Szeptember 6.-án ebéd után ledőltem kicsit ejtőzni, ám hamarosan megütötte fülemet, hogy valamiféle nehéz tehervonat közeledik. Kilestem az ablakon és egyből elpárolgott a bágyadtságom, hogy kis dühvel vegyes csodálkozás lépjen a helyébe. A továbbító Trains Hungary-s villamos mozdony mögött ugyanis különleges tehervagonokkal keverve 20 darab, az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) felségjelét viselő 2043-as és 2143-as sorozatú dízelmozdony sorjázott. Magáról a vonatról már tudtam: a menet a hírek szerint az ausztriai Knittelfeldről indult, hogy Hegyeshalom és Lőkösháza érintésével Pascaniban landoljon. Arra, hogy látnom, ne adj’ Isten, lefényképeznem sikerülne, gondolni sem mertem, mivel semmiféle információval nem bírtam a haladásával kapcsolatban. Amikor elhúzott az orrom előtt, igazából nem is bántam, a közelben ugyanis nem igazán van olyan fotóhely, ahonnan az egész szerelvényt meg tudtam volna örökíteni.
Nem sokkal később bevásárolni indultunk az egyik ceglédi szupermarketbe. Már éppen fordultam volna be a bevásárlóközpont parkolójába, amikor a feleségem felvetette, hogy ki kéne nézni az állomásra. „Hátha még ott a vonat” – mondta. Ebben nem igazán hittem, hiszen amióta elhaladt előttünk, eltelt vagy háromnegyed óra, azóta vígan továbbmehetett még 60 km/órás sebességgel is. Ám mégis ott volt, a hosszú szerelvény végigért az egész állomáson. Szerencsére indulás előtt előrelátó módon a fotómasinát betettem a táskába, így mégis született kép erről a nem mindennapi vonatról. Egyúttal részese voltam annak a vasúttörténeti pillanatnak, amikor a közép-magyarországi Cegléd pályaudvarán egyidőben több ÖBB-mozdony tartózkodott, mint a nagyon sok osztrák állomáson. Bevallom, kissé rossz érzéssel töltött el a látvány, mivel az első találkozásom a „NYUGATI VASÚT”-tal ehhez a sorozathoz köthető, s később is jópár fotót készítettem a menetben található gépek némelyikéről is. Hogy a járműveket mi célból szállították - feltehetően nem kevés pénzért - Romániába, s mi lesz a további sorsuk, nem tudom. Mint ahogy azt sem, milyen állapotban vannak, mindenesetre több mozdonyon látszott külső hiányosság, pl. fényszóró, vagy szélvédő hiánya.
Alább látható néhány felvétel, melyek igazából nem is nekem, hanem a nejemnek köszönhetőek. A mozdonymániások részére íme a pályaszámok a vonat elejétől hátrafelé haladva: 2143 034, -059, -070, -071, -060, -074, -041, -048, -039, -069, -027, 2043 006, -043, 2143 063, -047, -052, -065, -043, -050 és -016.
Utolsó kommentek