és megyünk tovább a Dráva mentén Pécs felé. Innentől kezdve vége a száguldásnak, már jó ideje hatvannal ballagunk. A pálya fénykorában ennél magasabb sebességre is alkalmas lehetett mert egyfolytában táblázva van. Le és felszálló nem nagyon van a közbenső megállókban, a vonaton is kb. 15-en vagyunk, látszik, nem ez a legfrekventáltabb szakasza ennek a járatnak. A WC itt is és még az IC-n is "elég jól felszerelt", itt még a kéztörlővel sem spóroltak nem úgy, mint a miskolci és az egri vonatokon, Viszont sajnos több kocsiban is úszik a padló a vízben úgy látszik a kultúrát némelyeknek még errefelé is tanulni kell.

11:57: Kereszt Vízváron, szemből remot M41 3 Schlieren kocsival. Utána pedig egy kisebb megálló:image_5.jpg

12:25: Barcs. A pálya nagyrészt hatvanas, most már nyugodtan ki merem jelenteni. Egy-két szakaszon megyünk 80-nal, de az út nagy részében marad a zötykölődés. Közben elérjük Barcsot, már nem sokáig utazunk ezen a vonaton:

image_6.jpg

13:28: Szentlőrinc. Búcsút veszünk a 8902-es személyvonattól és elindulunk visszafelé. A 815 Mecsek IC-re szállunk fel, de még nem ez lesz az utolsó vonat máma.

14:45: Megállás forgalmi okból Simontornyán. A vonat kihasználtsága egész jó, az első két kocsinak több, mint a fele tele van (egyébként halbi kerékpáros + 5 kocsi alkotja a szerelvényt). A WC patyolattiszta, szappan friss illata, viszont kéztörlőből nincs valami sok. Eddig kényelemben ez a vonat viszi a prímet!

15:05: Sárbogárd. Ez lesz a mai napban az utolsó extra - átszálltunk a Sárbogárd - Székesfehérvár személyvonatra. A 45-ös vasútvonalat - elnézve a menetrendet - a 2010-es választások után nyithatták meg újra: napi két pár vonat van. A kihasználtság is ennek megfelelő, a motorkocsiban 5-en vagyunk. De mivel csak 40-nel megyünk nem is csodálkozom, hogy nem használják többen.

image_7.jpg

15:30: Egész hosszú hatvanas szakaszok is vannak ebben a pályában, Aba-Sárkeresztúron és Belsőbárándon állunk meg, felszálló nem volt. Az utolsó 8 kilométert a Pusztaszabolcs - Székesfehérvár (44-es) vonalon tettük meg, ez volt a legjobb itt 80-nal száguldottunk.

16:16: Székesfehérvár. Felszállnunk a G43-as személyvonatra és Kelenföldig megyünk vele. 16:00-kor bejött egy gyors Tapolcáról eredetileg azzal akartunk továbbmenni de az csak 27 perc múlva indul, ezzel előbb visszaérünk.

image_8.jpg

16:35: És így a nap végén már a teljes útvonalat is elárulom: Budapest-Keleti Pályaudvar - Győr - Csorna - Szombathely - Zalaszentiván - Nagykanizsa - Gyékényes - Barcs - Szentlőrinc - Sárbogárd - Székesfehérvár - Kelenföld. A csatlakozásról mindenhol jók voltak, általában 5 vagy 15 percet kellett várni. Viszont ha egy nagyobb késés összejött volna buktuk volna az egész útvonalat, úgyhogy egy kis szerencse is kell hozzá! Minden esetre bátran tudom ajánlani mindenkinek mert egész jó ki szombati program!

image_9.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr636146387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IST 2014.05.10. 08:48:07

Jó utat, várjuk a további frissítéseket!
Igazából a jegymizéria nem meglepő, végülis Budapestről Budapestre az 500+-szal nem lehet utazni.

Btx 2014.05.11. 00:00:09

Budapesttől Fehérvárig sem tudtàk kiadni! Mert akkor az utolsó 70 kilométerre vettünk volna külön.
süti beállítások módosítása