Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Busszal a síneken a Riviérán

2014.02.22. 20:24 IST

Az utóbbi időben meglehetősen elszoktam a Train Simulator 2014-ben való virtuális vonatterelgetéstől, mivel egyszerűen valami másra, valami újra vágytam. Ennek lett eredménye anno a Tram Simulator Düsseldorf tesztje, de amellett van még egy szoftver amivel szemezgetek. Aztán a héten kaptam egy értesítést, hogy megjelent egy újabb kiegészítő a TS2014-hez, ráadásul az amit korábban már nagyon vártam. Így aztán ismét engedtem az ördögi csábításnak és 20 eurót elköltve megint a síneken találtam magam. És hogy hogy jön ide a Riviéra?

2014-02-22_00009.jpg

Aki most azt hiszi, hogy valamelyik klassz dél-európai ország vasúthálózatán fogunk vonatot vezetni, az sajnálatos módon téved. Sorsunk ismét a britekhez visz minket, hiszen nekik is van egy Riviera Line névre hallgató vonaluk, méghozzá délnyugaton. Anno többször is terveztem, hogy elmegyek ide, ugyanis a vasútvonal a tengerpart mellett halad közvetlenül, ráadásul remek sétáló útvonal is van mellette. A szárazföld ott amúgy dombos-hegyes, így aztán néhány alagút is gazdagítja a látnivalók sorát. Rengeteg vonatfotót láttam innen, így aztán csak az volt a kérdés, hogy virtuálisan vagy élőben látom-e először. Sajnos a virtuális világ nyert.

2014-02-21_00039.jpg

A Train Simulator 2014-hez ez a kétvágányos, dízel üzemű pálya lett lemodellezve, mind a kőkemény 28 mérföldön át ami nagyjából egy maratoni távnak felel meg. A pályasebesség nem túl nagy, maximum 100 mérföld óránként, így aztán viszonylag rövid idő alatt végig lehet érni, már persze ha nem egy Class 143-as vezetéséről van szó amellyel minden megállóban megállunk, mert akkor akár 50 percet is a vezetőálláson tölthetünk.

2014-02-21_00023.jpg

A pályával foglalkozva először nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan sikerül átadni a helynek a hangulatát. A meglehetősen szabdalt tengerpart, a hegyek közül előbújó sínpár, a kisebb települések mind-mind azt jelentették, hogy bele kell adni apait-anyait a modellezésbe, hogy valami extra hangulatot varázsoljanak elő. Sajnos nem sikerült tökéletesre a dolog. Nyilvánvalóan az állomások megkapták a maguk egyedi formáját, valamint találkoztam jónéhány új objektummal, Dawlish tengerparti városa is jól néz ki amíg még a sínhez legközelebb eső 1-2 utcáról beszélünk, azonban maguk a települések eléggé beleestek a sorozatgyártás borzasztóan unalmas metódusába. A tipikus brit téglaházból rengeteget szórtak le a pályaépítők ahhoz, hogy megadják a városias jelleget, ezt még megeszi a gyomrom, hiszen tényleg ilyen is tud lenni egy brit utcakép, ahhoz viszont már nem fűlik a fogam, hogy ugyanazt a raktárat nézegessem egymás után tízszer, csak 90 fokokkal elforgatva. Mindemellett jól néznek ki a hajók a vízen, szépek a hegyekben a bevágások, és a növényzetet is változatosra próbálták meg telepíteni, mondhatnám jelentős különbség van a nappali verőfényes órák és a szürkületbe hajló esős idő hangulatában. Megpróbáltak kezdeni valamit a tenger hullámzásával is, ultraócska fehér objektumszerűség megy előre-hátra a víz felszínén, akadályozva annak egyébként kiváló tükröződését. Ennek ellenére a vezetőállásból menet közben nézve látványosra sikeredett a dolog, csak ne kövessétek el azt a hibát amit én: ne próbáljátok meg megnézni a hullámokat közelről!

2014-02-21_00035.jpg

Köszönhetően a tengerpartnak viszonylag simának mondható az utunk, nem lesznek hatalmas lejtők és emelkedők, az életünket csak az időnként előforduló sebességkorlátozások nehezítik meg. A Class 143-as esetén ezekre túlzottan nem kell figyelni, szegény gép alig tud magából kiizzadni 75 mph-t, szóval hosszú szakaszokon lehet neki tolni amíg a csövön kifér. Sín melletti táblaerdőről sem tudok beszámolni, lévén néhány kósza kürtölésre figyelmeztető táblán kívül nem fog sokminden történni velünk, elágazások sincsenek nagyon a pályán, talán ami értékelhető vasútforgalmilag az Newton Abbott 3 vágánya vagy Totnes 4 vágánya, utóbbinál a két szélső mellett van a peron, míg a két középsőn csak áthúznak a gyorsvonatok.

2014-02-20_00013.jpg

Mi azonban lassan fogunk haladni és ezzel meg is magyarázom mit keres a busz a címben. Szerencsére - mármint a fejlesztők szerencséjére - egy járművet is kapunk a pálya megvásárlásával, ami a már fentebb is említett Class 143-as. Ez a dízel motorvonat a Pacer névre hallgat és a '80-as években lett kifejlesztve, azaz lassan megéri a 30. életévét. Sajnálatos módon (bár akik rendszeresen utaznak vele inkább hálásak ezért) 2019-re kikerül a forgalomból, ugyanis nem teljesít néhány követelményt ami a szerelvény megközelíthetőségét jeleni, így aztán kénytelenek megpihenni. A kétegységes motorvonat különlegessége az, hogy a kasztnija alapvetően egy Walter Alexander buszé, csak gondolták ha jó az a közútra, akkor majd a vasútra is jó lesz. Ha bevált volna akkor zseniálisnak is minősíthetnénk az ötletet, azonban nem sikerült annyira fényesre a dolog, nem meglepő módon a vasúti járművek gyártói saját felépítményben gondolkodtak előtte is és utána is. Akkor azonban a Hunslet-Barclay úgy vélte működni fog a móka. A jármű végsebessége 75 mph (121 km/h), 106 ülő utast tud szállítani és a diszkomfortot a forgóváz nélkülisége emeli a Bzmot színvonalára az egytengelyes megoldásával. Talán mondanom sem kell, hogy az sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

2014-02-21_00020.jpg

Mindenesetre most ezt a vonatot vezethetjük virtuálisan és őszintén szólva vegyesek az érzéseim. A kidolgozása jónak mondható, nagyon tetszik, hogy a külsején olvashatók az apróbetűs városnevek ahogy a valóságban is. Belül is egészen visszahozza a '80-as évek hangulatát, mindent el lehet mondani róla csak azt nem, hogy túlságosan egyenműanyag a vezetőállás. Tűrhető minőségű textúrák, kidolgozott belső nézet (bár itt a kamerához legközelebb ülő utas szögletességén vagy javítani kellett volna, vagy messzebb ültetni), működő ajtók, világítás, mi kell még? Hát például lehetett volna sokkal több funkciójú a motorvonat, mármint kezeléstechnikailag, hihetetlen még mindig, hogy a kapcsolók kb. 20%-a működik a programban, holott némi fejlesztői munkaóra beleölésével azért jó dolgokat ki lehet hozni a TS-ből, szerencsére láttunk már erre példát.

2014-02-22_00004.jpg

A jármű mozgása valahol a vicc kategóriában van: akár már induláskor is adhatunk neki max kakaót, mivel sem az utasok nem fognak anyázni, sem a hajtott tengely nem fog tiltakozni, kipörgést még nyomokban sem tartalmaz motorvonatunk. Fékezni 3 fokozatban tudunk (plusz vészfék), meglehetősen rövid féktávokon meg tudunk állni, már csak azért is, mert sohasem lesz túl nagy a sebességünk. Megjegyzem 40 mph fölött már nagyon nem akaródzik gyorsulnia a vonatunknak, kínszenvedés eléretni vele akár csak a 70-et is. Gyorsuláskor 39 mph-nál hallható ahogy a jármű sebességet vált, azonban a program fordulatszámmérőjét ez cseppet sem zavarja és ugyanazt az értéket közvetíti felénk. Kissé bosszantó volt, hogy járműindításkor mindenfajta indítózás nélkül elsőre beröffen a gép és ugyanabban a minutumban felveszi az alapjárati fordulatszámot, semmilyen átmenet nincs a kikapcsolt motor és az alapjárati motor között. Ugyanez van sajnos leálláskor is. A járgány menet közbeni vartyogása amúgy elég kellemes szerintem, az azonban már hibának mondható, hogy a biztonsági berendezés hangját is elég jelentősen elnyomja. Nem tudom, hogy jármű- vagy pályaoldali probléma-e, mindenesetre a kitérőkön jó lenne ha szem- és fültanúi lennénk némi ugrálásnak, már csak a valósághűség miatt, jelenleg azonban úgy siklik a gépünk a síneken mint az álom.

2014-02-22_00011.jpg

Küldetésekkel nem kápráztattak el minket a készítők, 6 feladaton át mutathatjuk be a vonatvezetői tudásunkat, amihez még két oktató darab is hozzájárul. Nyilván előbbiek kimerülnek a hosszabb-rövidebb távokon való személyvonatozásokban annyi izgalmat belecsempészve a dologba, hogy az egyik küldetésnél egy közbenső állomáson az utascsere után vissza kell tolatni egy másik vágányon álló lerobbant motorvonatra, majd azzal összekapcsolódva folytatni utunkat. A hatodik feladat szomorú aktualitását az adja, hogy Dawlishnál 10 mph-ra kell lelassítanunk, mondván az előző esti heves vihar miatt a pálya megrongálódott és csak egy vágányon járható, a másikon munkások dolgoznak. Nem tudom, hogy ez célzás akart-e lenni, mindenesetre a valóságban momentán éppen nem járható a vonal, hiszen az év eleji nagy viharok gyakorlatilag elmosták a pályát, így egy darabig maximum a katasztrófaturistáknak célszerű Dawlisht megcélozniuk. A küldetések amúgy mintegy 3 és fél órán át fognak odaszögezni minket a gépek elé. Kissé hiányzik nekem egy-két feladat HST-vel, mivel járnak errefelé és a küldetésekben is találkozunk ezekkel a motorvonatokkal, mint szembejövő vonat vagy előttünk haladó jármű, de végülis úgy vagyok vele, hogy maximum töltök le a Workshopról mások által gyártott feladatokat, emiatt nem fogok bosszankodni.

2014-02-21_00029.jpg

Összefoglalva a fentieket alapvetően nem rossz pálya, akit még kicsit mozgat a brit vasút annak talán javasolnám a beszerzését, mivel megvan a maga különlegessége, ráadásul ezzel a járművel egyfajta nosztalgikus hangulatot kelt. Aki viszont már unja a briteket, az most ne nyissa ki a pénztárcáját, vagy esetleg nézze meg a kínai vasutas kiegészítőt, amely tartalmaz pár meglepetést (és amelyekről reményeim szerint jsimonx beszámol majd).

2014-02-22_00012.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: brit szimulátor virtuális vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr535827269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása