Kezdjünk magyarázkodással, mer az jó... ...mostanság egy kissé döcögősebbek a postok. Van ez egyrészt azért, mert termelni kell a GDP-t, meg hogy a szabadidő a blogoláson kívül másra kell. Anno a MOVI-ban modelleztünk, ahonnan a "modellezésnek a MOVI filozófiájával való összeférhetetlensége" dumával jól fenékbe lettünk rúgva. Persze, a MOVI tulajának a cége azóta modellautókat gyárt, de mindegy... a lényeg, hogy a fickó nem nézte sokba a vasútmodellezést, és ki lett a banda tessékelve. Azért köszönjük, hogy ott lehettünk - zárójelben megjegyzem, ha tudtuk volna - miként a végén kiderült - hogy ilyen szálka vagyunk a jóember szemében, akkor biztos nem mentünk volna oda modellezni. Viszont a változás sokszor jó, és azóta a csapat mindkét fele - a félnullások és az N-es csapat is - talált magának helyet, folyik a modellezés tovább. Mi, az N-es csapat a nehezebb utat választottuk: lett egy bérelt pincénk, szabadidőt, pénzt nem kímélve felújítottuk, berendeztük, és belaktuk. Na, ez vitte az időt rendesen.
Hogy mi viszi az időt? Falak festése, glettelése, felkerült 300m új villanyvezeték, készült 100nm antisztatikus padló, becuccoltuk a bútorokat (meg a Robi terepasztalát, ugye....). Igazi csapatmunka volt... de a költségek kímélése miatt amit lehetett, mi magunk csináltunk. A kőműves festett, az asztalos padlót glettelt, az informatikus villanyt szerelt - mindenki azt csinálta, amihez nem értett. De a lényeg, hogy elkészült, mostanra elkezdtük a modulokat lábra állítani. Az az elképzelés, hogy a modulok egy része fixen fel lesz állítva a falak mellett, hogy ha a tagtársak közül valakinek játszani akad kedve, akkor megtehesse. A vasútmodellezés ugyanis erről is szól....
A mostani helyzetjelentés arról szól, hoy gőzerővel dolgozunk, hogy minél hamarabb lehessen játszani, esetleg vendégeket is hívhassunk, és lehessen N-es találkozót szervezni. Még van munka bőven, és ha nem is látszik mindig az alagút vége (mert mindig kitalálunk valami újat), de akkor is haladunk!
Következzenek képek a munkálatokról:
Az első lábra állított ívek
Dejtár félkészen. Mióta kidobtuk az aljából a Digitools csúcstechnikát, lehet rajta váltókat és jelzőket állítani
A jelenleg bejárható pályaszakasz. Még építkezünk tovább, de a hétvégén eddig tellett. A pálya végén, a háttérben egy visszafordító lesz, míg a fényképen nem látszó részen még vagy tíz-tizenöt méternyi modul, egy háromvágányos visszafordítóval. A Piko trafó csak a próba, és a megtévesztés miatt került az asztalra, ugyanis a modul a FREMO szerinti, digitális üzemű lesz.
Utolsó kommentek