Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Angol gépek magyar pályán

2012.07.09. 15:48 crash

Régóta lesegetem már az angol gépek hazai szereplését, modellezői szempontból. Egyrészt kuriózum voltuk miatt, másrészt az elmúlt időszakban annyi class86-os által vontatott vonatot láttam az irodaablakból, hogy már-már szinte megtetszett. Legutoljára, mikor a Facebook-on Matiz megosztott egy képet arról, hogy feléjük próbázott az újonnan érkezett class56-os, elkezdtem komolyan agyalni, hogy jó lenne, ha volna egy ilyenem modellben. Kézenfekvő volna, rendelni, és festeni egyet.... igenám, de ennek vannak  nehézségei.

2012-07-04 10.11.01.jpg

Aki egy cseppet is ért a vasútmodellezéshez, tudja, hogy legalább négyféle N-es méretarány létezik: az általunk ismert 1:160, az angliában használt 1:148 és 1:152, és a japán 1:150. Felénk - német orientáltságú vidéken - az 1:160 dívik, az 56-ost pedig 1:148-ban épp most tervezi piacra dobni az egyik modellgyár. Mivel nem szeretnék addig fél lábon állni, amíg a max. három magyar modellező miatt, akit érdekelhet ez a gép, a modellgyártó 1:160-ban is kiadja a modellt, elkezdtem agyalni, hogy miként passzolhatna a többi jármű közé az 56-os, és végeztem néhány próbát. 

Az agyalás onnan indult, hogy az angol méretarány szerinti gépek kb. nyolc százalékkal nagyobb méretűek, mint az európában megszokott méretarány szerint épített gépek. Ezt korábban már meg is mutattam, amikor IST class66-osát az enyém mellé raktuk. Azonban, az angol mozdonyok kisebbek a szűkebb angol űrszelvény miatt - egy európai jármű óriásinak tűnhet mellettük - igazából meg kellene nézni, miként festenek az angol járművek mellett a hazai kocsik. Rábírtam IST-et egy újbóli fotózásra, hogy hozzon némi plusz járművet - egy 57-est, ami majd' ugyanakkora, mint az 56-os.

_DSC0629.jpg

_DSC0631.jpg

Legelőször egymás mellé állítottunk két class66-ost. Egy angol, és egy német példányt - a festésen kívül a méretarány különbözik. Látszik, hogy a hátsó gép jóval nagyobb, mint az elülső. Ez nem lepett meg, ezért egymás mellé raktunk két tehervagont is. Az egyik egy normál G kocsi, míg a másik egy kompozásra és angol űrszelvényre alkalmas, eltolható oldalfalú kocsi volt. Ez utóbbinak a valóságban kisebbnek kell lennie - kíváncsi voltam, modellben ez a méretkülönbség miként jön elő.

_DSC0633.jpgItt azt hozta a 'ránézésre' mérce, hogy a két kocsi nagyjából ugyanakkora. Nem nyugodtam meg, mert az angol kocsinak kisebbnek kellene lennie. Ezért, amikor a mozdony mögé tehervagont raktam, nem csak egyfélével tettem próbát.

_DSC0636.jpg_DSC0637.jpgAz első képen látszik, hogy az 1:148-as mozdony még így is egy cseppet kisebb, mint az 1:160-as tartály.  A második képen van az a kocsi, amely alapján egy kicsit elszörnyülködtem, hogy  mennyire nagy a mozdony, de egy Herkulessel ellenőriztem a látványt: 

_DSC0638.jpg

Ezen alapján a kép alapján nem a mozdonnyal van a gond. Arra jutottam, hogy a tartályvagonhoz viszonyítva a zöld mozdony nem eltúlzottan nagy. Ha beleveszem, hogy az 56-os fekete, tehát egy cseppet kisebbnek is hat majd, akkor simán elé rakhatom a tartályszerelvénynek. Igaz, nem lesz ordítóan kisebb a mozdony, mint a valóságban, de így is egy lehelletnyivel alacsonyabb, mint a tartálykocsi. Tehát, nem lehetetlen angol modelleket német járművekkel együtt szerepeltetni 

Az 56-os képért köszönet Matiznak, az angol modellekért meg IST-nek, hogy rendelkezésemre bocsátotta őket egy fotózás erejéig.

3 komment

Címkék: scale n

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr844636435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

máNia 2012.07.13. 14:07:18

Kár, hogy kissé felülnézetből készültek a képek így nem igazán érzékelhető a méret különbség. Nagyon szép mozdony. Teher szerelvény előtt biztos jól mutatna.

IST 2012.07.22. 21:00:43

Megjegyzem elvileg a Class 56-os ebben a hónapban felkerül a brit boltok polcaira, szóval lehet készíteni a pénzt rá. A Dapol adja ki, 83 font az előrendelési ára, szerintem megjelenés után is e körül lesz. (Ez most durván 31 ezer forint körül van.)

zorky 2012.07.30. 12:16:54

5-10% méretkülönbség európai gyártók méretei között is előfordul. Sőt az ISO szabvány 6m-es konténernek 1:160-ban 16,2mm magasnak kéne lennie. Ehhez képest Minitrix 15mm, a Fleischmann 16,9mm, Roco pedig 16mm magasra gyártotta őket. Érdemes kipróbálni elég röhejesen nézne ki együtt egy szerelvényben, sajnos...
süti beállítások módosítása