Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Magyar állomásépület N-es méretben

2015.08.28. 20:40 crash

IMG 2800
Lassan épülget Csoma-Szabadi állomás N-es méretben. Az idei temofesztre azt terveztem, hogy az terep kicsinosodik, kap egy rendes kapcsolópultot, és az épületek elkészülnek. Az első két dolog haladgat, a az utolsó azonban nem. Azonban érkezett egy mentőöv: a cseh Bubimodell és a hazai Kiskunmodell egymásra találása eredményeképpen N-es méretben elérhető őrház, negyed- és elsőosztályú HÉV állomásépületek.

Mivel az én állomásépületem megtorpant abban az állapotában, amiben volt, jó ötletnek tűnt egy Kiskunmodelles elsőosztályú felvételi épülettel helyettesíteni. Úgy voltam vele, hogy legalább nem nekem kell rajzolni, CNC-zni, ha pedig nem üti meg az ingerküszöböm, akkor is jó lesz, amíg az enyém el nem készül. Egy próbát megér.
IMG 2777
A doboz kinytása után lestem egy nagyot, mert nem voltam körültekintő vásárló. Lézervágott épületnél én mindig a vékony falemezből készültekre gondolok, nem a papírból vágottakra. Ez pedig ez utóbbi volt - az én hibám, nem néztem utána a dolognak rendesen. Mondjuk, lehet, ha tudom előre, hogy papír, akkor meg se veszem, és akkor most nincs rendes állomás Csomán. Meg amúgy is, Ist is csinált fasza papírépületeket Metcalfe kitekből, megpróbálom én is.
IMG 2778
Miután túltettem magam azon, hogy papír épületet vettem, elkezdtem összerakni. Az első buktató, hogy nincs összeállítási útmutató. Mivel az elsőosztályú épületet ismerem - hiszen folyamatban van egynek az építése sztirolból - nem rettentem meg. Egyrészt az elsőosztályú felvételi épület nem egy V2-es rakéta - viszonylag egyszerű összerakni, és ha volna is kérdés a dologban van az épületnek alja, ami mutatja, hogy mely falakat hova kell berakni.
IMG 2780
Először - lézervágott épületeknél megszokott módon - faipari expressz ragasztóval ragasztottam. Ezzel azonban támadt egy kis gondom: elfelejtettem, hogy papír épületről van szó. A faipari ragasztó sok nedvességet tartalmaz, ez a papírnak nem jó. A ragasztás mentén a papír felpúposodik, szőrösödik.
IMG 2781
Elkezdtem keresni a technológiát, és kikötöttem a Humbrol Balsa Cement-nél. Ez ránézésre Technokol Rapid állagú, viszont valahogy kisebb a viszkozitása, és finomabban lehet adagolni, mert szűkebb a tubus csőre. Ami még előnye ennek a ragasztónak, hogy ha nyomot is hagy, és nem nagyon rontom el, akkor egy matt lakkréteggel lehet korrigálni a hibát. 
IMG 2784
IMG 2785
Az építés egyik nehézsége az épület díszköveinek felrakása volt a sarokra. Ezen jó lett volna, ha van egy kis él a belső oldalon is, a könnyebb hajtás miatt. Ehhez viszont kétoldalasan kellett volna megmunkálni a papírt, ami gondolom extra költség lenne, növelné a kit árát. Én erre bevetettem a nehéztüzérséget: elővettem a The Bug fotómaratás-hajláításához használatos szerszámomat, és ennek a segítségével kellő formára hajlítottam a papírt. Lehet ezt úgy is csinálni, hogy kevésbé éles szikével az ember megkarcolja a papírt a hajtás belső oldalán, de ezt nem vállaltam, mert attól tartottam, hogy elvágom véletlenül az alkatrészt. Ha már van a hajlító, használom.
IMG 2793
IMG 2791
Ami a kittel gond volt, hogy az ablakokat, ajtókat és a palatetőt fekete fotókartonból kivágva adják. Ha gyerekkoromra visszaemlékezem, akkor ezekről nekem mindenütt vagy zöld, vagy fehér ugrik be, de a fekete nem. Ezt meg kellett oldanom, zöld ablak, és ajtó, illetve szürke pala a cél. Tettem egy próbát - az új szórópisztolyommal olyanokat lehet fújni, mint eddig soha, hátha meg tudom a papírt festeni úgy, hogy nem ázik el. Erre a jól megszokott Gunze festéket használtam, viszonylag sűrűn, nagy nyomáson, kis festéket engedve a felületre. Az eredmény az ajtóknál meggyőzött, nekiestem a tetőnek is. Itt egy kicsit trükköztem, igyekeztem megjeleníteni azt, hogy az idők során pótolt palák színe elüt - konkrétan az újak világosabbak a többinél. 
IMG 2798
A tető egyszerűbb lett, mint terveztem, mert az építőkészletben négy helyett csak két szarufa található, így úgy döntöttem, ezek nem kerülnek fel az épületre. A tető ezek nélkül került fel. A hat kémény is előállt, és a végére csak az ablakpárkányok maradtak. Ezekkel vigyázni kell, szerintem nem jó méretűek, ezért szétvágtam őket, és a helyükre ragasztottam.
IMG 2803
IMG 2801
Az épület két estémet vitte el. Nem egy bonyolult modell, ami bénázás volt vele, az inkább az én papírmakettek körében való járatlanságomnak és az összeállítási útmutató hiányának tudható be. A végére egy szép állomásépület kerekedett a kitből. Annak ellenére, hogy szép az épület, a papír anyagától egy cseppet tartok, hogy miként fog viselkedni, mennyire viseli a levegő páratartalmát. Ezt megpróbálom majd valamiféle lakkozással elkerülni, hátha megóvja a papírt. 
Amúgy a kittet ajánlom mindenkinek, a 7400Ft-os ár még ingerküszöbön belüli, ezt a pénzt megérte.

3 komment

Címkék: épület scale n kiskunmodell

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr927735274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsivany2 2015.08.29. 08:20:27

Ragasztáshoz UHU Alleskleber gélt javaslok, acetonnal (körömlakklemosó) higítva, injekciós tűből csodásan adagolható a legkisebb adag is a kis alkatrészekhez. A feleslegesen kikenődött ragasztó acetonnal óvatosan lemosható. És ami fontos: nem áztatja fel a papírt.

Domino78 2015.09.01. 22:07:09

Na majd ha közeleg a Temofeszt, és kezd a körmödre égni a gyertya, ezt szépen kinyomtathatod, és barkácsolhatsz belőle pultot: www.flickr.com/photos/48755813@N04/21075475551/in/dateposted-public/lightbox/

gxy 2015.09.07. 01:19:45

Papírból eddig csak őspozitívhoz csináltam magot, meg tetőkhöz hajlítósablont, de ha nem modellezésről van szó, nem vetem meg a vízfestéket, vagy a grafit. Ha olyan rajzról van szó, le szoktam ezeket fújni fixálóval, ez művészellátóban, kreatív boltban alaptéma. Kellően óvatosan adagolva az oldószeres festéket se húzza meg túlságosan, talán érdemes lehet kipróbálni. Ha van hulladék az épület anyagából, akkor először azon.
süti beállítások módosítása