Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Kerékpárral a felhagyott vasútvonalon

2012.08.29. 10:59 crash

IMG 1008

Ismét énblog következik… A múlt hétvégén biciklitúráztam egyet a szlovén-olasz határon átvezető kerékpárúton. A dolog érdekessége az, hogy a kerékpárút 95%-ban felhagyott vasútvonalon halad. A sportmániás feleségem e miatt tudta a lusta vasútmániás férjét a túráról meggyőzni, hiszen elvileg a vasút nem tud felmászni túl meredek emelkedőkön. Akkor még nem tudtam, hogy azon a részen gyakran két, hattengelyes villanygép húzta a nem túl hosszú vonatokat….

A túra két vasútvonal helyén ment: az első rész a régi, szlovén-olasz határátmenetet jelentő Jesenice-Tarvisio vonal helyén, a másik fele, a Tarvisio-Udine vasút kiváltott szakasza helyén.

A szlovén rész a Jesenice-Tarvisio vasútvonal helyén húzódik. A kkStB nyitotta meg a vonalat 1870-ben, amely a Sava patak völgyében kúszik fel Tarvisio régi állomásáig. A vonal az olasz határig emelkedik, onnan szépen ereszkedik. Az ausztriai Villach felé menő alagút elkészültével a vasutat az olasz részen bezárták, majd a szlovén részen is felszedték. A bringaút a kilencvenes években épült a vonal helyén.

DSC1380

DSC1382

DSC1385

DSC1387

DSC1280

IMG 1005

IMG 1006

A vonal helyén minden épület megmaradt, felújították, és használják, lakják ezeket. A műtárgyak szintén - szép hidakon, viaduktokon vezet keresztül az út. Nagyobb állomásokon szépen megvannak a kiszolgáló épületek is, van ahol a fűtőház is - csak most ezek az aszfaltozott kerékpárutat szolgálják ki. Fantasztikus élmény bevágásban kerékpározni, miközben olyan betonhíd alatt halad el az ember, amit eddig csak a MIBA vasútmodellező magazinban látott.

IMG 1008

IMG 1007

IMG 1010

Az államhatárt az úton csak két kő jelzi, a nagyobb hidak, műtárgyak az olasz részen vannak. A határ után egy kilométerrel érdemes a Fusinei tavakhoz feltekerni - fél óra meg egy szebb emelkedő bringával, de igen szép helyen van. Apropó emelkedők… ha valaki nem egészében akar végigtekerni a vonalon, hanem csillagtúrákat tervez, akkor célszerű a lejtési viszonyokat figyelembe venni, hogy tényleg élvezetes legyen a bringázás. Érdemes Kranjska gora - Jesenice, és Krajnska Gora - Tarvisio viszonylatokban gondolkozni, különben az enyhe, ám hosszú emelkedők megviccelhetik a felkészületlen bringásokat. 
A kerékpárút Tarvisio-t az új vasútállomás előtt éri el, az Ausztria felé néző viadukt alatt. Az építmény lenyűgöző. Ha valaki megnézi a helyet a Google Maps-en, látja, hogy nem egy szimpla hídról van szó, hanem az állomás váltókörzete és azok a csonkavágányok vannak a képen, amikre az Olaszországból érkezett vonatok mozdonyait szokták félretenni.

IMG 1014

Hogy igazi vonatokat is lásson az ember, a vasútállomás mellett érdemes egy kicsit elidőzni, viszonylag gyakran jönnek tehervonatok, és a kerítésen keresztül el lehet nézelődni a mozdonycseréket, tolatásokat. FS 405-ös mozdonyt sajna nem tudtam fotózni, de a szép Taurusok kárpótoltak ezért.

DSC1254

DSC1260

DSC1241

Tarvisio mellett nem szabad csak úgy elmenni… az új állomás mellett van a régi vasútvonal viaduktja -  szemre úgy 80-100m magas - amin a kerékpárút átmegy. Innen balra kezdődik a bringaút másik fele, de jobbra is érdekes dolog van: a régi tarvisioi állomás! Itt 2002-ben szűnt meg a forgalom, a síneket felszedték - de a rekultivációt még nem végezték el, így az ember felmehet a peronokra, sőt, az aluljáróba is átmehet. A vasút kompletten el lett bontva, de pl. az Udine felé néző váltókörzetben lévő fém gyalogoshíd kompletten megvan, csak most kerékpárosok járnak alatta. 

DSC1267

DSC1269

DSC1271

DSC1277

A fenti képet össze lehet hasonlítani a lenti videóval... minden a helyén a fenti képen is, csak a vasút nincs már rajta...

Észrevétlenül közben belecsaptam az útvonal második részének ismertetésébe…. ez a rész a régi Tarvisio-Udine vonal helyén vezet, amit 2002-ben szüntettek meg. A folyóvölgyben tekergő vasutat több, tíz kilométernél is hosszabb alagútba terelték. Az új vasút 180 km/h-ra van kiépítve, és maximum nyolc ezrelék az emelkedése. Gyorsabb, de jóval kevésbé látványos eljutást biztosít Udinéig. Szerencsére azonban, a régi nyomvonalon lehet bringázni, amely Tarvisio felett halad el. Egy helyen bemegy a városba is, ahol a központi megálló volt. A helyiek a mai napig sajnálják, hogy a város közepén megálló vonatok helyett ki kell menni a város szélére, ha vonatra akarnak szállni (nem akarnak, gondolom e miatt alig jár erre személyszállító vonat, mindenki autózik…).  Ha az ember elhalad a megálló mellett - a peronok mellett tép el az ember bringával - akkor a vonal bringások számára trükkös - vonatok részére erős - emelkedőbe megy át, Tarvisio külső részén lévő állomásig.

DSC1281

DSC1282

DSC1279

DSC1286

Tarvisio után a vasút átmegy az autópálya alatt, kikerülve a Valbunna határában lévő alagutat. Ugovizza volt vasútállomásának épületében bringásmegálló létesült - lehet WC-zni, sörözni, és kajálni is. Érdekes, hogy bárhova tértünk be a túra során, mindenki büszke volt a vasúti örökségre - itt például vasutassapkákkal díszítették a falakat.

IMG 1025

Innentől a vonal elkezd lefelé ereszkedni, és elkezdődik az alagutas-viaduktos rész, ami lélegzetelállító. Ugovizza környékén egy rövid időre elhagyja a bringaút a vasút vonalát, és kimegy a folyópartra - el kellett kerülni az új vasútvonalat, és így oldották meg. Azt hiszem, senki sem bánja, hogy a türkizkék folyó partján kell csorognia a kerékpárral…. Itt kezdődik az igazi hegyi vonal - eleinte míves vasbeton hídon, alagutakon és a folyóvölgy oldalában vezet a vonal.

DSC1290
DSC1295

DSC1294

DSC1301
DSC1304

Ez mind szép és jó, de Pontebba után jön az igazi feketeleves: be kell menni a városba (enni egy jót, vagy sörözni ) a bringaúton, majd a város végénél vissza kell menni a volt vasút nyomvonalára. És itt kezdődik a vasútbarát / vasútmodellező számára az élménybringázás. Alagutak, viaduktok a völgy felett, miközben az autópálya és a folyó alattunk megy…  a nagyobb viaduktok, alagutak előtt őrházak - egy részüket lakják, más részük ott áll üresen. Dogna előtt két hatalmas viadukt van - az egyik régi, vasszerkezetes, és nincs lebetonozva, a rácsos járófelületen keresztül lenézve látni lehet, milyen veszett magasan vezet a vonat. 

DSC1311

DSC1312

DSC1318

DSC1346

Vasútmodellezőnek is kiváló tanulmány itt végigbringázni. Én személy szerint azt is figyelgettem, hogy miként nőnek a fák a sziklás hegyoldalban, hogyan alakították ki az őrházak számára a helyet. Amúgy pedig fantasztikus dolog látni, és átmenni azokon a hidakon, amiket az ember a vasútmodell-kiegészítőket gyártó cégek katalógusaiban látott, nem beszélve arról, hogy bringáztam is egy jót. Mégegyszer megjegyzem, nem csak hardcore bringásoknak való a hely, mert megfelelő sorrendben végigjárva az utat egy-két kitérőtől eltekintve végig lehet gurulni rajta, mindennemű erőlködés nélkül...

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr444733988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsivany2 2012.08.29. 13:41:30

Hú, ez nagy szép hely!

Ha végiggurultál a vonalon, hogyan tudsz visszajönni? Van vonatközlekedés, aivel visszaviheted a bicajt a kiinduló pontra?

crash 2012.08.29. 13:46:05

Most még nincs vonat, a busz pedig nem szállít kerékpárokat. Azért most még nincs, mert tervezik végig Udine-ig a kerékpárutat megcsinálni - onnan meg vissza lehet jönni majd vonattal simán.

ámbátor 2012.08.29. 13:47:27

Nincs. Egy hosszú gumikötelet kötött a kiindulási ponton egy fához és az húzta vissza.

1116001 2012.08.29. 17:09:22

Bringabérlési lehetőségek?:)

Ezt ki kell próbálnom egyszer:)

IST 2012.08.30. 10:11:10

@1116001:
Na erre én is kíváncsi lennék. Meg arra is, hogy mennyi kilométert jelent és mennyi idő alatt sikerült végigtekerni rajta. Igencsak felkeltetted crash az érdeklődésemet ezzel a bejegyzéssel.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.30. 11:28:05

lassan ez lesz Verőce és Vác között a legszélső vágányon..

Zsivany2 2012.08.30. 12:56:23

Kicsit utánajártam:

MICOTRA néven van vonat Udine és Villach között, és ha jól néztem, minden állomáson megáll. Van rajta nyáron kerékpárszállító kocsi is. A rossz hír: naponta csak kétszer jár.

IST:
Összesen több mint 400 km-t kerekezhetsz:
alpe-adria-radweg.com

crash 2012.08.30. 13:49:57

@Zsivany2: Igen, csak hol szállsz fel rá? Az új vasút nem követi a régi nyomvonalát - alagútban megy végig. Jesenice-ből bajos eljutni Tarvisio-ba és vissza. Mondjuk ha Tarvisio-ból indulsz, akkor vagy visszatekersz Pontebba-ba, vagy lemész Camia-ig, ahol van vasútállomás közúton. Egyszerűbb szervezett túrán részt venni, vagy tartani a csapatban egy sofőrt, aki visszaviszi a bringákat és a csapatot.
Persze, ha kész lesz Olaszországban végig a bringaút, akkor kényelmesebb lesz a dolog.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2012.08.30. 14:52:02

Ha szabad egy kis helyesírásórát tartani:

Jesenicéből, Tarvisióba, Camiáig, Udinéig.

sunrise 2012.08.30. 20:01:06

Nagyon szép út, mindenkinek jó szívvel merem ajánlani!
A leírás teljesen jól visszaadja az egész hangulatát a túrának. Menjetek el, kerekezzétek végig!

simonjoe 2012.10.21. 22:37:48

Ahoj!!

Nagyon szép az út, szeretném végigtekerni. Tudnátok erről valami térképet, v gps-tack-ot ajánlani, küldeni.
THX!! Joe

blindfuxi 2012.10.25. 16:23:34

Simonjoe! itt egy bringásleírás. A fenti-vasutas cikk-remek!!!! Köszönet a Szerzőnek!!!!
jani-chilifarm.blogspot.hu/

blindfuxi 2012.10.25. 16:30:40

@Zsivany2:
szia! Mindenünnen vissza tudsz tekerni. Csillagtúrában, Tarvisiotól meg lehet bringázni, oda-vissza. Erősségtől függ, mekkora távokat választasz. Kezdők is meg tudnak tekerni egy nap 40 60 km-t.

blindfuxi 2012.10.25. 16:34:16

@1116001:
ott nem láttam. De az OTP travel visz oda, nem is drágán túrát.
popeyelesko@gmail.com

blindfuxi 2012.10.25. 16:37:15

@erminavet:
NEM szabad. odatalálnak enélkül is. Felesleges okoskodni, ha hibát szeretnél javitani, azt alázattal tedd. Ez egy csodálatos kis írás. Köszönet a szerzőnek, hogy vette a "tollát"
Respect.
üdv
jani

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2012.10.25. 16:54:36

@blindfuxi: engem te nem oktatsz ki! érted? teljesen udvarias voltam, nem úgy, mint te!

blindfuxi 2012.10.25. 19:33:38

@erminavet:
Kedves Tanult Kollegám!
Köszönöm a kiigazitást. Különösen a magánban küldöttet. Okulásképpen, az emberi tolerancia, és intelligencia demonstrálása képpen, szomorúen a remek cikk alá-de bemásolom:

erminavet üzent neked a blog.hu adatlapodon:

anyádnak ugass be, te kis pöcs!
A leírás, sok, és értékes információt tartalmaz, é a szerző sem hiszem, hogy lektoráltatta volna valakivel, mert minek....megérteni, és remek, feldolgozandó alap. Asszem, jómagam, szintén segitőkészen információt közöltem, azokkal, akik lényegében érdeklődnek a téma iránt. számomra Jesenice, ma is Jessenice, bár rosszul írom, de jóval nagyobb a rálátásom, sokat jártam arra, mint Neked. De persze, köszönöm a kiigazitást. És gratulálok, az empátia, és intelligencia eme kiváló megnyilvánulásához. Mellesleg, szégyellem, hogy ilyen szóváltásba keveredtem, egy ilyen téma esetében.

simonjoe 2012.10.25. 21:11:35

@blindfuxi:
THX!! Én már biztos, h megyek jövőre. :-) Cseréltem a Via Claudia-t erre az útra. Teljesen lázban vagyok miatta.
P.S.: Ne tessenek már civakodni, inkább gyertek bringázni és majd ott kiengedhetjük a gőzt! :-)
Üdv!!

blindfuxi 2012.10.25. 21:34:01

@simonjoe:
Kibékültünk már, magánban. :-) Nincs harag.
Én, ha tehetem, megyek máskor is :-)
Üdv!

simonjoe 2012.10.25. 21:38:14

@blindfuxi:
No, azért!! Nagy és szép dolog a megbocsátás.
Valami térkép kellene nekem, vagy nem rögzítettél GPS track-ot?

blindfuxi 2012.10.25. 21:58:46

Hiszek a normális emberi kapcsolatokban :-) GPS nem volt nálam,-VDO kompim van, okos kis gép, szintet, magasságot, sok bringás adatot gyűjt, de nem GPS- de elvileg minden infó adott. Leírom Neked pontosan, mi, hol, mennyi, de lehet úgyis együtt megyünk :-) Magán, vagy szervezett úton szeretnél? Sztem van hivatalos honlap, meg az európai bringautvonalakon szokott lenni gps adat. Utánanézek.

simonjoe 2012.10.26. 17:49:58

@blindfuxi:
Előre is köszönöm a segítséget, valszeg magán úton mennék, nem szeretem a "tögyörgést" :-) Szerintem kéz nap alatt letekerhető, ha csak nem lesz kész jövőre a pálya többi része is. Nem zárkózom el a közös bringázástól, ha megyek, biztos, h nem egyedül mennék.
Üdv!!

blindfuxi 2012.10.26. 18:40:29

@simonjoe:
Értem. Messze van, sztem ér 3 napot. Le lehet túrni 2 nap, simán, de ha....
Csillagtúrában tolni, Tarvisioból, akkor egy 90 km-es, meg egy 50 km-es szksz van , amennyiben oda. vissza megyünk. A Jessenice felé, meg hazafelé van már, ha nincs kész az út, az országúton is le lehet nyomni. az is oda-vissza 50. azaz...200 km 3 nap. És ezt meg lehet toldani, kis kitérőkkel. A kérdés, mennyit bírunk, akarunk. nekem olyan napi 70 -80 belefér. Mikor mennél? ja....a végén elmentünk a Vintgar klamm-ot is megnézni. oda is fel lehetne tekerni. nincs messze Krjanska Gora-tól.

crash 2012.10.26. 20:45:51

@blindfuxi: Az openstreetmap.org-on jól látszik a bringaút. Kiindulásnak jó.

simonjoe 2012.10.29. 16:18:44

@blindfuxi:
írtam, nem kaptad meg?? :-(

blindfuxi 2012.10.29. 19:28:28

@simonjoe:
Szia!
janikajak@gmail.com
Megkaptam, csak egy trehány állat vagyok!
üdv
jani

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.09.16. 19:11:06

Annyi kommentet hozzáfűznék, hogy a Tarvisio Cittá - Centrále - Thörl-Maglern - Arnoldstein szakaszt adták át 2002-ben, a Pontebbana többi része, beleértve a nagy alagutakat is, még a nyolcvanas évek terméke (1992-ben már így nézett ki, de még a régi Tarvist használták a vonatok).

Andrisch 2014.06.03. 09:43:36

Sziasztok!
Tudnátok nekem kerékpár útvonalakt javasolni Tarvisioból?
Ha jól értem két irányba is rögtön érdemes menni:
www.zsotakerekpartura.hu/index.php/programok/4-jesenice-tarvisio-kerekparral-egy-elhagyott-vasutvonalon-2-napos-kerekpartura/event_details
De párommal egy heti túrát szeretnénk csinálni, tudnátok még a környéken utakat javasolni?
Vagy konkrétan két irányba lehet kimenni a városból és el sem lehet téveszteni ezta csodálatos tájat?
Köszönöm szépen a választ előre is!
Üdv.:
Andris

crash 2014.06.03. 14:17:46

@Andrisch: Tarvisio-ból a Jesenice-Udine vonalon kívül esetleg el lehet indulni még felfelé, Ausztriába. A régi nagyállomás felé elindulsz bringával, és az lesz az az út. Az openstreetmap.org-on lehet látni szépen a bringautakat.

Tastam 2014.06.09. 21:31:44

Egy hasonló, érdekis kerékpárút a régi nyomvonalon, viaduktokon és alagutakon át a dél-tiroli Toblachból (Dobbiaco) a Bellunóban található Calalzóba:
www.radtouren-atlas.de/radtouren/italien/dolomiten-radweg.html
www.alpenverein-muehldorf.de/DatenSektion/Sektion/Berichte/Berichte_2011/Dolomitenweg.pdf

Básti Gábor 2018.06.25. 15:20:30

Üdv mindenkinek! Volt-e valaki közületek több napos túrán Bad Gastenbő - Udinéig ? talált-e szállást útja során mert előre nem tudok foglalni.
süti beállítások módosítása