Február elsején nyit a Nürnbergi játékvásár, itt szokott összegyűlni elvileg a világ, gyakorlatilag csak Európa (és Kína) apraja-nagyja, hogy a piacnak megmutassa, mely termékükkel próbálják majd 2012-ben a kuncsaftokat pénzköltésre serkenteni. A játékvásár körüli időszakban általában a gyártók-forgalmazók elő szoktak rukkolni az újdonságaikat bemutató prospektusokkal. Ebben az évben a PIKO volt a leggyorsabb, gyorsan megnéztem, mire lehet számítani 2012-ben.
N-ben lassan kezd kikecmeregni a gyár a francia modellek özönéből. Tavaly ígérték a Talent2 négyrészes alapverzióját - én itthon ebből még nem láttam a boltban még egyet sem, a 2012-es katalógusban viszont van öt-, négy-, és kétrészes verzió is. Hálistennek' kigyógyultam a minden újdonságot meg kell venni betegségemből - a Talent2 nem hoz lázba. Talán, ha majd itthon is lehet a síneken látni. E mellett a Mak tolatógép sorozat újabb festési variánsokkal fog bővülni, azonban nagy szívfájdalmam, hogy ÖBB 2070-et továbbra sem látok a katalógusban. Lehet, majd jövőre.
Azonban lesz formaújdonság, a Stadler GTW-jét ígérik villany és dízel formában. Szlovákiában van dízel GTW, a Gysev meg most tervez Stadler villamos motorvonatot venni - nem kizárt, hogy FLIRT helyet a GTW lesz a választás. Ha ez utóbbi lesz, akkor legalább lesz átfestési alap, mert PIKO tervei között szerepel a legnagyobb befogadóképességű, háromrészes változat is.
Nem múlhat el úgy év, hogy francia mozdony ne legyen a kínálatban: a korábbi 25500-as sorozatú mozdony rövidebb vezetőállással, és más oldalsó rácsokkal szerelt változatát ígérik. E mellett lesz német formaújdonság is: a 624-es sorozatú, háromrészes motorvonatot tervezik még idén kiadni. Nem lesz túl drága: 229 Euróra taksálják, míg a GTW legolcsóbb (dízel) verziója 204 Euró.
H0 méretben 119-es mozdonya, a 344-es csatlórudas tolatómozdony, és a 440-es sorozatú Alstom Coradia Continental motorvonat, ami jelentős formaújdonság. Utóbbi a motorvonat dömping része, mert a jelek szerint ez lesz a PIKO-nál. Csak H0-ás GTW-ből beígérnek nyolcféle festési variánst. Érdekes, hogy a GTW-t nem jelölik formaújdonságnak, de nem emlékszem rá, hogy 2011-ben megjelent volna. Na mindegy, motorvonat-fanoknak kánaán lesz H0-ban.
A motorvonatok özönéből a TT-sek sem maradhatnak ki: 1:120-ban a Talent lesz az egyetlen idei formaújdonság. Kárpótlásul a meglévő modellekből jön jópár festési variáns. Azonban az igazi durranást a legvégére hagytam. Szó szerint nagy dolog: G méretben bejelentették a VT12.5-ös TEE motorvonat modelljét. Ha a Taurus és a Krokodil nem szerzett elég hívet a G-s méretnek, akkor a leghíresebb német motorvonat modellje biztos fog. Mondjuk pénztárca kell hozzá, mert a két hajtófejet, és egy kocsit tartalmazó alapszett 600 Euróba fog fájni, minden egyes plusz kocsi 150 Euróért lesz kapható.
Ha megkérdezi valaki, mi az általam két legjobban várt PIKO újdonság az évben, akkor a G-s VT12.5-re és az N-es GTW-re szavaznék. Kíváncsian várom, a többieknek mi van a tarsolyukban.
Képek: PIKO
Utolsó kommentek