Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Buseck - második eresztés

2013.04.21. 21:27 crash

DSC2707

Korábban írtam beszámolót a busecki hobbyközpontról, ahol a nullás vásár került megrendezésre április elején. Kaptam pár levelet, hogy a vásárról miért nem tettem fel képeket - megmondom őszintén, hogy bár dokumentációs céllal fotózgattam, de a standokról nem készültek látványos képek. Csak akkor fotóztam a vásárban, ha meg akartam valamit örökíteni, hogy itthon utánanézzek. Ezekkel a képekekkel inkább nem untatnám a blog követőit... Azonban a vásárban volt néhány igen szép terepasztal is kiállítva, amelyeket alaposan körbefotózgattam. Most ezekből a képekből teszek fel egy válogatást.

Az első két kép egy rövid diorámát örökít meg. Azért mutatom meg, mert modellezési szempontból semmi egetverő  nincs rajta, és semmiféle olyan építési technikát nem alkalmaz, ami miatt fel kellene az embernek kapnia a fejét. Ez csak egy hétköznapi, minden különlegesség nélkü - igaz, igényesen - épített nullás modul. Semmi trükk, csak azok a fogások, amelyeket bármely H0, TT vagy N építési nagyságban dolgozó alapképesítésű modellezőnek ismernie kell. Azonban azáltal, hogy a méret nagyobb, valahogy mégis szebb részletek jönnek ki a dologból - itt lehet látni, hogy milyen lehetőségek vannak ebben a méretarányban.

DSC2536

DSC2537

A következő téma egy keskennyomközű dioráma, ami nem mást ábrázol, mint a kovásznai siklót. Sokan állták körbe az asztalt, egyrészt a szépsége, másrészt a téma miatt. A németek imádnak Romániába járni kisvonatozni - persze, hiszen az Ők anyagi lehetőségeikhez képest gombokért bérelhetnek különvonatot, de még olyan is előfordul, hogy bezárt vonalon, direkt erre a célra odaszállított  szerelvénnyel vonatoznak. Nagy a gyűjtőköre a román kisvasúti témának - van több olyan kisszériás gyártó is, aki foglalkozik a témával.
Ehhez a terepasztalhoz az ihletet azonban az adta, hogy az építője kovásznai gyökerekkel rendelkezik. Az úr  profi terepasztal-építő "művész", abból él, hogy terepasztalra vágyó embereknek építi meg az asztalát. Nos, mondhatom, hogy ez a keskennyomközű asztal az eddigi legszebb, amit láttam - és ezt látva értem, miért állnak nála sorba a terepasztalra vágyók.

DSC2590

DSC2591

DSC2608

DSC2611

DSC2592

DSC2607

DSC2606

DSC2599

DSC2600

Még egy pár kép erejéig megállnék ennék a témánál, hogy megmutassam, mennyire szép a fű kialakítása a terepasztalon. Azért csináltam ezeket a közeli képeket, mert ha egyszer eljutok addig, hogy nullás méretben építkezzek, akkor valami hasonlót szeretnél produkálni. Nekem most ez az etalon, és pár ilyen képről jó ötleteket lehet lesni, hogy mit lehet a statikus műfűből kihozni.

DSC2612

DSC2614

DSC2616

DSC2615

A következő téma egy dioráma, amely egy ipartelepet, és egy hozzá kapcsolódó kis állomást mutat be. A "kis" állomás itt azt jelenti, hogy befér három szerelvény, 10-15 tehervagonnal. Ennek az asztalnak is pazar a kisolgozása, de ami miatt roppant jól néz ki, az a járművek és a környezet összhangja. Minden egy picit tuningolva van, kicsit koszolva - de az a lényeg, hogy semmi sem lóg ki az összhatásból. Még az 1:43-mas méretarányú busz sem, mert annak is ki lett nyitva az ajtaja - kis szuperelés - és el lett helyezve egy olyan jelenetben, amelynek a szemlélése során az ember nem azzal foglalkozik, hogy tényleg illik-e a busz a vonatok mellé - vagy sem. Egyszerűen megszólal.

DSC2560

DSC2706

DSC2705

DSC2564

DSC2707

DSC2686

DSC2558

DSC2685

DSC2696

DSC2563

DSC2698

DSC2704

DSC2703

Most sem állom meg, hogy a képözönt ki ne egészítsem egy kis hozzafűznivalóval: A vásár idei sztárja egyértelműen a KISS Ludmillája volt. Mindenki ezt leste, ezt kereste. Nem csoda, hiszen roppant szép a modell. A KISS a harmadik gyártó, aki ebben a méretarányban belecsapott a műanyag modellek készítésébe. Igen, a Ludmilla műanyag - természetesen, mint minden, ez is Kínában készül - és az ára sem vészes, ezer Euró körül megkapható. Úristen, ezer Euró...  ez három-négy közepes H0 mozdony ára, és hát ugye, nullás mozdonyokból az ember nem vesz szakajtónyit - csak pár darabot. Én a kibírható árkategóriába sorolom a gépet.

DSC2688

DSC2702

DSC2710

A legvégén az ASM Manufaktur nevű cég - cég, csapat, pár ember egy név alatt - munkáit szeretném megmutatni. Ők azok, akik elhozták a makettező technikákat a vasútmodellezésbe azoknak is, akiknek nincs idejük, vagy kézügyességük a dologhoz. Nem csinálnak mást, csak a filterezés, befolyatás, szárazecsetelés, koszolás eddig is ismert dolgait alkalmazzák a vasútmodelleken - aki pedig nem akarja megcsinálni, vagy nem tudja - az megveheti a modelleket így koszolva, frizírozva is. Egy vagon átlagosan ötven, egy mozdony pedig száz Euróval drágább, mint eredeti állapotában. Szép munkák, és már a vitrinekben látottakból is sokat lehet tanulni. 

DSC2543

DSC2544

DSC2629

DSC2630

DSC2632

DSC2677

DSC2631

DSC2673

DSC2623

Nos, ennyi képet sikerült összeszedni a busecki vásár szépségeiről. Remélem nem volt zavaró a sok kép.

3 komment

Címkék: 2013 scale 0 buseck spur0

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr115237836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IST 2013.04.22. 06:34:31

No ezeket a képeket kár lett volna eldugnod előlünk. :-)
Elképesztően jók az asztalok szerintem, a füves-gazos-virágos rész kidolgozása különösen tetszik.

crash 2013.04.22. 19:16:39

Köszönöm, igyekeztem :)
süti beállítások módosítása