Tegnap írtam, hogy milyen furcsa, hogy ennyi idővel a Nürnbergi Játékvásár előtt már lehet nézegetni a PIKO újdonságlapját. Nos, a Modelleisenbahn Gmbh sem volt rest, és publikálta a 2012-re tervezett új modelljeit. A mostani posztban az idén 125 éves Fleischmann márka dolgait tekintem át.
A 125 éves jubileum alkalmából készül különleges festésű mozdony, és jópár különkiadású szett. A legjobban az tetszett, hogy az évforduló alkalmából a 70-es sorozatú gőzös, a DB V200-asa és a 101-es villanygép 125 Eurós áron kapható. Jópofa ötlet, igazából inkább annak örülnék, ha a Lemke a huszadik évfordulóján húsz Euróért adná a Nohabot :)
A Mozdonyok között formaújdonság lesz - az első a DR BR110-es mozdonya. A mindenes dízel modellje DR, DB, SBB Cargo, és sárga magánvasúti festésben is megjelenik. A Fleischmann manapság igen magasra tette a mércét, de azért érdekes lesz összehasonlítani a Brawa 110-esével. Mondjuk annyival az új gép több lesz, hogy ebben dekóder-hely is lesz.
A 110-es mellett a svájci R460-ast hozza ki a gyár újdonságként. Ezzel a Taurus után egy újabb, korábban a Minitrix által sokat kiadott témával igyekszik a katalógust bővíteni. A lépés logikus, hiszen a sok svájci EW IV-es kocsi mellé illik egy saját márkájú mozdony is, és rengeteg festési variánst lehet ebből is megjelentetni. Most kétféle SBB, és a BLS-es Re465 is tervbe van véve.
Személykocsi fronton egyből van egy magyar vonatkozású újdonság: a tervek szerint egy hétrészes Dacia-szerelvény fog megjelenni, 3+2+2 felállásban. Öt román, és két osztrák kocsi lesz három szettben, amelyek 100, 60 és 60 eurós áron vannak betervezve. Nem kevés 220 Euró egy kocsiszettért, de talán még elfogadható, ha figyelembe veszi az ember, hogy hét kocsit kap ennyiért.
A fentebb említett Re460 / Re465 megjelenésének kapcsán a zöld svájci, és a kék BLS-es EW IV intercity személykocsik újra kaphatóak lesznek. Azonban a zöld EW IV kocsikhoz tartozó, Re460 orral ellátott vezérlőt idén is még újdonságként tüntetik fel. Tavaly is ígérték, remélhetően lesz belőle valami. Amit még meg kell említeni, hogy újra lesznek szürke olasz Eurofima kocsik. Ezek anno bejártak hozzánk, bár én várom a régi Venezia szerelvényemhez a zöld FS kocsik újra megjelenését - hátha jövőre lesz belőle valami.
Teherkocsi fronton egy fontos újdonságot találtam, a Tadgs sorozatú, hosszú gabonaszállító kocsi szerszámát végre felújították, és közelkapcsoló-kinematikával látták el. Eddig engem a vásárlástól a KKK hiánya tántorított el - most lehet beruházok majd párra. A DB mellett ÖBB festésben is meg fog jelenni, így átfesteni sem szükséges, mivel az osztrák kocsik napi szinten bejárnak Magyarországra.
A H0 katalógus is tartalmaz jópár jubileumi kiadást. Ami egy kicsit szomorúvá tesz, hogy a keresztalj-szállító és a kavicsszállító kocsiszettek N-es méretben nem jelennek meg. Aki német témát gyűjt, annak ez igencsak jó vétel lehet. E mellett, amire felkaptam még a fejem a H0 katalógus lapozgatása közben, hogy a Siemens Velaro-t szerepeltetik formaújdonságként. Ez a BR407 a következő, építés alatt lévő ICE vonat - szokták a következő generációs ICE3-nak is hívni. 2012-re ígérik az igazi szállítását, a Fleischmann sem akar lemaradni. Jó esetben a téma iránt érdeklődő H0 modellezők nem sokkal az igazi szerelvény leszállítása után birtokolhatják majd a modellt. Remélhetőleg 2013-ban az N-es katalógusban is feltűnik.
Ezek voltak azok a dolgok, amik felkeltették a figyelmem a Fleischmann 2012-es újdonság-lapjainak megtekintése után. Következőleg a Roco 2012-es ígéreteiről postolok.
Képek: Fleischmann
Utolsó kommentek