A japán JR Tokai vasúttársaság csütörtökön ismét belevágott a próbafutásokba a maglev tesztpályáján. A hír azért érdekes, mert 2011 szeptemberében állították le a teszteket azért, hogy bővíteni tudják az addig 18,4 kilométeres vonalat 42,8 kilométerre. (Erről korábban már írtam itt.) Jelentem a szakasz elkészült, így aztán Uenohara és Fuefuki állomások már össze vannak kötve Yamanashi tartományban. A nagyközönség számára sajnos még nem elérhető a szakasz, de egy próbafutást már tartottak politikusok, cégvezetők és a sajtó tagjainak. A tervek szerint amúgy a Chuo Shinkansen vonal teljes egészében 2027-ben fog megnyílni és a maglev technológiának köszönhetően 40 perc alatt fogja megtenni azt az utat amelyet a hagyományos Shinkansen vonatok (de furcsa ezt így leírni) 100 perc alatt futnak Tokió és Nagoya között. A fejlesztésre nem a gyorsaság miatt van szükség, hanem az elképesztő vasúti forgalom miatt: a jelenlegi vonalon néhány - értsd 3-10 - percenként indul vonat mintegy 1300 emberrel a fedélzetén. Aki azonban nem szeretne eddig várni Japánban a maglev utazással annak sem kell aggódnia: elvileg szakaszonként fogják üzembe helyezni a vonalat, tehát ha elkészülnek egy résszel akkor azt utasforgalomba is fogják adni. Gondolom egy-két év múlva erről is beszámolhatok, addig viszont meg kell elégednünk egy videóval:
Menjünk mondjuk ötszázzal!
2013.08.31. 09:04 IST
Szólj hozzá!
Címkék: japán maglev shinkansen
A bejegyzés trackback címe:
https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr745485791
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek