Mára egy hír: a főként TT-ben tevékenykedő cseh MTB cég, újabb mozdonyt jelentett be N-es méretben, a T466.2-est. A Búvár és a Bardotka után a T466.2 Kocúr a harmadik N-es méretű mozdonyuk, úgy látszik a volt csehszlovák ipar termékeire van kereslet ebben a méretarányban is.
Az eredeti gép egy könnyű tehervonati és tolató szolgálatra készült 1200Le teljesítményű, dízel-villamos mozdony, amiből 1977 és 1986 között több, mint ötszáz darabot gyártott a CKD. Gyakran látható személypályaudvarokon tolatómozdonyként, de ahogy lenni szokott, szinte bármilyen szerelvény előtt elképzelhető. Lehet látni tehervonattal, de láttam már olyan képet is, ahol cseh y kocsikból álló személyvonatot továbbít.
Képek: mtb-model.com
Először egy 80 darabos széria jelenik meg CSD festésben májusban. Remélem utána lesz CD , de főleg ZSSK változat is. Magyar vasútmodellezői szemmel nézve jó lehetőségek vannak a modellben, ugyanis itthon sok magánvasút használ ilyen mozdonyt. A Kárpát vasút, az AWT, a Train Hungary,, de ha jól tudom a CRS is használ ilyen gépeket, és mintha olvastam volna valahol, hogy a Csepeli Kikötőben is ilyen gép fog tolatni.
Ha lesz modellben kék-sárga, vagy zöld-sárga színezésű szlovák változat, akkor még festeni sem kell, maximum egy-két, a magánvasútra utaló jelzést kell plusz matricaként felrakni. És mondjuk két kék-sárga Kocúrból, és 8-10 Hobbytrain nyitott négytengelyes tehervagonból már készen is van a látványos magánvasúti sóderszállító szerelvény…
Utolsó kommentek