Vasárnap a Gyermeknap keretében vasútmodell-kiállítás volt a Hűvösvölgyben. Én is elmentem az ismerősöket megnézni, ki milyen új dolgot alkotott, mi történt a hosszú téli hónapok alatt. A Széll Kállmán térre érve azt láttam, hogy az 56, 59-es villamosok vágányán két nosztalgiajármű várakozott: a "favázas" 1000-res, és a külföldről hazakerült 2000-es motorkocsi. Megörültem, fényképező híján telefonnal kezdtem el fotózni - ha jók a fényviszonyok, akkor az iPhone is tud jó képeket csinálni.
Az 1000-re motorkocsinak főként megörültem, hogy élőben láthatok ilyet, mert ha jól tudom, az ezres igencsak hasonlít a Q kocsira, amit szeretnék 0e méretben modellben megépíteni. A fellelhető képeken nehéz kivenni, hogy az orrban a kis ablakok miként voltak kialakítva (pl. a fa keret), illetve a homlokfal, a peronra fellépő rész és a tető hogyan talál egymásra. Ok, nem Q kocsi, de hasonlít. Miközben nézegettem, fényképeztem, észbe kaptam, rájöttem, hogy a favázas Hűvösvölgybe megy, és akár mehetnék azzal is kiállítást nézni.
A nosztagia-villamosra a sima menetjegy, illetve a bérlet nem érvényes.Egy ötszázas a viteldíj, és a nosztalgia villamoshoz méltóan, menet közben, a kalauztól kell venni a jegyet. Az eső utáni, meleg május végi vasárnap délután, a lehúzott favázas villamoskocsiban élmény az utazás. A villamos nem megy olyan gyorsan, hogy a menetszél zavaró lenne, van hangulata, ahogy bukdácsol a sínen, morognak a motorok, és minden megálló előtt a kalauz bemondja a következő megálló nevét. A megállóban - mint a régi villamosokon volt - a kalauz jelzett csengetéssel. Hangulatos volt nagyon, főleg, hogy a hűvösvölgyi vonal (vagy viszonylat - majd kapok a kommentelőktől, ha nem írom jól) szerintem a legszebb Budapesten.
Meg kell derekasan valljam, nem vagyok nagy villamos-barát, megnézem a villamosokat, de olyan különös vonzalmat nem érzek irántuk, mint pl. a kisvasúti járművek iránt :) Azonban ez a nosztalgia-villamos dolog nagyon tetszett, lehetne gyakrabban, főleg meleg nyári vasárnapokon.
Utolsó kommentek