Hétvégén egyik közös ismerősünket látogattuk meg IST-tel Hajdú-Biharban - és ha már arra jártunk felvetettem, nem lenne-e kedve kipróbálni a 2-es villamost, amit én másfél hónapja - az átadás napján - már leteszteltem? Mivel a projekt őt is érdekelte így hamar igent mondott, ezért szombat délután elindultunk Debrecenbe. Már a délelőtti út során megfogalmazódott bennem a gondolat, mi lenne ha korábban lejönnénk az autópályáról és a látogatás előtt és után egy-két nyíltvonali képet is készítenénk a 108-as vasútvonal mentén, így téve színesebbé az amúgy monoton két órás utat!
Végül erre azonban nem volt szükség, ugyanis pont úgy értünk oda, hogy elég volt csak egy pár kilométert visszamenni a debreceni lehajtótól a 33-as úton, és a látóképi csárdánál lencsevégre kaphattuk a Füzesabony-Fehérgyarmat személyvonatot:
A 108-as vonalon az MD-k kivonásával végleg átvették az uralmat a csörgők, idén jellemzően M41 + 3 Bhv + Bdt összeállításban közlekednek. A Piroskák idejében a vezérlő Füzesabony felé állt, ezeknél a vonatoknál sincs ez másképp. Fél óra múlva pedig az ellenkező irányú vonat, amit a Szentes környékén jóval gyakrabban feltűnő Uzsgyi vitt:
Ugyanez a vonat immár távolodóban a nagyháti vasúti átjáróból, ezúttal IST fotóján:
A pálya egyébként erre elég sokat romlott az utóbbi időben, én emlékszem még arra amikor a Keleti főcsatorna hídjától Macs Debrecen felőli végéig 80-as volt a pálya, majd Látóképtől Kismacsig szintén. Jelenleg az előbbi szakaszon van bőven 60-as lassújel, Macs egyik végéről átkerült a sárga tábla a másikra és sajnos nem is oldja fel semmi Látókép után! De búslakodás helyett inkább jöjjön a délutáni személyvonat:
Ha pedig társaságban megy az ember akár vonatozni, akár nyíltvonali fotózni akkor egyrészt nem unatkozik annyira, másrészt pedig van esély, hogyha az ő gépének az automatikája elszúr valamit a beállításoknál és nagyon hülye piros színe lesz ennek a Csörgőnek, akkor a haverja a túloldalon talán több szerencsével jár:
A 108-as mellett tett kiruccanás után pedig irány Debrecen, bár a villamosozásra már sajnos elég kevés időnk jutott! Kb. annyi, hogy elmenjünk a Dienes László Egészségügyi Szakközépiskoláig, lőjünk ott pár képet aztán visszajöjjünk. Kezdeném a tárolóvágánnyal a Nagyállomás mellett, itt korábban amikor erre vetődtem mindig egy Bengáli állt:
A generációváltás oka, hogy az 1-es villamos vonalán is a Caf-ok fognak majd közlekedni - persze csak a Bengálik helyett - azaz továbbra is a KCSV lesz a jellemző. Viszont az a néhány 40 év körüli villamos hamarosan el fog tűnni. Ehhez szükséges a jelenlegi megállók meghosszabbítása, így a hétvégén emiatt villamospótlózás volt az egyetemi vonalon. Ezt a zebrát pedig muszáj voltam lefényképezni, mert ilyet még nem láttam:
Aztán némi nehézség árán sikerült csak jegyet vennem, a pénztárnál a hölgy ugyanis még fél percig dumált a kolléganőjével miután hajlandó volt tudomást venni rólam. De miután sikerült, villamosra szálltunk, nekem pedig egyből feltűnt, jobban haladunk mint négy - na jó - másfél hónapja. Ugyanis nem vettem észre, hogy hosszabb ideig állnánk bármelyik lámpánál, mindegyik megállóból egyből indultunk tovább. Én közben igyekeztem minden jellegzetesebb épületről egy pár szót ejteni IST-nek, ő ugyanis még nem látta ilyen mélységében a várost. Így - mivel jó társaságban gyorsan megy az idő - hamar megérkeztünk úti célunkhoz:
Majd pedig a szokásos szánkódombos kép a Dienes-nél:
És még egy szemből - a járművezető csak a mi kedvünkért plusz fényjelzést is adott - ez külön jófejség volt tőle - meg is köszöntük neki mire ő is intett:
Visszafele aztán megmutatták a lámpák, hogy ők az urak a városban - több helyen ugyanis látványosan sokat ácsorogtunk. Tudom, hogy most gond van velük és Németországból gőzerővel dolgoznak a probléma megoldásán de ha a visszafelé út ácsorgásait erre fogjuk akkor a tökéletes odafele utat is?
Én minden esetre jól szórakoztam ezen a hétvégén is bár hosszabb kirándulásra most nem volt időnk azért egy kis idő - amit a hobbival töltünk - mindig feldobja a napot! A város pedig most szép, hogy minden ki van zöldülve.
Utolsó kommentek