Imádom böngészni a Fortepant, akár órákra is el tudok veszni benne. Azonban most olyan dolgot leltem, ami nem enged. Felek Ferenc barátom hívta fel a figyelmem a legutóbbi frissítésre. Ő az AEGV képekre kapta fel a fejét, én az ACSEV motorkocsikra.
Mindkét vasút a mai viharsarokban operált, az AEGV volt Magyarország legnagyobb keskeny nyomközű vasútja, az ACSEV pedig talán a legpatinásabb, legkülönlegesebb nagyvasútja. Nem kell sokat részleteznem, az ACSEV úttörő szerepet vállalt a motorkocsi-üzemben, az első volt, aki felismerte, hogy mennyivel gazdaságosabb a motorkocsi a gőzmozdonynál. Ige korán megjelentek itt a gőzmotorkocsik, és a benzinmotoros kocsik is. A kinézetük igen jellegzetes volt, magukon viselték az Aradi Weitzer gyár stílusát. A hagyományos MÁV vonatokhoz képest szinte műalkotások voltak. Na, ezekről a motorkocsikról bukkant most fel pár kép a Fortepanon. Ajánlom mindenki figyelmébe. Akit érdekel, sok korabeli vasúti és BHÉV kép is felkerült most az oldalra. Az érdekességek innen kezdődnek: http://www.fortepan.hu/?view=new&lang=hu&img=132254
Ez még nem ACSEV, ez egy keskenynyomközű AEGV motorkocsi. Erről sem sok kép maradt fenn...
A békéscsabai gőzmotoros mozdony. Hihetetlen szép felvétel.
És a fekete leves... nem, az ACSEV motorkocsi. Hihetetlen szép felvételek a továbbiak is. Ha valaki veszi a fáradtságot, és letölti a teljes képet a Fortpanról, még a tetőn lévő hűtő lamelláinak szerkezete is kivehető.
És a legvégére egy ritkaság... egy gőzmotorkocsi. Nem tudom, ez ACSEV vagy MÁV, de erről is olyan kevés kép maradt fenn, hogy az ember szinte felugrik a székében...
Utolsó kommentek