Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Bohóc-IC

2013.12.03. 06:41 Btx

2013.05.19. - 02.jpgElnézést kérek a kissé gúnyos hangvételű címért, de a hétvége után totál kiakadtam. Történt ugyanis, hogy IC-vel merészeltem hazautazni. IC-vel? Hát igen. Én azt hittem IC de a pénteki utam - és a mai Elvirán látott adatok után már abszolút nem vagyok biztos, hogy tényleg így kell hívni az Egerbe közlekedő posta Bhv-kból kiállított klímás kocsit is cipelő csodákat.

De miért is vagyok kiakadva? Máris megmondom! Ha egy vonatot IC-nek hirdetnek meg azt gondolná az ember, hogy adott esetben nem vár egy sokat késő személyvonatra. Felülök rá és a meghirdetett menetidőn belül - esetleg 5 perc késéssel otthon vagyok. Hát nem! Történt ugyanis, hogy pénteken a 15:00-ás járatot néztem ki magamnak, ami a keresztségben a Minaret nevet kapta, és 16:50-re kellene Egerbe érnie. El is indultunk időben, csakhogy az előttünk menő hatvani személynek ez nem sikerült, neki Pestet elhagyva már 15 perces késése volt. Gödöllőre egész szépen mögé is értünk, 5 percre megközelítettük - azt vártam tehát, hogy vagy ott, vagy Aszódon megelőzzük. Legvégső esetben Turán. Persze mondanom sem kell nem ez történt, Tura előtt nem sokkal vörös, majd térközre mentünk mögötte Hatvanig, így egy 7 perces késés be is jött. Ez még nem lenne olyan nagy gond, mert normál esetben is bejön 2-3 perc Hatvanig, azonban péntek lévén mindenhol 2-4 percet álltunk a meghirdetett egy helyett az utascsere miatt. Így ez a 7 perc késés Füzesabonyra már 13 lett. Aztán meg lehetett izgulni, hogy elengednek -e minket Maklárig vagy megvárjuk a menetrend szerint 6 perc múlva szemből érkező személyvonatot? Végül is mi "győztünk" és így Egerbe 11 perc késéssel értünk de a személy is kb. ugyanennyit kapott.

Persze ki is akadtam rendesen - mint már fentebb is írtam, hogy milyen IC az ilyen de aztán elkönyveltem magamban, hogy én szálltam rossz vonatra, mert az egyel későbbi csak 2 perc késéssel ért Egerbe, ami tök normális a pályaállapotok miatt.

Aztán megnéztem a mai menetrendi adatokat, és azt láttam, hogy a pénteken csak két percet késő vonat ma 14 percet késett. De miért is? Az Elvira adatai alapján nagyon is valószínű hogy azért, mert 14 percet tartották Hatvanban, amíg megvárta a Szolnokról késő személyvonatot (A KÉP A VONATINFO.MAV-START.HU INTERNETES OLDALRÓL SZÁRMAZIK):

Elvira.jpg

Egy órával később ugyanúgy lenne Füzesabony felé gyorsvonat, és annak van személyvonati csatlakozása Eger felé, de úgy látszik ma úgy gondolták, hogy a 82-es vonal átszállói miatt inkább 14 percig tartják az IC-t (Erről majd később, hogy szerintem jogos -e?). Ezek után kérdem én, miért IC-nek hívják ezt a vonatot? Miért nem klímás kocsit is továbbító belföldi sebesvonatnak? Mert azt gondolná az ember, hogy egy IC-t azért nem tartanak 14 percig egy személyvonat késése miatt. De úgy látszik én gondolkodom rosszul. Az egyszeri utas meg csak azt látja, hogy IC-re szállt fel, és 14 percet ül csatlakozásra várva.

És hogy miért van ez? Szerintem nagyon is egyszerű a magyarázat. A tavalyi menetrendben (és az ütemes indulásától 2012. decemberéig) az egri IC még csak sebesvonat volt (Hatvantól Egerig először mindenhol, majd Andornaktálya és Maklár kivételével mindenhol megállva), és ez a szolnoki személy csatlakozása volt. Csatlakozása volt a Keletiből előtte jövő - pénteken 15 percet késő - személyvonat is (ráhordó vonat szerepkörben). És a somoskőújfalui pusztametró is. És ugye egy sebesvonatot simán visszatarthatnak 14 percig. Viszont - lehet bennem van a hiba - de egy IC-nél ez szerintem nevetséges! Nem egyszer láttam már, amint a miskolci IC-k "szemrebbenés nélkül" otthagyták Füzesabonyban az egri átszállókat (amikor még nem volt IC-nk). Meg olvastam is, hogy ugyanezt megtették ugyanezek az IC-k Miskolcon a késett sátoraljaújhelyi sebesekkel. Ezért kérdem én: miben más a mi IC-nk? Az, hogy több megállója van és gyorsvonati része is van az egyenértékű azzal, hogy megvár mindenféle csatlakozást? Vagy abban más, hogy eredetileg regionális vonatnak készült és erre hord rá minden? Én ezt is meg tudom érteni és azt is, hogy vasárnap lévén talán Szolnok felől is van szép számmal átszálló, de akkor miért hirdetik meg IC-ként? Minek álltak neki egyáltalán ennek az egésznek? És miért kell olyan esetben is tartani, amikor nem is egy óra múlva, hanem 5 perccel utána van Füzesabonyba személyvonat aminek egyből van csatlakozása Eger felé?

Ha ez ennyire fontos, akkor miért nem hívják inkább klímás kocsit is továbbító, kevesebb helyen megálló sebesvonatnak? Mert ekkor nem lehetne olyan jól eladni? Nem hangzana olyan jól, hogy napi 7 pár IC Egerbe és vissza? Értem én, hogy napi 1 jár csak így de pont az, amelyik a csúcsidőben megy és a legtöbb embert viszi? Mi értelme van ennek így?

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr295670340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ló Elemér 2013.12.03. 15:55:26

Az IC addig volt jó, amíg csak a célállomáson, vagy esetleg még egy helyen állt meg. 15 éve ilyen volt a pécsi IC, a miskolci IC, a debreceni és a szegedi is csak egy-egy helyen állt meg. Azóta visszazüllöttek gyorsvonattá, az meg, hogy légkondis kocsikkal járnak, 2013-ban ne legyen már akkora durranás. A MÁV-nak egy számít, minél több vonaton szedhessen pótdíjat. Magyarországon ma egyetlen igazi IC van, a Győrön át Németországba menő Railjet, helyenként 160-nal megy (végig nem, mert a pálya még mindig nem olyan) és csak Győrben áll meg. Az igazi IC ilyen és nem ácsorog Pincehelyen, Kál-Kápolnán meg Kiskunfélegyházán, meg ehhez hasonló világvárosokban.

Loós Gyula 2013.12.03. 16:27:25

azért hívják IC-nek, hogy helypénzt fizessél!

Blue Zero 2013.12.03. 16:51:14

@Loós Gyula: Már a sima kocsikon is helypénzt kell fizetni. Az IC kocsikon a dupláját.

J.László 2013.12.03. 16:54:54

Teljesen egyetértek a posztolóval. A világ vicce az egri gyorsított személyvonatot IC-nek nevezni. Hatvanig megáll Rákosbiszbaszon, Gödöllőn és Aszódon. Hatvan után minden bokornál megáll. A 120 km-t 2 óra alatt teszi meg. Kabaré.

alfa137 2013.12.03. 18:19:09

@Ló Elemér: A pécsi IC tényleg jó....volt, 15 éve. Az elmúlt években már szinte gyorsvonat, ami ráadásul sokszor és sokat késik......20-30 perceket simán, de volt már sokkal több is.....bár az elmúlt 2-3 évben már nemigen vonatozok arra....talán javult azóta a helyzet.....talán.

Rat Racer 2000 2013.12.03. 18:32:56

@Ló Elemér:
Az a railjet megáll Tatbányán, Győrben, és emlékeim szerint Mosonmagyaróváron is.

Co2 2013.12.03. 18:43:26

Áh smafu, nyáron 40 fokban 15 perc késéssel ablak klímás volt az egri IC--nesze neked fecske--Kérdem a kallert hogy ezt mégis hogy? Kellenek a klímás kocsik a Balcsihoz ide meg ez jutott, aha mondom 2800-ért ez jutott, ba***tok meg :( Az én 2800-am kevesebbet ér mint a pancsolós? Ezek szerint igen...és sorolhatnám még az egri lassú, de drága IC förtelmeit :((

Btx 2013.12.03. 22:22:11

Köszi a kommenteket!

Jelenleg az egri IC csak Gödöllőn, Aszódon, Hatvanban, Vámosgyörkön, Kál-Kápolnán és Füzesabonyban áll meg. Ez megegyezik a valamikori egri gyorsvonatok megállóhelyeivel. Ami Hatvanig mindenhol felveszi az utasokat és a nevében is IC az csak a 19:04-es Egerből. Van még ezen kívül 3 ilyen de azok sebes illetve személyvonatok.

Nekem nem a ezzel van a bajom mert az eddigiekhez képest a gyorsvonati megállások is előrelépés (ha nem a miskolci IC-hez viszonyítod hanem az előző évi egri sebeshez), az egésszel az a gondom, hogy tavaly a 17:00-ás sebes (5516) - ami a dolgozók számára az első épkézláb vonat haza - 25 percet állt Füzesabonyban és ha úgy adódott további 10-15 percet várt a késő körIC-re. Most van ugyanabban az időpontban IC de ez döntéstől függően ugyanúgy vár 10-15 percet egy késő vonatra - tehát a probléma nem oldódott meg, csak másik állomáson lép föl, és most már IC-nek hívják (még ha rövidebb is a menetideje)!

ÉS engem ez meg azért zavar, mert az idő mindenkinek számít - épp ezért tavaly amíg nem volt az egri IC jártam a miskolciakkal (nem a körIC-kkel), mert azoknál tudtam, hogy Füzesabonyig rendesek, onnan meg max. 3-4 perc késéssel indul el a csatlakozás Egerbe ha a szemből jövő megcsúszik. Most a közvetlen IC a legrövidebb lehetőség de ha 14 percet vár már ugyanott vagyok, mint tavaly.

Ló Elemér 2013.12.04. 15:39:59

@Rat Racer 2000: Igazad van, ezt is kezdik elrontani, de én kb. 3 éve utaztam vele többször is, egy alkalommal 58 perc alatt tette meg a Kelenföld - Győr közötti 127 km-t, nem hittem a szememnek, Tatabánya és Győr között többször is huzamosabb ideig 160 km/órával ment! (A kocsikban képernyőn folyamatosan kijelzik a vonat pillanatnyi helyzetét 3 felbontásban és a pillanatnyi sebességet.) De már lassítják ezek szerint.

Rat Racer 2000 2013.12.04. 15:42:42

@Ló Elemér:
Én 2011 nyarán utaztam vele, akkor már biztosan megállt. Amúgy én is szeretem, élmény vele utazni már a finom apróságok - és a konnektor miatt is :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.05. 22:38:29

@Ló Elemér:

"Magyarországon ma egyetlen igazi IC van, a Győrön át Németországba menő Railjet, helyenként 160-nal megy (végig nem, mert a pálya még mindig nem olyan) és csak Győrben áll meg. "

- Keleti-Kelenföld-Tatabánya-Győr-Mosonmagyaróvár-Hegyeshalom-Bécs-Bécs-Linz-Salzburg-München
süti beállítások módosítása