Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Kerékpározás a Pontebbana vasút helyén

2017.06.09. 08:00 crash

IMG 2135A Vonatmagazin blog sokáig legolvasottabb cikke a Kerékpárral a felhagyott vasútvonalon téma volt, ami a Szlovéniából Olaszországba tartó vasútvonal helyén létesített kerékpárútról szólt. Ez már öt éve volt, és akkor ott hagytam abba a sztorit, hogy az Olaszok tervezik a kerékpárút hosszabbítását, és milyen jó volna később meglátogatni ismét. Nos, jelentem a múlt hétvégén volt lehetőségem ismét végigtekerni a szakaszt.

Pár héttel ezelőtt Leskóéktól jött a hírlevél, hogy ismét szerveznek túrát, és ha  a levelet nem is olvastam volna, Laci fel is hívott, hogy nincs-e egy szabad hétvégénk - meg némi fölös pénzünk - a túrára. Mivel ez a bringatúra felettébb könnyű - inkább wellness program, mint túra - gondoltam ismételjük meg az öt évvel ezelőtti élményeket, és szerezzünk újakat, ha lehet.

A helyzet változott - az utazásszervező most nem teljesen ugyanazt a programot ajánlja, de az egy napos Pontebbana vasútvonalon való bringázás benne van. Engem ez érdekelt, de nem mintha a túra többi részét nem élveztem volna…

IMG 2057

Akik nem olvasták az előző posztot, azoknak egy kis összefoglaló: Volt egy igen nehéz, és szűkös átbocsátóképességű vasútvonal Tarvisio-n keresztül Ausztria és Olaszország között, ami helyett újat építettek - szinte az egész vasutat alagutakba és viaduktokra száműzve. A megszűnt vasútvonal helyére az olaszok bringautat építettek, ahol a régi vasút nyomvonalán rengeteg hidat, alagutat és más vasúti emléket érintve lehet tekerni. A kerékpárút azért is kellemes, mert a volt vasúti pálya folyamatosan lejt a tengerpartig, szinte erőlködés nélkül lehet végighaladni rajta. 

A legfontosabb változás az öt évvel ezelőtti állapotokhoz, hogy a kerékpárút mostmár Moggio-ig tart, ami alig öt kilométerre van csak Carnia-tól, ahol az új vasút találkozik a régivel. Ez azért jó, mert ha valaki nem szervezetten megy, és Tarvisioban száll meg, akkor plusz öt kilométer tekerés után feldobhatja a bringát a vonatra, és visszamehet a kiindulási helyre. Reggel és délutánonként óránként mennek a vonatok, nem lehetetlen megcsinálni azt, hogy az ember megszáll Tarvisio-ban, egy nap leteker a kerékpárút végéig, visszamegy vonattal, és a napot egy jó pizzával zárja. 

A meghosszabbított rész támfalak mentén ereszkedik le a folyó szintjére, az ember nehezen bírja ki, meg hogy ne álljon meg ötszáz méterenként bámészkodni. Az új részen van két igen hosszú alagút: egy 950 és egy 650 méter hosszú. Az előbbi alaposan meg tudja az embert lepni: amikor kint 29 fok meleg van, és az ember egy szál bringás cuccban behajt, nem is gondolja, milyen piszok hideg tud lenni az alagút belsejében. Két dolog segít: fel kell öltözni, és / vagy gyorsan át kell haladni rajta. 

Öt évvel ezelőtthöz képest a bringaút még jobban megtelt élettel: létesültek brigás pihenők az út mentén - van, ahol a felhagyott állomásépületben komplett étterem és szállás is üzemel. Chiusaforte állomást például egy az egyben a bringás vendéglátásra alakították át: nyugágyak vannak a kerékpárút mellett kirakva, a peronon asztalok, ahol kávézni, sörözni, borozni, enni lehet - mindehhez persze hátteret az állomásépületben található vendéglátóegység biztosít.

Mondjuk nem csak Chiusaforte érdekes. Tarvisio városi megállóhely a a régi város közepén van, érdemes egy kicsit itt elidőzni. A legolaszabb rész Pontebba. Itt régen nagy vasútállomás volt, ez volt a vámkezelés központja. Annak idején rendesen kiépült, gyönyörű város volt. Az EU növekedésével elvesztette a vám köré épült funkcióját, mostanra átnyergeltek az idegenforgalomra. Sok kávézó, borozó, pizzéria várja, hogy az ember betévedjen, de az utcákon is élmény kerekezni, barangolni. 

Szerintem csak javult öt év alatt az élmény a kerékpárúton, továbbra is csak ajánlani tudom mindenkinek - ha van egy szabad hétvégéje, és egzotikus részeken akar bringázni egy jót, akkor ide el kell mennie.

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország bringázás tarvisio pontebbana

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr9412580289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása