Rögtön módosítanám is a címet, ugyanis az angolok megintcsak különcködnek. A héten tették közzé ugyanis a Graham Farishnél, hogy a következő 18 hónapban - és így igazából a 2012-2013-as évben - mit kívánnak megjelentetni a britek N-es építési nagyságában. Ezzel majdhogynem utolsók a sorban, hiszen az európai gyártók Nürnbergre időzítettek, a britek pedig a tavaszra. Nyomtatott katalógus még nincs, a napokban érkezhet a boltok polcaira, a lista viszont közzétételre került. Ebből szemezgetek egy kicsit a saját szám ízének megfelelően.
Kezdem a gőzösökkel, amelyek közül teljesen új modellt kap az LMS Princess Coronation 4-6-2 nem áramvonalas, de füstterelős felépítménnyel. Itt a mozdony kapja meg a hajtást nem a szerkocsi, viszont minden tengelye fogja szedni az áramot ami azért kellőképpen sima futást biztosíthat. A 6 tűs dekóderfoglalat (szerkocsiban elhelyezve) már alapnak mondható még a briteknél is, emellett még azt ígérik, hogy a vezetőállás is ki lesz dolgozva.
A 4-6-2 tengelyelrendezésű gőzmozdonyok közül megkapjuk még az áramvonalas verzióját az SR Merchant Navy járművének, ami ugyanazokkal a tulajdonságokkal fog bírni mint az egyel korábban említett modell. Emellett még jön az A2-es gőzös is LNER festésben. Ez utóbbinál már a szerkocsiba kerül a hajtás ami négy tengelyt fog munkára bírni. Szintén 6 tűs dekóderfoglalat, kidolgozott vezetőállás, valamint szegecselt szerkocsi várja majd a leendő vásárlókat. Utóbbi 00-s modelljéről tettek közzé egyelőre csak képet, amivel sokra nem megyünk, de legalább tudjuk miről is van szó.
A fentieken kívül megújul a BR Standard Class 4MT Tanks gőzös is, amely teljesen új szerszámot jelent új motorral együtt. Az áramot a 3 hajtott tengely szedi majd és nyilván ez is megkapja majd a dekóderfoglalatot.
Gőzmozdony frontról ennyit, én a magam részéről kihagyom ezen járműveket, vagy maximum egyet-kettőt szerzek be (nem feltétlen az újdonságokból), hogy nosztalgiameneteket végezhessek vele.
Ami viszont már jobban érdekel, az megintcsak nem fér bele a modellezési korszakba, de annyi baj legyen. A talán leginkább szélsőségesen megítélt mozdony N-es építési nagyságban is tiszteletét teszi a 00 után, azaz piacra kerül a Class 70-es dízelmozdony, a legújabb és egyben többek által is a legrondábbnak minősített vontatójármű. Nekem speciel nincs bajom a Predatornak illetve Fugly-nak (ami különösen rondát jelent egyrészt másrészt többen a F(reightliner) ugly-ból származtatják, első ugyebár az üzemeltető neve, második a ronda szó angolul) is becézett dízelmozdonnyal, szóval mindenképpen meg kívánom vásárolni. Az információk alapján különösen részletes kasztni, maratott ventillátor rácsok, hat tengelyes meghajtás, 6 tűs dekóderfoglalat és menetirány szerinti világítás (mindkét irányba) vár majd minket. Hát meglátjuk. Kép nyilván itt is csak a 00-s modellről van ami ha jól emlékszem a tavalyi év Bachmann újdonsága volt.
Dízel fronton a Deltic rajongói örülhetnek, mivel a Class 55-ös új szerszámot kapott a 3D szkennelésnek köszönhetően, így aztán semmi sem ment meg minket attól, hogy valóban a valóságnak megfelelő legyen a járműszekrény kivitelezése. Dupla lendkerék, 6 tűs dekóderfoglalat, világítás, maratott ventillátor rácsok, mi kell még az örömhöz vajon? Mondjuk az, hogy többfajta festésben is jön, jó eséllyel évekig húzza majd le a bőrt a Class 55-ösről a cég.
A fentiek mellett átfestésekből is jut majd, a Scotrailt modellezők lehetnek elégedettek, hiszen mind a Class 158-as, mind a Class 170-es dízel motorvonat megjelenik ilyen festésben. Rosszmájúként én inkább új formát szeretnék látni mind a két motorvonatnál, mert a jelenlegi kivitel nemhogy 2012 szintjét nem üti meg, de talán 2002-ét sem.
Sajnálatos módon amúgy motorvonatokból hiányt fogunk szenvedni. Bár elvileg jön a közeljövőben a már tavaly is beígért Class 350-es villamos motorvonat, azaz a Desiro, de azon kívül semmi új nem került bejelentésre. Mondjuk voltaképpen ez sem... Kicsit reménykedtem benne, hogy csinálnak belőle egy Class 444-est vagy 450-est, így a South West Trains flottám bővülhetne, de gondolom megvárják a Class 350-es eladásait. Mindenesetre én is megnézem majd, hátha viszonylag könnyedén át lehet majd alakítani valamelyik SWT járgányra.
Kocsik és vagonok terén sem túl nagy az újdonságlista, Bulleid, Mk2A és Mk1 kocsik kerülnek majd ki, valamint 24T vasércszállító, CCT4-es wheel van és a Polybulk hoppernek hívott vagon.
A fentiek alapján nekem úgy tűnik, hogy szembemenve mindenfajta trenddel a Bachmann a Graham Farish esetén azt játszotta el, hogy a következő 18 hónapra egy valóban megvalósítható listát próbálnak meg összeállítani. Nyilván ez azt eredményezi, hogy a megszokottnál jóval kevesebb újdonságról lebbent fel a fátyol, de talán így nem mennek bele végeláthatatlan ígérethalmokba. Ezek után én pedig már csak arra várok, hogy a Dapolnál mikor mondanak végre valamit a terveikről, hiszen N-ben ők is érintettek.
(A képek a Graham Farish honlapjáról származnak.)
Utolsó kommentek