Hoppáhoppá... lehetne ez is a poszt címe. A Jaegerndorfer publikálta idei terveit - az eddig is ismert H0 dolgok mellett jó pár, de érdekes N-es újdonságot tartogat.
A legelső, hogy immár hivatalos a 2043. Az elmúlt évben még 2143-mat rebesgettek, idénre 2043 lett a dologból. Kissé bizonytalanok a fiúk, vagy mégsem? Szóval lesz valami narancsszínű, osztrák dízelgép, ezt tudjuk :)
E mellett érdekes, hogy a Schlieren modelljét is bejelentették. Elvileg a Brawa, az LS. Models és most a Jaegerndorfer is ígéri. Ezek közül egyiket sem lehet kapni, ellenben van az Arnold, de az kapufa a húszéves, KKK nélküli kivitelével. Én reménykedem, hátha az osztrák cég végre megjelenik a kocsival - egy szép Jaffa Sclieren rám férne, és jövőre GySEV átfestés is érkezhetne.
A katalógusban szerepel a Széchenyi és Liszt teknők mellett a Sissy festésű verzió is. Úgy látszik, Magyarországon is kezd mindennapos lenni a különleges és / vagy reklámfestésű mozdony. Egy időben kuriózum volt, ha láttunk egy-egy ilyet osztrák kiadásban, mára már viszont mindennapi. Kérdés, hogy mikorra lesz ez unalmas. Ha van egy-egy, akkor kuriózumnak még elmegy, de ha minden mozdony ilyen lesz, és mindig változtatják a gúnyájukat, a fene sem fogja tudni követni. Pláne nem pénztárcával, a Liszt még 36.000 Ft volt decemberben, míg a Széchenyi januárban 42.000 Ft....
Azonban a legnagyobb durranás szerintem, a kétszintes szerelvény N-ben. Nézze el nekem mindenki, de nekem ez a kedvencem - ha vonatozom, úgy választok az osztrák utazási lehetőségek közül, hogy emeletes vonat legyen benne. Nekem ez a halkan gördülő, tiszta, és kényelmes kocsi jelenti a modern vasutat.
Lesz háromrészes szett vezérlőkocsival, és kétrészes kiegészítő-szett is, mindkettő a Bécs környéki Wiesel designnal.
Azt hiszem, ha minden jön, amit ígérnek, akkor a GySEV-et modellezők örülhetnek. A Schlierenek 2043-mal rendszeresen átjártak Wiener Neustadt felől, de akár lehet Herculest is rakni a szerelvény elé. A kétszintes kocsik Taurussal pedig az utóbbi időkig szinte mindennap megforduló vendégek voltak Sopronban - manapság sajna inkább a Talent dominál. E mellett, Győrben is megfordultak a Schlierenek - az Euregio eleinte ilyen kocsikkal volt kiállítva, és amikor már volt, MÁV-os Teknő is került rá. Nos, azt hiszem, érik a GySEV témájú állomás építésének gondolata N-ben :)
Képek: Jaegerndorfer
Utolsó kommentek