Most már biztosra mehetünk a megállapítással: a RailWorks alkotógárdája minden évben meglep minket egy új verziójú programmal. A változások ezekben hol kicsik, hol nagyok, mindenesetre eljutottunk odáig, hogy a RailWorks nevet lassan elfelejthetjük: míg tavaly Train Simulator 2012 név alatt jött ki a program de mindenki továbbra is RW-nek hívta, addig idén is maradtak a megnevezésnél, úgyhogy kénytelenek leszünk átszokni a TS2013 névre. Hogy ez összekeverhető mint a Trainz szériával, mind az "ezeréves" MSTS-sel? Úgy tűnik ez őket nem érdekli. Lapozás után sorolom, hogy mivel is találkozunk majd a 2012. szeptember 20-án megjelenő új verzióban.
- Ami a legfontosabb: a TS2012-ről TS2013-ra való áttérés továbbra is ingyenes. Évek óta megy ez a hagyomány, idén is csak örülni tudok neki, hiszen hány és hány programnál látjuk azt, hogy majdnem ugyanazt eladják évről-évre némi csiszolást végezve rajta. Nyilván a megvett DLC-kből futja nekik erre.
- Már a frissítéshez is Steam kell, ezt megszokhattuk, viszont ezúttal beleintegrálták a Steam Workshop-ot a programba. Ennek segítségével jóval egyszerűbb lesz egymás között megosztani a tartalmat, reményeim szerint nem kell kicsomagolni, telepítgetni, "megetetni" a játékkal mit is szeretnénk hozzáadni, hanem egyszerűen csak feldobni az SW-re a cuccot és onnantól kezdve egy kattintással tölteni a többi játékosnak. Aztán majd meglátjuk mennyire egyszerűre sikeredik mindez. Mindenesetre így jóval könnyebb lesz keresgélni a tartalmak között, elég rendesen kitárulhat a világ és nem kell különböző fórumokban keresgélni a linkeket.
- Amellett, hogy tupíroznak ismét a grafikán és a teljesítményen (ezt azért majd megnézzük, korábbi verzióknál is volt erről szó aztán sokaknál inkább visszafelé sült el a dolog), új tartalmat is kapunk a London-Brighton (angol), a Sherman Hill (amcsi) és a München-Augsburg (német) pályák személyében, a hozzájuk való járművekkel egyetemben. Negatív hír viszont, hogy az ingyenes update-ben ezek nem lesznek benne, külön kell megvennünk őket, viszont állítólag jóval olcsóbbak lesznek azoknak akiknek megvan már a TS2012. Egyelőre erre azt tudom mondani, hogy meglátjuk. A London-Brighton megvan, a München-Augsburg viszont érdekelne az ICE3-mal együtt, majd kiderül, hogy mibe fog ez így nekem fájni.
- Új irányítási opciót is kapunk, megjelenik ugyanis egy minimál HUD, azaz olyan kijelző a monitoron ami csak a legszükségesebb infókat tartalmazza. Mondjuk korábban is volt ilyen, de kíváncsian várom, hogy ez most mit fog jelenteni. Nekem bőven elég lenne annyi, ha látnám a sebességet a monitoron, no meg a menetszabályzó/fékkarok állását, esetlegesen a következő megálló távolságát.
- Az Xbox 360 tulajdonosok örülhetnek, az ahhoz való gamepad használható lesz a TS2013-ban is. Állítólag ez azért jó, mert így majd könnyebb lesz TV-n játszani. Majd valaki beszámolhat ilyen irányú élményeiről, én maradok a billentyűzet püfölésénél illetve a RailDriver-nél, már csak azért is, mert nincs gamepadem.
- Kapunk egy új funkciót, ami Relay Play névre hallgat. Túl sok mindent nem árulnak el róla, de ha jól értem akkor más játékosokkal közösen is lehet majd teljesíteni egy-egy küldetést. Hogy ez azt takarja, hogy ha én az egyik városban megállok akkor más átveheti onnan a küldetésemet, vagy azt, hogy én megyek a vonattal más meg állítja előttem a kitérőket, azt egyelőre jótékony homály fedi számomra.
- Megváltozik a menüben a Quick Drive funkció is: az MSTS-hez hasonló módon lesz lehetőségünk kiválasztani, hogy hogyan szeretnénk vezetni. Tudom, hogy ezt sokan hiányolták, hogy ne kelljen mindig küldetésekkel bajlódni, no így végre ismét játszhatunk majd ilyen módon is.
- A felsővezetékrendszert átvariálják, állítólag sokkal élethűbb rendszert lehet elkészíteni így, de ezt is majd meglátjuk játék közben.
- Dobozos verzió is jön a programból, de majd csak októberben. Akinek megvan a TS2012 az szerintem hagyja frissíteni a játékot a Steamen szeptemberben, akinek nincs, az meg talán inkább várja meg a szokásos karácsonyi akciózást, akkor alig 1-5 dollárért mindig beszerezhető volt a játék, jó eséllyel megint így lesz. Persze ettől még szeptemberben is meg lehet majd venni...
Nagyjából ennyi, akkora hatalmas újdonságokat nem jelentettek be, de aztán majd kiderül, hogy mennyivel tették szebbé-jobbá-használhatóbbá a programot.
(A képek a program honlapjáról származnak.)
Utolsó kommentek