Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Japán vasút mobilon

2012.03.16. 21:22 IST

Aki már régebb óta olvassa az írásaimat a vonatmagazinon, az szerintem már kívülről fújja, hogy nagy kedvelője vagyok a Densha De Go! nevű japán vonatszimulátor sorozatnak. A programok nem a részletgazdaságukról vagy a minél élethűbb szimulációról híresek, hanem a szó szerinti játékélményről, na meg persze a változatosságról, mármint annak akit kicsit is érdekel a felkelő nap országának kötöttpályája. A sorozat tagjai rengeteg hardverre jelentek meg, nekem is van PC-re, PSP-re és Wii-re, valamint WonderSwanra. Emiatt aztán nem is lehetett kérdéses, hogy telefonra is beszerzem magamnak, bár ez a vártnál nagyobb nehézségekbe ütközött.

Mobilfronton az Apple iPhone-ját használom, így aztán programokat a magyar alkalmazásboltból tudok hozzá venni. A Densha De Go! mobilos verziója azonban kizárólag a japán boltban jelent meg, ahova viszont nem volt regisztrációm, japán bankkártya és lakcím hiánya miatt. Internetes olvasgatások alapján aztán végül vettem eBay-en Gift Card-ot amivel ki tudtam váltani a bankkártyát, cím ügyben meg Nyerges Norbi segített. Ezek után a vásárlás már nem okozott gondot, szerencsére a telefont nem kell átállítani japánra ahhoz, hogy a játékot használni tudjam. Mondjuk megvan a hátránya is, a programon belüli vásárlás nem működik, de erről majd később.

Szóval ott tartottunk, hogy Densha De Go! A Taito és a Railfan együttműködésének eredménye az iPhone-ra kiadott változat, melyben a teljes mértékben kultikusnak mondható tokiói Yamanote vonalat modellezték le. Feladatunk az, hogy részben vagy egészben, de vezessünk végig egy vonatot a mintegy 38 kilométeres távolságon. Minden kezdet nehéz alapon persze nem kapjuk meg rögtön a teljes kört (a valóságban egy kvázi körpályáról van szó, rengeteg csatlakozási ponttal más járatokhoz), hanem előbb négy- illetve ötállomásos szakaszokat kell teljesíteni, addig a többi opció nem nyílik meg. Amint megvan egy teljes kör teljesítése szakaszokban, utána lesz választható a 29 állomásos menet a maga nagyjából egy órás menetidejével. Emellett persze az a lehetőség is fennáll, hogy a másik irányba is lezavarjuk a szakaszokat, majd ugyanúgy az egész kört. Ennek megfelelően a teljes játék "felszabadításához" négy kört kell megtenni, azaz négy órát belefektetni. 

A progi belső nézetes, külső nézetre való váltásra nincs lehetőségünk, és még a vezetőállást sem látjuk. Előbbit nem hiányolom, utóbbit annál inkább, de ezt a fajta kivitelezést már megszoktam a japánoktól. Alapvetően a kedvenc gépemet, az E231-500-ast lehet benne vezetni, de lehetőség van a játékon belüli vásárlással további két villamos motorvonat, a 205-ös és a 103-as megvásárlására. Nyilván ennek a vezetőállás hiánya miatt csak a menetdinamikánál van értelme, ennek tesztelését azonban nem tudtam végrehajtani, meglehetősen debil ok miatt: ha rákattintok a vásárlása (kb. plusz 500 forint lenne egy szerelvény), akkor a program közli velem, hogy előbb vegyem meg a teljes szoftvert, utána tudok csak hozzá vásárolni kiegészítőt. Ez ugyebár annak tükrében hülyeség, hogy éppen az adott szoftvert használom. A trükk abban rejlik, hogy a program a magyar alkalmazásboltot próbálja meg megnyitni a telefonról, amelyben meg nyilván nem találja meg magát, így nem tudja, hogy már megvásároltam. Úgyhogy ez a lehetőség sajnos kimarad, ez van, de ezzel könnyedén együtt tudok élni.

Mint fentebb is említettem, az iPhone verzió a nevéből adódóan is telefonra jelent meg, ami azért magával hordoz néhány különbséget mondjuk a PC-s változathoz képest és ez bizony nem a lebutított grafika lesz. Egyszerűen elképesztő, hogy ma már miket tudnak az okostelefonok (nem csak az Apple termékéről beszélek, hanem lassan már szinte az összesről), a néhány éve még csak számítógépen csodált játékok most már simán elfutnak a tenyerünkben fekvő hardveren is. Mondjuk a Densha De Go! sohasem volt túlzottan gépigényes, ez a verzió is inkább az egyszerűségről tanúskodik.

A grafika a megszokott rajzoltnak tűnik első látásra, de aztán ahogy jobban elmélyedtem benne, fokozatosan változott meg a véleményem. Legelőször csak a szoftver megszokott baromságai tűntek fel: törik a sín (és vele együtt a szerelvény mozgása oldalra nélkülözi a finom átmeneteket), rajzolt a pályatextúra, nincs felsővezeték de legalább a tartói megvannak, szinte kihaltak az állomások. Utóbbi amúgy azért is furcsa, mert a Yamanote vonalat naponta 3,5 millió ember használja, többen, mint a teljes londoni metróhálózatot! Na mindegy, szóval játszottam vele, játszottam, és úgy tűntek fel az apróságok: textúrázott házak, kellőképpen változatos számban, különböző állomások, a jellegzetes épületeket lemodellezték, bár szintén butított verzióban, de felismerhetően. Sajnálatos módon az emelkedőket és lejtőket igen gyatrán sikerült kivitelezniük, egyszerűen nincs meg az az érzés, hogy valóban felfele megyünk (szerencsére azért a menetdinamikánál ez észrevehető), valamint a meglehetősen ritkán szembejövő szerelvények is kaphattak volna jobb kidolgozást. Amúgy a kihaltság a vonatmozgásokra is vonatkozik, néhány darab másik E231-500-as látványától eltekintve sehol-semmi. Emlékeim szerint a PC-s verzióban és a PSP-sben is azért lehetett találkozni más járgányokkal, olyanokkal amelyek más vonalon futottak, így akár párhuzamosan is mehettünk egymás mellett. Na ebben ilyen nincs. Kár érte.

Ha már okostelefon, akkor persze az irányítás módja is megváltozott, ebben kétféle lehetőséget dobtak fel a készítők. Ezek közül az egyiknél két hatalmas és áttetsző gomb jelenik meg a képernyőn, melyek közül az egyikkel menetet adunk/féket engedünk ki, a másikkal menetet veszünk vissza/fékezünk. Egyszerű megoldás, de nem az én ízlésemnek való, így maradtam a másik változatnál, amelynél a kontroller karját stilizáló kék alakzatot kell lefele valamint felfele húzni a képernyő bal szélén, így szabályozva a menetet és a féket. A menetnél öt fokozat van, de igazából csak a lejtőknél/emelkedőknél van ennek szerepe, ugyanis indításnál itt sajnos az egyáltalán nem kedvelt tökig berántom módszert kell alkalmazni ahhoz, hogy értelmes gyorsulást érjünk el. A fék szerencsére finomabban fog, azzal remekül lehet játszadozni. Az ajtónyitás nem a mi dolgunk, mindössze egy szem plusz dolgot tudunk működtetni: a kürtöt. Erre egyébként semmi szükség nincs a játékban. Irányításhoz kapcsolódik a menüben való ugrálás is: japán szövegből meglehetősen kevés van, pláne némelyik angolul van, szóval néhány percnyi nyomkodás után már tökéletesen kezeltem a programot. Játék közben a képernyőn a megszokott dolgok tűnnek fel, azaz a következő állomástól való távolság, a megengedett sebesség és a következő 400 méteren belül előforduló sebességkorlátozások, a vonatunk sebessége, az idő és a következő állomásra való menetrend szerinti érkezés másodpercre pontos ideje. Szóval semmi extra.

A Densha sorozathoz híven itt is pontszámra megy a móka, alapból 25-tel kezdjük, amit pontos helyen és időben történő megállás esetén növelhetünk. Ha késünk akkor másodpercenként(!) egy pontot von le a játék, ha meghaladjuk a megengedett sebességet akkor 5-öt, ha 3 méteren túl állunk meg, akkor is ötöt. Mondhatnátok erre azt, hogy nem egy játékosbarát megoldás, viszont ahogy tapasztaltam sokkal inkább szórakoztató vele játszani, mint anno mondjuk PSP-n volt. Ugyanis a szintidők teljesíthetők, a fékek jól fognak így egész közelről is meg lehet állni, az adagolásuk pedig annyira jó, hogy az elsőre félelmetesnek tűnő 3 méteres tévedési lehetőség is gyerekjátéknak fog tűnni. Komolyan mondom az utóbbit, kis gyakorlás után 1 méteren belül bármikor megállhatunk, ami sok-sok plusz pontot tud jelenteni. Röviden: egy meglehetősen stresszes sorozat képes volt megújulni, kissé könnyedebbre venni a dolgot. Hard-core játékosoknak és vasútfanoknak ez biztosan nem tetszik, de nekem bejön. Szintén a sorozat védjegye a minden megállás utáni azonnali értékelés, így kapásból szembesülünk azzal, hogy mennyire voltunk bénák és mennyire nem. Egyébként ha valaki jót szeretne velem tenni, az lefordíthatná a két képként berakott értékelőlap jelentését: van amit tudok belőle én is, van amit sajnos nem sikerült megfejtenem.

Na lássuk miről is akartam még írni... Ja, megvan, a hangokról. Alapvetően nem egy nagy durranás a jármű hangja, mivel villamos motorvonatról van szó, ezért azt inkább szódával elmegynek minősíteném. Ami viszont megdobja az egészet, az az utastájékoztató rendszer hangjai, az ugyanis fenomenális. Kellemes női hang mondja be a következő állomást (Tsugiwa: Ueno, Ueno), a szükséges infókat (ajtók hol nyílnak, melyik vonalakra lehet átszállni), valamint időnként a szükségteleneket (mit nem szabad csinálni a mobillal). Mindezt japánul ÉS angolul, ráadásul jól érthetően. Emiatt aztán idővel rááll a fülünk még a japán beszédre is. Komolyan mondom: hatalmas. Apró bibi a rendszerben, hogy sajnos az állomási hangok közül csak egy van meg, a telefoncsörgésre emlékeztető, ami bizony hosszútávon inkább idegesítő mint valós élményt visszaadó, de ezzel azért együtt lehet élni.

Ennyi lenne nagyjából. Imádom. Komolyan. Ha csak 10 percem van játszani egyet, akkor is simán előveszem a telefonomat, pörgetek rajta pár megállót, aztán ennyi, a program megjegyzi hol tartottam és legközelebbi elindításakor megkérdezi, hogy kívánom-e ugyanonnan folytatni. És persze, hogy kívánom. Az meg baromi jó móka, hogy mindezt akár a budapesti metrón ülve is megtehetem, mert ott van nálam mindig a telefonom, nem kell ezért újabb kütyüt magammal cipelnem. A magam részéről nagyon örülnék neki, ha még néhány részt kiadnának még a sorozatból telefonokra.

Zárásként videózzunk is egyet, így néz ki a program amely nem mellesleg iPadre is megjelent:

9 komment

Címkék: iphone tokió yamanote virtuális vasút densha de go

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr634286321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ainex 2012.03.17. 00:01:27

Ajaj! Szóval iPadra is megjelent? Van iPadem :S. És Androidra kapható vajon? Mert a telefonom meg amolyan...

IST 2012.03.17. 09:27:40

@ainex:
Nekem is okozott némi fejtörést, hogy a feleségem iPadjére, vagy a mobilomra vegyem meg. Aztán nyert az utóbbi, az többször van nálam. :-)
Rágugliztam az androidos Denshákra, ahogy nézem a találatokat többen is átkonvertálták a PSX verziót Androidra és közzétették ingyen. Kipróbálni nem tudom sajnos, hogy ezek mennyire játszhatók. Arról, hogy hivatalosan megjelent volna valami, nem tudok. De talán a japánul beszélő olvasók majd segítenek.
Engem meg még az érdekelne, hogy ez vajon mi lehet:
www.taito.co.jp/mob/title/bridge/dengo_bridge/

nyergesn 2012.03.19. 00:23:27

Utánanéztem, de sajnos Android-ra legálisan nincs Densha de GO!
(az iPhone és az iPad-en kívül azonban van még iPod touch-ra is)

www.taito.co.jp/mob/title/bridge/dengo_bridge/
Ez a japán mobiltelefonokra való Densha de GO!
www.taito.co.jp/mob/title/y/dengo/index.html
A bal oldalon lévő vonalak havi 315 Yen (kb 900 FT) -ért játszhatóak, a jobb oldaliakat pedig darabonként 525 Yen (kb 1500 Ft) -ért meg lehet venni.
Én anno előfizettem rá, de hamar meguntam. Inkább egy 90-es évek beli konzoljátékra emlékeztet mint sem egy szimulátorra. Elég gyatra grafika, szinte semmi hang és ami talán a legjobban zavart: 10 méteren belül 100 km/h-ról meg lehet pontosan állni. (nem vészfékezéssel)
Persze unaloműzőnek jó volt, de amikor már ráuntam, inkább választottam a vonatos ujságokat az unaloműzéshez. :)
www.youtube.com/watch?v=AoVx9Sh8UOM

nyergesn 2012.03.19. 00:49:48

A két kép jelentése:

Vezetés értékelése:
Megállási pozíció: előtte 16cm
Érkezési idő: késés 12 másodperc
Gyorsítás az állomáson belül: nem volt
Vészfékezéssel való megállás: nem volt
Várakozási idő (pontok): bónusz 5 másodperc
Pontok beszerzése

* A Densha de GO!-ban alapszabály, hogy az állomáson belül nem szabad gyorsítani, de ez nem a japán vasút szabálya, csakis a Densha de GO! :)
* Azokat a pontokat, amik csökkennek késés, vészfékezés, stb esetén a program "várakozási idő"-nek hívja, mert ennyit lehet pl késni a megállással, hogy ne legyen game over.

HI-SCORE: 346980
Teljes megtett távolság: 153 km
Teljes levezetett idő: 3 óra 34 perc
Megszerzett érmek száma: 20 db a 30 db-ból
Vezethető állomások száma: sotomawari (külső kör) 29 állomás, uchimawari (belső kör) 29 állomás
Megszerzett "Good"-ok száma: 31
Megszerzett "Great"-ek száma: 42
"Ocm" megállások száma: 0

* "Ocm" megállás: pontos időben (0 másodperc eltéréssel), pontos helyen (0 cm eltéréssel) való megállás
* Mivel a Yamanote line körpálya, így a vonatok irányát nem a végállomásokkal jelölik, hanem hogy az a külső kör, vagy a belső kör vonata. (persze ezzel együtt jelzik a következő 2-3 nagyobb állomásokat is)

IST 2012.03.20. 07:14:08

Hú Norbi, köszönet az infókért.
Már csak azt kell majd kiderítenem, hogy a maradék 10 érmét hogyan tudom megszerezni. :-)
Azt viszont tudom, hogy a nullás megállás az gyakorlatilag az esélytelen kategória.

nyergesn 2012.03.20. 10:29:33

@IST: Nincs mit!
Sajnos az érmekről nincs infóm. :(
Az eddigi (PC-re írt) Densha de GO!-ban nem is voltak érmek, most láttam elsőnek.
A nullás megállás nekem néha PC-n sikerül.
Igazából a 0 mp-es megállás viszonylag gyakori, a 0 cm meg mindig véletlenül jön össze és így néha mind a kettő pont egyszerre sikerül. :)
Azért az a 153 km nem semmi!

Peti44 2012.03.22. 16:58:41

Ahogy a videót elnézem, ez még annyira se élethű, mint a PSP-s, vagy a PC-s verzió volt. 100 méternél behúzza a féket, és lazán megáll 60-ról? PSP-n legalább 180-200 méter volt a fékút. Az 1 méteren belüli megállás azért nem semmi, nekem nem mindig jön össze.

A másik, hogy szerintem a PSP és PC verziók is bőven teljesíthetőek. Előbbin konkrétan emlékszem rá, hogy az 5 csillagos (legnehezebb) feladatokban is lazán össze lehetett szedni 1-2 perc előnyt a menetrendhez képest. Ott meg mondjuk ha előbb értél oda valahova, előbb is indulhattál el, és így egy kör alatt simán összejött 1-2 perc.

Érmék mellesleg vannak PC-n is, ott a kapható pontszámokat növelik, és hibázás esetén elveszítjük az összeset, megállásnál és kürtölésnél pedig kapunk újakat.

IST 2012.03.22. 19:40:57

@nyergesn:
A 153 km az egészen pontosan négy körből jött ki, megcsináltam ugye először az egyik irányba a szakaszosat, aztán a teljes kört, majd a másik irányba szakaszokban, aztán a teljes kört és utána jött ez a képernyőmentés.

IST 2012.03.22. 19:44:38

@Peti44:
Egyáltalán nem olyan élethű, mint a PSP-s, annál jóval lazább. A PSP-s és PC-s verziót sokkal tovább tartott nekem megszokni, mint ezt, tényleg gyerekjáték azokhoz képest. No meg itt nincsenek a két állomás között teljesítendő extra feladatok sem, amik mondjuk engem inkább idegesítettek mint szórakoztattak.
Az érméknél teljesen másról van szó, itt nem játék közben kapod azokat, hanem fogalmam sincs, hogy mikor. Amikor teljesítettem egy-egy szakaszt akkor utána ebbe a menübe lépve láttam, hogy nőtt az érmék száma, de hogy mitől és miért azt nem tudom. PC-n ez máshogy volt, ott másról szólt a történet.
Az 1 méteren belüli megállás nekem sem mindig jön össze, csak itt a könnyű játékmenet miatt bőven ráér centizni az ember a végén, belefér az időbe.
süti beállítások módosítása