A hétvégén a számítógépem tartalmát mazsolázva belefutottam néhány villamosos fotómba, amelyeket Budapesten lőttem az elmúlt években. Annyira megörültem nekik, hogy elkezdtem kiválogatni a használhatóbbakat, a számomra valamiért érdekesebbeket. Azt mondjuk megállapítottam, hogy a fotóstudásom korábban sem ütötte meg az elvárhatót, de ezt nézzétek el nekem, bennem kellemes emlékeket ébresztettek a képek.
2004. június 19-én például így nézett ki a pesterzsébeti végállomása a Nagykörúttól jövő 30-as villamosnak, vagy a Határ út felől érkező 52-esnek. Az UV-s döcögés a családi házas környezetben nem kicsit volt hangulatos, szerettem ide kijárni.
Ugyanaz a Ganz jármű, ugyanazon a napon, ezúttal viszont a vonal másik végén Budapest belvárosában a Mester utcában. Valami elképesztően lassú volt mire megtette a két végpont közötti távolságot.
30A betétjárat, megvan még valakinek? Csak a Lurdy házig közlekedett hivatalosan, ott viszont nem tudott visszafogni, így aztán a Gubacsi útra ráfordulva, a vasúti sínek alatt elhaladva kellett megoldani ezt a problémát, mint ahogy ezt egy 2004 júliusi kép is mutatja.
Gondolom ilyen jellegű fotója minden villamosbarátnak van, ahogy a ferencvárosi kocsiszínből áll ki a tuja, keresztezve a Könyves Kálmán körutat. Szintén 2004 júliusára datálódik a kép.
Rá két nappal volt egy különjárat a 611-es villamossal, amely éppen a Közvágóhídra fut be a 2-es és 24-es villamosok közé. Mint látható jópár embert érdekelt a dolog, akkor még meglehetősen ritkák voltak a nosztalgiajáratok. Ami viszont durva, hogy találtam egy videót is, amit az Orczy-téren rögzítettem (ott szálltam le a villamosról). A minőségét nézzétek el, egy kis kompakt fényképezőgéppel próbáltam felvenni a lehetetlent.
Ugorjunk 2005. januárjára, amikoris a Hungária körútnál jártam némi adatbegyűjtési céllal. Ahogy kifele jöttem a BKV telephelyről jött szembe ez a remek összeállítás, alig tudtam lereagálni a dolgot. Hátul egyébként a 7039-es Muki van szürke festésben, míg a közöttük lévő Ganz járgány zsírújnak tűnve haladt a kocsiszín felé.
2005. január a 2-es villamos vonalán, gyakorlatilag az Eötvös tér és a Vigadó tér között száguld a KCSV.
2010 októbere, az UV a 42-es vonalán már csak nosztalgia járműként teljesített szolgálatot. Ennek ellenére jó volt látni ahogy az Ady Endre útra visszakerült néhány óra erejéig ez a síndöcögény, régmúlt emlékeket felidézve bennem.
Szintén ekkor a Lehel téren Tátrát fotóztam, kellett némi képanyag ahhoz, hogy elkészülhessen ugyanez a jármű N-es építési nagyságban, vasútmodellként.
Egyszer szerettem volna egy olyan képet is, amely villamos és vasút kereszteződésében, mindkét jármű részvételével készült. Erre Budapesten az Üllői úton volt lehetőségem, amelyet a lajosmizsei vonal keresztez. Így fogtam magam 2011 márciusában és egy vasárnap délelőtt el is mentem oda. Amíg a vonatra vártam addig rádöbbentem, hogy választhattam volna szerencsésebben is, hétvégén az 50-es vonal is ritkábban jár, így belefuthattam volna abba, hogy a vonat elmegy, villamos meg sehol. Mondjuk a lámpája a vilinek így is viszonylag messze van a kereszteződéstől valamint a táblaerdő sem segít, de azért a lényeg így is látható.
Szintén 2011, szintén március, ezúttal ismét a 2-es vonala, amelyen a Lánchíd alatti alagútból halad az Eötvös tér felé a KCSV, háttérben az MTA épületével.
A Lánchídon való átsétálás azért is jó, mert lehet Mátyás-templomos, villamosos, dunás fotókat készíteni, bár egy normális objektív sem lenne ártalmas a dologhoz.
Ha már volt kép a túloldalról ahogy a villamos kihalad a Lánchíd alatti alagútból, akkor legyen Budáról is egy, nem?
2011 áprilisában ahogy elkezdtek zöldelleni a fák így nézett ki a Határ út menti villamospálya, rajta egy hannoveri tujával.
Azért is jó ez a szakasz, mert el lehet csípni az M5-ösnél olyan helyzeteket, hogy a 3-as vonaláról is érkezik egy vili, meg az 52-esről is. Csak a kettő közötti távolság a kérdéses mindig.
Annyira pesterzsébeti ez a kép, hogy arra szó nincsen, a 21-esen közlekedő csuklós villamos látható a Nosztalgia Cukrászda előtt a Jókai Mór utcában.
Művészkedő fotó, ugyanazon a 2011 áprilisi napon fordul be a villamos a Nagysándor József utcába a Török Flórisról, háttérben a pesterzsébeti lakótelep panelházaival.
Gyárkémény, TW6000, napsütés. Mi kell még?
Pacsirtateleppel kezdtük, fejezzük is be ott! Túl sok minden nem változott, nem igaz? A két kép készítése közben eltelt csaknem 7 év, de azt tudom, hogy ez a vicces elsőbbségadás kötelező tábla 2004-ben még nem volt ott. Lehet, hogy el kellene arrafelé nézni idén is, vajon megvan-e még...
Utolsó kommentek