Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Trainz Trouble - iOS teszt

2013.04.30. 17:51 IST

tolto.jpgNagyjából egy hónapja írtam arról, hogy a Trainz sorozat újabb taggal bővült Trainz Trouble néven. Akkor még némileg keseregtem a megjelenésén mivel Androidon volt csak elérhető, viszont Eltomi kommentjei alapján úgy voltam vele, hogy igazából talán nem is baj ez, lehet, hogy szerencsésebbnek mondhatom magam a megtekintés illetve a kipróbálás hiánya miatt. Aztán eltelt egy kis idő, a szokásos Auran hírlevélben pedig azt láttam, hogy iOS-re is kijött a program, továbbra is ingyen (bár ennek a szónak a jelentését kénytelen lesz mindenki újraértelmezni a cikk végére), úgyhogy igazából semmi nem akadályoz meg engem a próbatételben. És az eredmény? Nagyjából ugyanaz, mint amiről egy hónapja is volt szó. Nyilván ez így kevés mint magyarázat, úgyhogy kifejtem bővebben is.

A Trainz Trouble alapvetően egy stratégiai játéknak készült, amelyet a Train Crisis inspirált. Namármost nyugodtan nézzetek hülyének és tájékozatlannak, de nekem ez a név annak ellenére nem mondott semmit, hogy ott virít nagy betűkkel mind a töltőképernyőn, mind a menüben. Fogalmam sincs, hogy ezt a stílust ki találta ki először, melyik volt az a szoftver amely elsőként próbálkozott meg a vonatok ide-oda terelgetésével, de hogy nem újdonság az tutibiztos. Egyszerűen arról van szó, hogy adott egy kis, egyképernyős térkép melyen van néhány szerelvényünk és néhány célállomás. A megfelelő színű vonatot a megfelelő színű állomásra kell eljuttatni a síneken át a kitérők segítségével. Nem egy nagy ördöngősség, tele van ilyenekkel az internet szabadon játszható flash játékok képében, na meg persze tele vannak a különböző alkalmazásboltok is a stílus képviselőivel.

menu.jpg

Hogy ez miért jó nekünk illetve mi különbözteti meg a Trainz Trouble-t a többi hasonló progitól? Na ez itt a tízezer forintos kérdés! Az első különbség a Trainz név. Tesztelés előtt én azt hittem, hogy egyfajta Trainz alapú vonatterelgetésben lesz részem, hogy visszaköszön az eredeti alapprogram hangulata, csak kisebb terepasztalokon. Nyilván a képeket elnézve nem ez látszódott.

Az viszont látszódott, hogy grafikailag azért elég előkelő helyet foglal el a játék a többi ilyetén program közül, ugyanis jól néz ki. Nem csak telefonon, de tableten is, a nagyobb kijelzőkön. Szépen lettek megrajzolva az egyes terepek, elfogadhatóan változatosnak is mondanám (bár a jelen technikai körülményeket tekintve ebbőll egy nagyon durván jó dolgot is ki lehetne hozni 3D-s, de áttekinthető grafikával, "élő" környezettel, egyebekkel még telefonra is...), az átlagot messze meghaladó a járművek animációja, nem ugrálnak hanem szépen fordulnak az ívekben és a vonatok kivételével az árnyékokra is odafigyeltek. Nincs ezzel különösebb baj tehát.

alap.jpg

A játékmenet tekintetében már lehet némi hiányérzetünk. Megpróbálkoztak ugyan néhány dolog beépítésével, úgymint például a banknál való megállás némi pénzszerzés erejéig, de ez gyakorlatilag az esetek többségében inkább időalapú kattintásbajnoksággá teszi a dolgot, nem gondolkozós stratégiává.

A dolgunk márpedig alapvetően egyszerűnek tűnik. Adottak a kitérők, amire tapizva átáll a másik irányba, különben kisiklunk. Adottak a jelzők, amelyekre tapizva megáll a vonat előttük pár másodpercre. Néha ezt a tapizást igen jól el kell találni ahhoz, hogy a következő kereszteződésben mondjuk ne találjunk telibe egy másik vonatot, amellyel természetesen vége a pályának, kezdhetjük elölről. Adottak a dinamitcsomagok, amellyel a sínre ráesett sziklákat - lásd még: akadály - lehet megsemmisíteni. (Nooormális? Sínen szikla amit dinamittal robbantunk el a helyéről, hogy aztán a vonat nyugodtan menjen tovább a síneken? Jó, játék, belefér.) Mindezeket összekombinálva kell terelgetnünk a vonatainkat, amelyek ha egyszer elindultak, akkor bizony mennek, kivéve az előbb ecsetelt eseteket.

varos.jpg

Ennyi? Nagyjából igen. Az időfaktor ott jön be és tud idegesítő lenni, hogy a kereszteződéseknél, hurkoknál, bankoknál való megállás sok esetben a megoldást rejti magában, néha már szinte rajta van a vonatunk a kitérőn amikor átállítjuk alatta, akarom mondani előtte azt, hogy a helyes irányba menjen. A dinamitokkal is játszhatunk, mert persze korlátozott számban áll rendelkezésünkre, a játék sebességét is lejjebb van feljebb lehet tolni, valamint minden pálya elején van időnk az első tapizásig végiggondolni mit is akarunk megvalósítani. Körülbelül a 10. pálya környékén untam meg a dolgot, amit nem segített elő a háttérből hallható zene változatlansága sem.

akadaly.jpg

Ami a kiszúrást jelenti a nálam kitartóbb játékosoknak, az a pályák elérhetőségének kialakítása. Alapvetően megkapjuk az Egyesült Államok 19 pályájának legelső tagját és ahogy teljesítjük a küldetéseket, úgy nyílik meg a tizenkilencből a következő. Láttunk mári ilyet máshol is, így kell ezt csinálni. Minden feladat elvégzését értékeli a program, teljesítményünktől függően kapunk 1-3 csillagot, amit aztán lehet gyűjtögetni, a 20. pálya az amcsiknál csak úgy válik elérhetővé például, ha összegyűjtünk 45-öt a csillagokból. Ezzel sincs gond, csak az kapja meg a "legdurvább" feladatot, aki bizonyította a rátermettségét.

palyavalasztas.jpg

A probléma igazából ott kezdődik, hogy ha ki szeretném próbálni mondjuk a brit pályákat, akkor fizessek 0,99 dollárt vagy 5 000 érmét. Nagyjából kétszáz érmém lehetett ekkor. Ha az ausztrál pályákat szerettem volna megnézni, akkor további 0,99 dollárt vagy 5000 érmét kellett volna leperkálnom, ha a németeket, akkor ugyanennyit. De rendes a kiadó, mert ha az összeset, akkor 1,99 dollárért enyém lehetett volna mind. Nem vagyok egy sóher alak, 2 dollárt akár még meg is érhetne a dolog, hiszen nincs 500 forint és végülis ad pár kellemesnek tűnő órát. Az elv sem zavar, hogy ha valaki gyorsabban szeretne haladni egy játékban vagy mindjárt a legelején elérni mindent, akkor az tejeljen egy kicsit a fejlesztőnek/kiadónak. Ez is belefér.

A Trainz Trouble-nél az a gondom, hogy fizetés nélkül elképesztően sok időbe telne akár az első ötezer érme összeszedése, és igazából ez nincs rendben. Vagy mondják azt, hogy kiadnak egy ingyenes demót amiben csak az első néhány pálya érhető el ami alapján belőheti mindenki szüksége van-e a teljes programra, vagy hagyják meg a jelenlegi felállást, de adják meg az esélyt a játékosoknak az előrejutásra. Rengeteg játékot tudnék felsorolni, ahol működik a játszok és fejlődök metódus ingyen is és csak a legextrább cuccokhoz kell(ene) kiadni pénzt és még így is megéri a fejlesztőknek. A Trainz Trouble nem ilyen, a legeleje kivételével fizetni kell a további játékért. Így pedig a hatalmas Free felirat mindenhol igencsak az emberek hülyének nézése.

3mozdony.jpg

Megemlítsem még azt, hogy akár az egyes pályák megoldásait is megvehetjük, illetve arra is költhetünk, hogy lassítani vagy gyorsítani tudjunk a járművek sebességén? Ez utóbbi szerintem már igencsak a vérlázító kategóriába tartozik.

No mindegy, kibosszankodtam magam. Van amiért megéri pénzt kiadni, a Trainz Trouble szerintem nem ilyen. Mivel fentebb is írtam már, hogy ugyanilyen stílusú programokat - ha nem is ilyen grafikával - de elég könnyen lehet találni az interneten, ezért így a végén is azt javasolnám, hogy azért töltsétek le, próbáljátok ki, aztán ha vége az ingyenes résznek döntsétek el mit láttok jobbnak: fizetni a többi pályáért, vagy kipróbálni másik játékosoknak. És hogy ne húzzátok fel magatokat annyira rajta mint én, fogjátok fel úgy, hogy a Free felirat helyett egy Demo van odaírva. Egyértelműbb úgy és nyugodt szívvel fejezi be az ember a játékot a 20. pálya után.

dilikor.jpg

 Frissítés:
Kellett nekem panaszkodni... Ma jött az értesítés, hogy aki rendelkezett a programmal annak minden pályát ingyenessé tettek, úgyhogy lehet próbálgatni az összes küldetést bátran. Nyilván nem azért tették ezt mert panaszkodtam, de így különösen vicces a szituáció. Úgyhogy kaptok egy képet az angol pályák elejéről, ahol sorompók és emiatt aztán a gépjárműforgalom is nehezítik az életünket.

uk.jpeg

3 komment

Címkék: stratégia trainz virtuális vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr265251974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Traktoros 2013.05.03. 20:18:59

Nekem a Commodore 16-osomhoz volt egy "KISVASUT" című játék, na az ugyanez volt. Nem tudom az eredeti címét, valamelyik Csupa játék vagy hasonló füzetben volt benne. Apu egy egész éjszakán keresztül pötyögte be a különleges karaktereket, hogy reggelre játszhassak vele.

Traktoros 2013.05.03. 20:23:00

Megvan, "Csupa szuper játék C-16, C-116, C +4 számítógépekre" a könyv címe.

IST 2013.05.06. 07:01:58

Sejtettem, hogy ennyire régre visszamehetünk az időben, hogy megtaláljuk a játék alapjait. Most próbálnák meg egy könyvben leírni a játékokat, hogy bepötyöghessük. :-)
süti beállítások módosítása