Rossz hírrel jelentkezett a brit Model Rail magazin az FB oldalukon. A Bachmann csoport tartott sajtótájékoztatót szerda délután, amelyen arról számoltak be, hogy május elsejétől átlagosan 20%-kal emelik az áraikat vasútmodell és kiegészítő fronton. Minderre azért van szükség, mert Kínában megugrottak a bérköltségek: a törvényeik szerint a következő öt évben a duplájára kell emelni a fizetéseket, ami nyilvánvalóan megemeli a termékek előállítási árát. Ehhez hozzájön az is, hogy a szállítási költségek is megduplázódtak az elmúlt években. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Például azt, hogy egy kétkocsis dízel motorvonat az eddigi 115 font (45 ezer forint) helyett 145 font (57 ezer forint) is lehet.
A különbség jól érezhető és gyanítom nem csak a Bachmann csoportnál (Bachmann, Graham Farish, Aristocraft, Liliput, stb.) fog ez megjelenni, hanem tartok tőle, hogy az összes vasútmodellekkel foglalkozó cégnél aki Kínában gyártat. A brit N-es cuccok árai amúgy is elszálltak az utóbbi 5 évben, 55 fontról 100 fontra ment fel egy-egy mozdony vagy motorvonat induló ára, ha erre még rápakolnak 20-at, akkor az már bőven a nem éri meg kategóriát fogja verdesni. Most komolyan, 50 ezer forint egy vasútmodell mozdonyért? Azt hiszem a jövőben inkább a Kato és Tomix állományom fog nőni, ezek még bőven a megfizethető és kiváló minőségű kategóriába tartoznak. Kár, hogy csak japán fronton.
Utolsó kommentek