Brawa-ék is publikáltak egy PDF-et, benne a 2012-es terveikkel. A Stuttgart melletti cég dolgaira egyre inkább oda kell figyelni. Eddig a többi nagyszériás gyártókénál részletesebb, szebb modelljeiről ismertük csak. Az elmúlt években egyre másra jelenteti meg szebbnél szebb modelljeit. Többek közt erősít 0 és N építési nagyságban is. Ez utóbbi körül ugyan volt némi fiaskó, mert a Halberstadtik nagyon nem akarnak megjelenni, de a remény hal meg utoljára. Kérdés, mit tartogatnak 2012-re?
Először a 0-s építési nagyságú modelleken akad fel az ember szeme a katalógusban. Ebben a méretben építkező barátaim azt szokták mondani, az igazi modellező 0-s méretben dolgozik... Hát, úgy látszik a Brawa meg igazi modellgyártó akar lenni, mert van néhány újdonság ebben a méretben. Az elmúlt évben jöttek ki pár tehervagonnal, idén folytatják a sort. A kiskonténeres kocsik két változata - anno a MÁV háztól-házig volt ilyen, ha valaki emlékszik rá - mellett egy poranyag-szállító (cementszállító) és egy zárt G kocsi modellje van nekik tervbe erre az évre. A cementszállító még magyarosíthatónak is néz ki - kérdés, tényleg az-e.
A 0-s szekció után egy BR55-ös képe tűnt fel lapozás közben a katalógusban. Majdnem felugrottam a székből, mert azt hittem, még mindig a 0-s szekciót nézegetem - mondom BR55-ös készül, de aztán lelombozott: H0 méretben. Ugyanaz a változat, amit a PIKO dobott piacra két éve - ebből lehet 431-es sorozatú gőzöst készíteni. Gondolom egy cseppet szebb, és jobb lesz.
Formaújdonság még a VT137 "Stettin" kétrészes motorvonat, és a kéttengelyes tartályvagon. Előbbi ha jól tudom, régen, más gyártóná már volt porondon - most a Brawa előveszi a témát, és 2012-nek megfelelő kivitelben piacra dobja. A tartálykocsi pedig erősen hajaz a magyar kéttengelyes tartályra - hátha lehet belőle magyarítani.
A katalógus nagy durranása a Halberstadti kocsik bejelentése H0 méretben. Ami örömteli, hogy hogy GySEV és MÁV-Start festésben is kihozzák a kocsikat, már az első menetben. A katalógusban N-es rajzokkal szemléltetik a H0 modellt, ezek szerint nem csak a GySEV festést tervezték N-ban, hanem a MÁV-ot is. Érdekes, hogy nem jelentették be, és a GySEV sem kapható a mai napig sem...
A vicces a dologban, hogy a Brawa grafikusa belerakta a magyar kocsik tervét a PDF-be, a legapróbb részletekig kidolgozva. Úgy vettem észre, hogy az iMac elkezdett erőlködni a PDF rajzolásakor, a magyar kocsik oldalán. Ilyet nem szokott csinálni, belenagyítottam, hátha valami piszok nagy képet raktak a dokumentumba. Nem kép volt van szó, egy rendkívül részletes festési rajz került vektorosan az állományba. Ha valaki festési- feliratozási tervre vágyik ezekhez a kocsikhoz, akkor egy rajzolóprogrammal megnyitva a katalógus PDF állományát már is hozzáfér a tervhez. Érdekes, no :)
N-es méretben ugyebár még mindig várjuk a GySEV-es Halberstadtik megjelenését. Ehhez képest szerintem alig pár embert érdekel, hogy bejelentették a Voith Gravita tolatómozdony modelljét. Mondjuk, ha arra következtetek, hogy a dízelgép, és a katalógusban szintén újdonságként szerplő Schlieren kocsik is be lettek már egyszer harangozva 2012-re, akkor még van remény a Halberstadtikra N-ben.
Szomorú vigasz, hogy lesz új tehervagon N-ben, négytengelyes tartályvagon formájában. Mondjuk én még ilyen kocsit nem láttam idehaza futni. De ha látott ilyet valaki itthon, akkor szóljon, illetve mutasson képet...
Nagyjából ennyi idénre a Brawa-tól - eddig ez volt a legérdekesebb 2012-es katalógus. Remélem, azért az az N-es Halberstadti csak megjön előbb-utóbb.
Képek : Brawa
Utolsó kommentek