Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasút (12) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Csomagot kaptam lájf

2013.05.12. 10:16 IST

01_csomag.jpgMessziről indítom a sztorit, de talán érdekes lehet, no meg kicsit tanulságos is. Két éve kezdtem bele abba, hogy egy speciális szabvány alapján építsek magamnak néhány brit modult. Anno még Bucó csinált nekem két modulkeretet, hogy legyen mivel próbálkoznom, meglehetősen profi kivitelben. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, nagyon nem építgettem semmit, idén viszont ismét elhatároztam, hogy márpedig ebből elég, egy-két újabb modullal illene bővítenem az - egyébként még teljesen el nem készült - eddigieket. Ehhez ugyebár jött az első számú probléma, a fából készült modulok beszerzése. Egy profi modellezőnek ez nem jelenthet gondot, én viszont inkább csak a modelleket gyűjtögetem ahelyett, hogy ilyen jellegű képességek birtokában lennék, így hát maradt a körbenézés, hol is tudom megépíttetni a modulokat. Bucó sajnos már nem foglalkozik ilyesmikkel, úgyhogy más forrás után kellett néznem.

Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ez ekkora probléma lesz. Kerestem a neten asztalosokat a lakóhelyemhez közel és szépen sorban megkérdeztem őket e-mail segítségével, hogy ki vállalná be a szükséges faanyag beszerzését és az építést. A méretek miatt (alig 31 centi hosszú egy modul...) azt gondoltam, hogy mivel amúgyis kevés anyag kell ami még talán elfekvőben is van minden asztalosnál, ez nem lesz probléma. Kitaláljátok? Tévedtem, probléma volt. Volt olyan aki azzal utasított vissza, hogy sok a megrendelése, ez nem fér bele az idejébe, volt olyan aki azzal hárított, hogy túl kevés a faanyag még ha 10 modulra valót rendelek is, ezt így ő nem tudja beszerezni, volt olyan aki azzal, hogy ez így túl alacsony értékű megrendelés (értsd: 30-50 ezer forint). Úgyhogy szépen visszapattantam jópár helyről és azzal ültem itthon a számítógépem előtt, hogy így nem lesz nekem modulom. Számomra furcsa ez az egész, de örülök, hogy minden asztalos el van látva elég munkával (igen, tudom, nem reprezentatív a felmérésem, csak nekem ez a tapasztalatom).

02_bontas.jpg

Maradt a jó öreg megoldás: nézzünk ki külföldre, hátha lehet valahonnan rendelni. Nem mondok újdonságot: lehet. Rövid böngészés után az N-Trak Society webáruházában találtam rá T-Trak modulokra. Leleveleztem velük, hogy szállítanak-e Magyarországra is, amelyre a válasz nem az volt, hogy nem vagy csak extra biztosítással, hanem az, hogy mennyi kellene. Hat darabot találtam ki mint szükséges mennyiség, amire az N-Trakos fickó elsétált a postára, hogy meg tudja nekem írni mennyi lesz a várható postaköltség. Az első modul 9,75 dollárba került, utána a többi 9,25-be, azaz durván 2100 forintba darabonként. Szerintem egyáltalán nem rossz ár érte. A csomag a múlt hét elején postára került, pénteken pedig már át is vettem itthon.

03_tartalom.jpg

Ahogy a fotókon is láthatjátok lapra szerelve vannak benne a modulok alkotóelemei, elvileg sima ragasztással összeállítható egy-egy modul. Mellékelve lett hozzá némi használati utasítás, amelynek a legfontosabb eleme az, hogy figyeljünk a lapok egymásra merőleges összeragasztására. A borítékban a szintezéshez szükséges csavarok vannak.

Úgyhogy ennyi, van ismét néhány modulkitem, valamikor majd jól összeállítom ezeket és megindul ismét a brit T-Trak építési láz. Mondanám, hogy ha van valakinek kedve az csatlakozzon, de...

10 komment

Címkék: modellvasút scale n t-trak

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr625296190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

crash 2013.05.12. 22:09:03

Gondolom, hogy a postban leírt mesteremberek hozzáállása miatt is van akkora különbség a két ország gazdasága közt...

bigboyX 2013.05.17. 11:57:03

Azért nem kellene mindjárt igy morogni. Hány ilyen kitet lehetne eladni idehaza? Láthatod, hogy bizonyára egy CNCs berendezésen marták ki, és ahhoz teljesiteni kellene némi mennyiségi feltételeket. Ez mindenhol a világon igy van.
Valoszinü az Albionban a T-Trakosok összedobtak némi apropénzt néhány 100 ilyen kitre, igy azt olcson legyártották, s most ülnek rajta, és örülnek minden vevönek.
Ugyanez lehetséges idehaza is, csak össze kellene fogni, s nem morogni.

crash 2013.05.17. 15:17:10

Nincs a dolog mögött semmi űrtechnika, hétköznapi asztalosmunka. Semmi CNC nincs a dologban... egyszerű fűrésszel van vágva, de úgy, hogy van, ahol két elvileg ugyanakkora lap mérete közt két miliméter különbség van. Nem lehet a bonyolultságába belemagyarázni a azt, hogy miért nem csinálták meg itthon.
Az összefogás is meglett volna itthon, de arra sem hajlottak a megkeresett asztalosok... ha azt mondták volna, hogy rendeljen meg egy egész táblányi rétegelt lemezből kijövő modulmennyiséget, megrendeli. Elfér a klubban. Lehet szépíteni a dolgot, meg körémagyarázni dolgokat, de a végeredmény még mindig ugyanaz.

Dolmi medve 2013.05.17. 20:02:23

"hozzáállása miatt is van akkora különbség a két ország gazdasága közt... "

Meg azért, mert ebben az országban mindenki tudja a tutit és mindenhez ért... :-)

bigboyX 2013.05.18. 14:59:11

@crash: nem hiszem nagyon el, mert egy hasonlo projekt remekül ment Mo-n.
Valojában csak akarat meg pénz kérdése volt az egész. Lehet, hogy rossz ajton kopogtatok?

IST 2013.05.18. 18:38:23

@bigboyX:
Őszintén szólva nem érdekel, hogy mit hiszel el. Leírtam mi történt, nem kitaláltam. Igen, valószínű, hogy rossz ajtón kopogtattam, hiszen senki sem vállalta el a munkát. Ha valaki elvállalta volna, arról írok.
Igen, megkérdeztem, hogy mekkora mennyiség lenne az, amennyiért nekiállt volna az a néhány asztalos akivel beszéltem. Nem álltak volna neki. Nem tudom miért, ezt a választ kaptam, annyiban is hagytam a dolgot. Nehogy már nekem kelljen könyörögni...

Azt hittem egyértelmű, de a dollár megjelölés arra utalt, hogy Amerikából jött a pakk, nem a britektől. Ott valahogy nem derogált a pasasnak levágni még néhány kitnek való faanyagot nekem. Mert neki sem volt elég, de vágott. Érted. Nekem. Nem több száz kitet, hanem hatot.

Gondolom itthon is lett volna olyan asztalos, aki megcsinálta volna nekem. Lehet, hogy profibban. Csak pechemre nem őket hívtam fel. Erről szólt az írás. Örülök, hogy segíthettem értelmezni.

bigboyX 2013.05.18. 21:15:59

Nem engem kellene most letámadnod, hanem szétnézned a magyar modellezök között. Annak ellenére, hogy teljesen érdektelen vagyok a modulok épitésében, mégis eljutott hozzám legalább két társaság sikere, akik meg tudták oldani a modulok legyártását odahaza.
Amugy a megjegyzésem sem a te irásodra szolt, hanem cash kommentjére - ugyhogy teljesen megnyugodhatsz.

IST 2013.05.19. 09:20:02

@bigboyX:
Figyu, ha nem tudod értelmezni a bejegyzésben illetve a kommentekben leírtakat, akkor az nem az én szegénységi bizonyítványom.
Két társaság sikerét állítod szembe egy otthon ülő, hobbiból próbálkozó ember sikerével? Na gratulálok... Igen, én is ismerek klubokat, akik meg tudták oldani. De én egyedül vagyok, nem klubszerűen rendeltem volna többtíz vagy száz darabot. Amerikában megcsinálták, itthon nem. Azok nem, akiket felhívtam. Lehet, hogy mások megcsinálták volna. Lehet, hogy csak nem volt szerencsém. Erről szólt a bejegyzés. Nem projektekről. Nem klubokról. Nem társaságokról. Nem másokról. Rólam.
Egyébként meg teljesen nyugodt vagyok.

(Lassan olyan lesz ez, mint egy rossz vicc. Nyolcszor kell elmagyarázni, de még mindig nem érti.)

bigboyX 2013.05.19. 10:06:33

@IST: neked meg komoly problémád van saját magaddal. Pont azt veted fel hibának, amit máshol sikeresen megoldottak, azaz összefogtak. Te sajnos erre képtelen voltál, ezért csak magadra vess.
De emiatt nem kellene leszolnod az egész asztalos szakmát, mert ilyen komoly konstrukciokat még egy inas is meg tud csinálni, ha képes vagy öt erröl meggyözni. Söt megsugom, hogy egy nagy barkácsboltban Mo-n minden szo nélkül összevágták rajz szerint a rétegelt lemezt - és még nem is volt drága.

Szoval jobb lenne a tükörbe nézned mielött marhaságokat irkálsz, söt másokra rohansz ki a tehetetlenséged miatt.
S még egyszer egy szot sem vesztettem az irásodról - hanem a kommentekre reagáltunk, nemcsak én.

IST 2013.05.19. 16:13:25

@bigboyX:
Továbbra is értelmezési problémáid vannak, ezen én nem tudok segíteni, erre a szintre meg nem alacsonyodok le. További jó olvasgatást.
süti beállítások módosítása