Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Tárolóhely vonatoknak

2012.12.23. 17:20 IST

doboz.JPGMindjárt itt a karácsony, úgyhogy feleségemmel el is osztottuk egymás között a házimunkát: ő a konyhában sütött finomságokat, én pedig a nappaliban raktam össze egy vitrint a vasútmodellejeimnek.
Nyilván ez így enyhe túlzás, viszont hűen megmutatja mi jön össze abból, ha nem az agyunk segítségét kérjük a döntéshozatalnál, hanem a pillanatnyi érzelmeket. Az index.hu vasútmodelles börze fórumára tett be valaki egy linket, mely szerint a Lidl-ben e hét csütörtöktől akciósan lehet venni vitrint járműmodell gyűjteményekhez. Mivel már régóta sóvárgok egy ilyen után, ezért minden észt, logikát és utánanézést sutba dobva bizony elhúztam vásárolni. És kezdődött a burleszkfilm...

Csütörtök reggel, 7 óra: a kőbányai Lidl előtt tömeg várt ugrásra készen, csak hogy minél előbb bejuthasson az üzletbe. Gyors körbenézés után rájöttem, hogy nem a vasútmodellezők rohanták meg a boltot, hanem az új akciókra éhes nyugdíjasok tartják meg a szokásos heti csatajelenetüket. Érdekes volt kissé távolabbról figyelni hogyan harcolnak meg a bevásárlókocsijaikkal az első, második és harmadik helyért. Mivel én nem voltam velük versenyben az akciós hús, pékáru vagy egyéb dolgokért, csendesen elszemlélődtem magamban, hogy aztán beljebb kerülve felfedezzem az egymásra szépen lefektetett kábé öt vitrint.

Aztán megvakartam a fejemet és arra gondoltam, de jó nagy balfasz vagyok. A szekrény ugyanis 110*68*20 centis, biztonsági üvegajtókkal és üvegpolcokkal ellátott valami. Ez két dolgot vonz magával: egyrészt piszok nagy a doboz, másrészt nehéz. Mármint az én méreteimhez képest. Na mindegy, arra jutottam, hogy ha már egyszer itt vagyok én ezt bizony valahogy beleszerencsétlenkedem a bevásárlókocsiba. Valahogy sikerült megfognom és beleemelnem, enyhén vörösödő arccal, kisebb fújtatások és pár nyugdíjas kaján vigyorgása közben. De nem érdekelt, a vitrin akkor is kellett, úgyhogy húztam a pénztárhoz. Itt aztán megkaptam a további "úristenmitcsinálezagyerek" nézéseket, lévén nagyjából így nézett ki a fizetési lista előttem: 2 300 forint, 1 680 forint, jöttem én: 20 165 forint (kenyeret is vettem, ha már ott voltam). Komolyan kihajoltak a sorból az emberek megnézni ki az a szerencsétlen hülye aki csütörtök reggel elszór ennyi pénzt a Lidl-ben. Jelentem: én voltam.

brit_szekcio.jpg

A kocsi kitolása a parkolóba egyszerű mókának bizonyult. Mondjuk az látszott, hogy a gondolkodás nem az erősségem, sikerült enyhén lejtős területen leparkolnom. Ez persze együtt járt azzal, hogy a bevásárlókocsi nagyon nem óhajtott ottmaradni a helyén, folyton odébbgurult. Felnyitottam a csomagtartót, aztán eltöprengtem rajta hogy az életbe fogom én ezt a hatalmas dobozt beletenni úgy, hogy le is csukhassam az ajtót. Na mindenesetre megfogtam a kocsiban a doboz alját és szépen megemeltem és átbillentettem a bevásárlókocsi peremén, be a csomagtartóba. Az elképzelés legalábbis ez volt. A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy megakadt az alja a peremben, így szépen dőlt a bevásárlókocsi is, szóval mire berimánkodtam a kocsiba a dobozt, addigra a bevásárlókocsi az oldalán feküdt. A méretekkel "nem volt baj", csak 10 centi kellett volna hozzá, hogy a csomagtartó elnyelje a dobozt. Úgyhogy körberohantam, hátsó üléseket ledöntöttem, így pedig már simán elfért a cucc. Fapofával felállítottam a földről a bevásárlókocsit (amolyan miért ti nem így szoktátok kipakolni nézéssel együtt), visszavittem a helyére, majd elindultam haza.

Hazafelé azon rimánkodtam, hogy legyen a házunk mögött parkolóhely, különben a büdös életben nem cipelem el a lépcsőházig a dobozt egyedül. Mázlim volt, így csak harminc métert kellett megtennem, de biztos vagyok benne, hogy aki fentről nézett az nem felejti el a látványt ahogy egyensúlyozok egy hatalmas dobozzal. A lift szerencsére már nem okozott problémát.

japan_szekcio.jpg

Az összeszereléssel aztán szombatig vártam, este kilenckor már nem volt kedvem egyik nap sem nekiállni. Hétvégén nekiveselkedtem, bár nem kellett volna túlzottan, mivel Ikeás cuccokon edződött lelkemnek nem jelentett gondot az útmutató alapján összerakni a vitrint. Elvileg falra kellene felszerelni, ütvefúró híján azonban ez elmaradt, megjegyzem momentán nem is tudom, hogy hova tenném fel. Így aztán megpihent egy szekrényen.

A berendezése ma kezdődött meg és nagyjából fejeződött is be, minden polcra két-három sorba tettem az N-es vasútmodelljeimet. Nincs fenn minden vonatom, de egy kellemes összképet ad a flottámról. Némely cuccomat már kezdtem lassan elfelejteni, a szekrény dobozaiban tárolva sajnos nincsenek szem előtt. Most viszont igen, és azt kell mondjam baromi jó érzés ránézni a járgányokra.

Ennyit mára, kellemes ünnepeket mindenkinek, aztán ne felejtsetek el beszámolni arról, milyen vasutas, vasútmodelles, szimulátoros ajándék várt rátok a fa alatt!

vitrin.jpg

6 komment

Címkék: modellvasút

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr74978926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Villámhetes 2012.12.24. 00:56:44

Először is:Mindenkinek boldog karácsonyt kívánok!
Ist!

A vitrin oldalüvegét ki lehet hagyni?Avagy,ha 4-et egymás mellé teszek,át lehet rajta vezetni egy szerelvényt?

IST 2012.12.24. 11:59:22

Szerintem ki lehet hagyni, gyakorlatilag csak be van csúsztatva a falapok közé, bár elképzelhető, hogy ez is ad egyfajta merevséget az egész vitrinnek.
Ugyanakkor szerintem ha négy ilyet vennél, akkor inkább készíttess magadnak egy saját célokra szabottat. Talán még olcsóbb is lenne, de legalább nem zavarna annyi sok elválasztó rész. :-)

Regio 2012.12.26. 20:26:02

Sziasztok és Kellemes Ünnepeket így utólag is.

Szép kis gyűjteményt hoztál össze az utóbbi időben,ahogy látom.
Szemeztem Én is ezzel a vitrinnel a szórólapban,egyetlen aggályom,hogy - ha jól látom - az ajtók nem zárnak össze teljesen,ill mintha a zsanérok oldalán is lenne némi rés. Ide kitalálhatott volna valamit a gyártó,hogy pormentes legyen,ha már modellekhez kínálják(amik ugyebár köztudottan érzékenyek a porra).

A leírt tömegjelenet nem csak Kőbányán fordul elő,nálunk Érden is rendszeres,a "főszereplők" is ugyanabból a korosztályból kerülnek ki,de nálunk valamiért a műszaki-hobbi-lakberendezés-stb is igencsak érdekli őket. Itt valószínűleg közelharcot kellett volna vívnod az ötből egyetlen darabért(ha kapott egyáltalán a bolt ötöt,mert ilyesmiből max 1 db szokott lenni). Most,hogy a súlyát említetted,lehet,hogy én sem tudtam volna hazaverekedni vele a buszon. Egyébként ilyen célra jól jön a kocsiban(boltban a zsebben,persze belépés előtt bemutatva a közegeknek,hogy ne legyen gond) az egyszerűbb kivitelű heveder,amit át tudsz hurkolni a dobozon és máris van hol fogni a nagyméretű csomagot.

Villámhetes: A régi vonatmagazinponthu-n volt egy bemutatóm a Sora vitrinekről,amik sorolhatók és az itt bemutatottól eltérően plexiből készültek,így jóval könnyebbek is. Egyetlen baj velük,hogy manapság nem nagyon látom őket egyetlen üzlet kínálatában sem,amióta egy nagyobb cég - talán a Kibri - átvette a forgalmazásukat. Árban az is hasonló.

Regio 2012.12.26. 20:37:03

Itt az említett cikk linkje a régi lapról,bár akkoriban még IST neve alatt futott...:
www.vonatmagazin.hu/2008/10/vasutmodellek-tarolasa-maskeppen/

Dolmi medve 2012.12.27. 19:17:33

A Szlovák Lidlökben szerintem ezt és a másik vitrint már elég sokszor árulták, sőt akciózva is voltak, de ahogy én láttam ott nem nagyon kapkodtak értük, igaz talán ott a bolti készlet is nagyobb volt.

IST 2012.12.27. 20:32:01

@Regio:
A porosodás valóban gond lehet, ezen úgy próbálok segíteni, hogy gyakran előveszem egy kis játékra a vonatokat és ha már úgyis kinyitom a vitrint akkor letörlöm a belsejét. :-)

@Dolmi medve:
Azt nem tudom, hogy itthon mennyire kapkodták, nekem viszont jól jött, hogy volt, percekig legeltetem a szemem a járműveken.
süti beállítások módosítása