Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Railway Herald 300

2012.02.06. 20:18 IST

A héten megjelent az egyik kedvenc brit újságomnak, a Railway Heraldnak a 300. száma. Az internetről, azaz a magazin honlapjáról eddig pdf file-ban ingyen letölthető hetilap jócskán megváltozott a kinézetét tekintve, de a tartalma is igencsak bővült. Nyilván ennek köze van a szép kerek fordulóhoz, de ahhoz is, hogy megváltozott az eddig követett megjelenési modell. Mondjuk alaposan megdöbbentem amikor a szokásos e-mailben rákattintottam az újság borítójára, amely eddig mindig azzal járt, hogy az Acrobat Reader-em beindult és némi töltögetés után behozta a lapot. Most viszont egy teljesen új képernyőn találtam magam...
Lássuk hát néhány mondatban mi is történt, amit aztán ki is fejtek részletesebben:
- 52 oldal most, a 24 helyett pedig 40 körüli oldalszám a jövőben
- pdf file most, neten olvasható verzió a jövőben
- szöveg és képek most, szöveg és képek és beillesztett videók a jövőben
- ingyenes kiadás most, fizetőssé válás a jövőben.

Bíztató és cseppet sem bíztató dolgok, nem igaz? Nézzük, mire is gondolnak ők és mire is gondolok én ezzel!

Kezdjük rögtön a formátummal! Eddig mi olvasók megszokhattuk a pdf-ben terjesztett verziót. Ennek megvan az az előnye, hogy mindegyik gépen ugyanúgy néz ki, ugyanott vannak a töréspontok, ráadásul mindegyik számítógép meg tudja mutatni ezeket a file-okat, csakúgy mint az egyre nagyobb áradata az okostelefonoknak és táblagépeknek. Mondhatnám ezzel aztán az égvilágon semmi baj nem volt. Nyilván a fileméret az már jobb kérdés volt, de a szerkesztők nem ostoba gyerekek, volt egy gyengébb minőségű és így kisebb méretű változat, na meg egy jó minőségű, cserébe jópár 10 mega letöltést kikövetelő verzió is. A 300. lapszám megjelenésével mindezt felrúgták a szerkesztők és html5 alapokon nyugvó olvasót vettek, amely megjelenik a böngészőben, szépen lapozhatóvá téve ezzel az újságot. Nagyon baba megoldás, teljes képernyőre is kitehető, tényleg elég korrekt valami.
Hozzá kell tenni, hogy az új formátum úgy tűnik sokaknál kiverte a biztosítékot, mert a megjelenés után pár nappal már jött is egy e-mail, miszerint a pdf verzió visszakerül a formátumok közé, hála az olvasói visszajelzéseknek. Öngólt lőttek volna? Őszintén szólva nem tudom, nekem bejön az új változat. Mindenesetre úgy tűnik marad a régi is, aki ragaszkodik a pdf-hez így az sem jár rosszul.

A formátumhoz kapcsolódóan itt kell megemlítenem a videókat, amire a bevezető szövegben is utaltam. A cucc ugyanis támogat beágyazásokat, így egy-egy kép helyett filmet tekinthetünk meg. Elég jó kis anyag lesz ez így, kellőképpen meggyőző, hogy például az egyik cikkben ami a GB Railfreightról szól a fotó helyett egy Class 66-os dübörög el vagy 20 szénszállító kocsijával, majd egy mozdonynak nevet adó ünnepség kezdődik (lásd a lenti kép jobb felső részében elhelyezkedő képet). Egy sirámom van ezzel kapcsolatban, alapból nem látható, hogy melyik kép fotó és melyik videó. Nyilván ugyanez nem működik a pdf-ben letölthető file-oknál, ezeknél valószínűleg linkek helyettesítik a filmeket. Ez kissé macerásabb megoldás, ugyanakkor nem marad így le senki semmiről.

A lemaradás azért is lenne érdekes, mert sajnos a lap áttér a fizetős modellre. Most még négy hétig ingyen lehet olvasgatni, utána viszont már hetente 39 pennyt kell átutalni a készítőknek. Végülis ha azt nézem, hogy ez nagyjából 130 forint, az nem sok, kifizethető, főleg brit jövedelmi keretek között. Ha viszont azt nézem, hogy eddig ingyenes volt a lap, akkor már kicsit keserűbb a szájíz. Ugyanakkor az is tény, hogy az oldalszámot majdnem megduplázzák, ha tartani tudják a 300. lapszám színvonalát akkor bizony ennyit simán megérhet a magazin. Aztán majd meglátjuk: őszintén szólva a gőzösökről, különböző különvonatokról szóló beszámolók engem nem hoznak túlzottan lázba, de ha ez a rész harapózik el az újságban (már most is jelentős az arányuk), akkor inkább lemondok az olvasásáról. A fizetősre való áttérést amúgy azzal is magyarázzák, hogy igen sok munkát kell hétről-hétre beleölni a lapba amit nem lehet már tovább folytatni ingyen és ebben mondjuk igazat is adok nekik.
Kíváncsian várom mi fog kisülni az egészből, egyelőre maradjunk annyiban, hogy a következő egy hónapban is olvasó leszek, aztán a minőség dönti majd el nekem a hogyan továbbot. Javaslom ti is látogassatok el a Railway Herald honlapjára és tegyetek vele próbát amíg lehet (és ha még nem tettétek ezt meg korábban).
 

1 komment

Címkék: újság brit magazin railway herald

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr374072860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zorky 2012.02.08. 12:08:06

Tényleg elég jók a videók, de az újságban is sok érdekes dolog van. Nekem is a pdf jött be, kényelmesebben lehet nagyítani lapozni.
süti beállítások módosítása