Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

31 fok az IC-n

2014.06.15. 22:17 Btx

Klima 10.jpgEgyik délután megint nekiindultam, hogy letudjam az Eger és Budapest között levő 142 kilométert. Korábban már kifejtettem, hogy miért nem mindig preferálom a közvetlen IC-vonatot, és szállok inkább át, így a Miskolcról 13 óra 28 perckor induló, a keresztségben Borsod nevet kapó IC-re esett a választásom, mellyel kapcsolatban a menetrendváltás óta fenntartásaim vannak. Ugyanis a szerelvénye szlovák kocsikból van kiállítva, amikkel már vagy két éve utaztam nyáron és emlékeim szerint nagyon meleg volt bennük - valamint húsvétkor is ezzel a vonattal mentem vissza és már akkor is úgymond kevés volt a levegő, pedig akkor azért messze nem volt még 32 fok. Minden esetre úgy voltam vele, mivel a körIC-ket nem szeretem a szintén rendszeres hétvégi 5-10 perces késésük miatt (ami által 19 helyett 25-30 percet kellene várni az átszállásnál), kipróbálom, mennyire vészes a szituáció a nyári hőségben, hisz nem csak ez az egy utazásom lesz a legmelegebb évszakban.

A Borsod IC-t Egerből a 13:31-es személlyel lehet elérni, ami viszont hétvégén a szemből jövő - szintén személy - késése miatt rendszeresen 10 perccel később indul. És mivel már sokadjára megyek az utóbbi időben ezzel a járatpárral én ezt az időt rutinos rókaként már nem a Bhv-ban töltöm el a forróságban, inkább leülök az első vágány elé a padra, ahonnan a sorompóra is rálátásom van. Így miután láttam, hogy lemegy a csapórúd felszálltam, nem sokkal később pedig már úton voltunk Füzesabony felé. A Bhv-ban menet közben lehúzott ablaknál kellemes az idő, majd a késés miatt csak 10 perc szieszta a peronon és megjött a vonat. A jegyemet első osztályra váltottam meg (már csak azért is, mert június 1.-től Start Klub 50% kártyával nem kell osztálykülönbözet :P), de már a felszállásnál éreztem, nagyon meleg van a kocsiban. A helyemen természetesen ültek (Thank you Miskolc), viszont én meg (hogy ne kelljen feleslegesem kötözködnöm) neki ültem le a helyére ami az árnyékosabb oldalon volt a légbefúvó mellett. Ez persze nem sokat segített, inni alig mertem mert folyt rólam a víz de láthatóan a velem szemben ülő lány sem érezte kellemesebben magát. Megkérdeztem a kalauzt, ennyit tud -e a klíma és ő azt mondta, maximumon van. És tényleg:

Klima 03.jpg

Hátrébb mentem megnézni, a másodosztályon kellemesebben lehet -e utazni - ez esetben legközelebb oda veszem meg a jegyemet - nyitott ablak a folyosón, nyitott fülkeajtók, izzadó, saját magukat legyező emberek a következő kocsiban:

Klima 08.jpg

Az a mögött levőben talán egy fokkal jobb idő volt, de azért az sem volt ideális - sőt lehet, csak azért éreztem hidegebbnek, mert ahogy beléptem, kialakult egy kis légmozgás a kocsiban. Ezt erősítette meg egy nagymama is a Keletiben, aki az unokája apukájának újságolta, hogy nagyon meleg volt és a kislány háromnegyed liter vizet megivott. Ami a nagy melegben ideális lenne de egy klímás helyiségben két óra alatt kissé sok. Én meg visszamentem a helyemre, ahol addigra egész jó strandidő lett (a hőmérséklet a jobb felső sarokban):

Klima 04.jpg

Viszont az egész vonaton a legjobb idő a WC-ben volt - ott ugyanis végig nyitva volt az ablak - csak hát érthető okok miatt nem akartam utastársaim elől egész úton elfoglalni e remek helyet. Így a maradék időt filmnézéssel próbáltam elütni a Keletiig, öröm az ürömben, hogy egy perccel korábban értünk oda (ez azért a második vágányra való érkezésnek is köszönhető...). Leszálláskor még elolvastam a szlovák feliratot az ablakon, ami valszeg a mi "A klíma csak zárt ablaknál működik jól" figyelmeztetésünknek felel meg. Talán még a szomszédos vágányon álló Bhv-ban is jobb idő van menet közben:

Klima 06.jpg

Az egészben az a szomorú, hogy én úgy látom, ezek a kocsik ennyit bírnak. Felépítésükben kívülről teljesen megegyeznek a mi Dunakeszin felújított második generációs Intercity kocsijainkkal (kivéve ülések és műanyag elválasztók), azokba viszont a MÁV jópár éve extra klímát szereltetett be a tetőre, mert az alap berendezés nem bírta. Ez ezekből a kocsikból hiányzik. Emellett az alul befújt levegő hőmérséklete is kis jóval elmarad előbbiektől - ez talán karbantartási hiányosságok miatt van. Télen semmi gond nincs ezekkel a kocsikkal, viszont úgy gondolom, nyáron semmi esetre sem szabadna itt 505 forintot elkérni, olcsóbb pótjegy kellene, mint anno a Jaroslav Hasek IC szerelvénye esetében - abban abszolút nem volt klíma, csak kis dönthető ablakok. Persze gondolhatjátok, van még másik miskolci IC is, viszont a két órával későbbinek ugyanilyen szerelvénye van, a fél hatost pedig a CFR (román államvasutak) adja. Azt még nem próbáltam...

Amikor bejöttek a Railjet-ek Magyarországra megörültem, hogy a nemzetközi forgalomban felszabaduló kocsijaink (Avmz és Bvmz) majd belföldön fognak járni - ehhez képest a 80-ason jóformán már csak külföldi vasúttársaságok szerelvényei járják az miskolci és a kassai IC-ket, a pár éve még szintén  ide forgó 3G-sek pedig már a kör IC-kben vannak. A Balatonra a nyárra megint átcsoportosítanak majd innen-onnan egy-két A és Bvmz-t és második generációs IC-kocsit, ott lehet majd kellemesen utazni azon az egy-egy alkalmon, amikor nyaralni megy a család. Nekünk, rendszeres utasoknak, hétvégénként ingázóknak meg maradnak a nemzetközi szerelvényekből ide forgó - némely esetben megfelelő hűtés nélküli - külföldi kocsik, abba pedig bele se merek gondolni mi lesz ezekben akkor, amikor már olyan meleg lesz, hogy a fent emlegetett kocsikba sem kell pótjegyet venni, mert a vasúttársaság szerint már azokat se tudja rendesen lehűteni a klíma. Marad a kocsinként kb. 10 nyitható kis ablak, meg jó sok folyadék, és sok türelem. De bízom benne, hogy csak folyamatosan én voltam peches és tudnak ezek a kocsik többet is, vagy pedig a Start rácáfol az írásomra és jövő héttől már ezekben a kocsiban is 24 fok lesz vagy június 21.-től megváltozik erre is a szerelvényforduló (mintha lenne valami utalás erre a menetrendben).

Klima 09.jpg

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr636296443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsivany2 2014.06.16. 07:33:42

Az eredeti "2G" IC kocsikban (mind a magyarban, mind a szlovákban) nincs klíma, csak "légjavító" berendezés. A hazai kocsikkal csak azóta szűntek meg az ilyen problémák, mióta felszerelték az extra klimákat.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.01. 13:55:03

Akad pár apróság ami nem korrekt a postban.

1. A Balaton környékén is laknak emberek, ott is vannak hétvégi ingázók... Mégis szinte egész évben szenvedhetnek végig olykor 3 órás utakat is elővárosra kitalált személyvonati kocsikban. Baromi kényelmetlen. És ezért lehet pótjegyet fizetni... Ezek után baromira nem korrekt panaszkodni azért, hogy időnként ide is jut normális kocsi.

2. Azt tudod, hogy az ország GDPjének jelentős része az idegenforgalomból jön. Itt kevés megy nyersanyagra, sok a hozzáadott érték, ez jelentős részben táplálja a gazdaságot. Ebből van az IC kocsi.

Az idegenforgalomhoz pedig hozzá tartozik a kulturált körülmények közötti eljutás. Igazából sok rendezvény, ünnep kapcsán nem csak nyáron lenne indokolt az IC idegenforgalmi szempontból sem.

3. Sokszor írtad le, szerinted mitől IC az IC. A fő gond az, hogy számos kritérium szinte sosem teljesül. Igen, a közvetlen IC kapcsán írt postod is eszembe jut. Nincs feltétlenül gyorsabb eljutás (hibrid IC gyorsvonati részéhez képest sosincs), kevesebb megállás se nagyon... Sorolható tovább. És a "csak légjavító" vagy más gond sem egyedi. Az IC egyik legfontosabb, minden esetben megvalósuló szolgáltatása a helybiztosítás. Azaz a garancia, hogy egy esetleg több órás utat nem kell végigállnod. Ilyen egyszerű. Ezért több az ICre kötelező pót és helyjegy, mint a sima pótjegy a gyorsra.

És fontos az, hogy ahol ehhez elég magas a járatok kihasználtsága, ott ez meglegyen. Ahol eddig a kollégisták voltak a heti ingázók, de ezek száma visszaesett pedig természetesen jóval kevésbé indokolt ez a szolgáltatás.

Ha az év 3/4-ében emiatt egy adott vonal elviszi a távolsági közlekedésre úgy-ahogy kényelmes kocsikat és azt más végig szenvedi, mert nektek forgalom miatt kell a helybiztosítás, akkor az a minimum, hogy szó nélkül elviseled, hogy amikor nincs ekkora forgalom, akkor kevesebb IC kocsi jár feléd, hogy másnak is jusson. És nem kell egy elővárosi forgalomra tervezett kocsi kényelmetlen ülésein / azok mellett állva végig zötykölődnöd pár órát. Mert bizony 3 napos ünnepek kapcsán nem ritka a pótjegy mellett végig állt több órás út sem.

4. A Balaton környékén azért akadnak olyanok, akik csak nyárra mennek oda dolgozni, de amúgy rendszeresen hazajárnak a családjukhoz. Ők talán nem rendszeres utasok, heti ingázók? De van még jópár kategória.

5. Említed a környéketeken lévő másik IC olcsóbb pótjegyét. Csakhogy egy gond van. Nem tudom, hogy észrevetted-e, de ma már gyorsvonati pótjegy kell a sebesvonatra is, ha azon ugyanúgy nincs semmi levegő. Így a pótjegy rész minden "IC"n indokolt. Ha pedig az IC kocsiba kérsz helybiztosítást, akkor a helyjegy rész is. Ezért nincs ma már "olcsó pótjegy". Ha már a vasúttal foglalkozol, akkor ezt a változást illik figyelembe venned.

6. Elmondod nem szereted a közvetlen ICt, nem szereted a körIC-t, rendben. De ez azt mutatja, van bőven választási lehetőséged, az IC szintűnek tekintett szolgáltatások között, ezeknek a vonatoknak jelentős része nincs kihasználva. Miből gondolod azt, hogy itt jár a választási lehetőség, míg van sok olyan régió ahol egyáltalán nincs IC kapcsolat? Ahol az általad elkerülni szándékozott késésnél rosszabb sem feltétlenül kerülhető el?

Btx 2014.07.01. 15:20:35

@Válasszunk: 1. Az általad írt elővárosi forgalomra kitalált kocsik még mindig jóval kényelmesebbek és nincsenek is annyira leamortizálva, mint a jelenleg Egerbe járó postaBhv-k, vagy éppen a Miskolcra járó B-s kocsik (a fecske programmal kapcsolatban meg ne legyenek túl nagy illúzióink, mert másfél év múlva ugyanúgy fognak kinézni a kocsik, mint most)!

2. Ebben igazad van, de ha már ezt nézzük Eger is elég jelentős idegenforgalmi központ, ezért oda is járna egy jó átszállásos eljutási lehetőség, ha már a hibrid IC nem vált be. És van szintén egy másik jelentős része a GDP-nek amit a fővárosi cégek termelnek ki. Amik dolgozóinak egy jeletős része pedig vidéken lakik és hetente ingázik a Pest és a lakóhely között.

3. A helybiztosítás csak elméletben valósul meg mindig, ugyanis rendszeresen előfordul, hogy Füzesabonyban már ülnek a helyemen még az első osztályon is és ha feláll akkor is morogva, mintha én tehetnék róla, hogy nincs helyjegye. Vagy olyan is volt már, hogy közölte, ő nem megy innen sehova, de ott van két hely amin egy srác fekszik, keltsem fel én és üljek oda! Vagy amikor másfél órát késett a sátoraljaújhelyi gyors és mindenki szállt fel helyjegy nélkül az IC-re - helyem volt, csak a csomagomat nem tudtam sehova tenni... Persze megkereshetem a kalaúzt, hogy érvényt szerezzek az igazamnak, de úgy gondolom nem ez lenne a természetes.

Egyébként meg, ha nem az ms-i IC-vel megyek, hanem a közvetlen egrivel akkor nekem is egy elővárosi kocsi ülésein kell végigzötykölődnöm a két órát (postaBhv).

4. Én úgy gondolom, hogy több utast lehet veszteni a miskolci vonalon járó nem klímás kocsikkal mint nyerni a Balatonon nyáron az IC kocsival. Ugyanis nyár végén az idénymunkások hazamennek azonban az egész évben a fővárosban dolgozó vidéken lakó emberek még szeptemberben is ott lesznek!

5. Természetesen tisztában vagyok a gyorsvonati pótjegy fogalmával és azt is tudom, hogy ennek az ára tavaly még megegyezett az IC pótjegy árával. Viszont pár éve még külön árazása volt az ugyanazon a távolságon közlekedő nemzetközi és belföldi IC-be való helybiztosításnak (hely- és pótjegy), így ha nagyon akarnák, ezekbe a kocsikba is be lehetne vezetni egy köztes kategóriát kb. 350 forint magasságában. Mint ahogy volt is ilyen pár éve még a Balatonon egy olyan IC-re, ami halberstadti kocsikból állt! A másik dolog pedig amit írtam, a Jaroslav Hasek IC szerelvénye, ahova nyáron 130 forint volt a pótjegy ami kb. olyan volt mintha ingyen lett volna...

6. A közvetlen IC valóban nem volt kihasználva, azt megszüntették. A körIC viszont hétvégén ki van, ezt több kollégám mondta. És valószínűleg máskor is ki lehet, másképp már célszerű lett volna kettévágni és korábban indítani Nyíregyházáról a nyári rendszeres késések miatt a köfis szakaszon. Úgyhogy azért én nem jelenteném ki kategórikusan, hogy a vonatok jelentős része nincs kihasználva. Persze nem vitatom, hogy vannak olyan régiók ahol rosszabb a helyzet, viszont Nyíregyháza és Miskolc elég nagy utasforgalmat generál ezért gondolom, hogy kell választási lehetőségnek lennie.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.01. 21:57:16

@Btx: 1. Nem feltétlenül érzem kényelmesebbnek a posta Bhv-nál őket, a leamortizált állapot pedig, érzésem szerint, az adott vonalakon előforduló utazóközönség egy markáns részének (lánykori nevén futballhuligán) is köszönhető.

2. Inkább az átszállás nélküli... De eljutás most is van, csak mindegyik opcióban van egy kis kompromisszum.

3. Úgy gondolom, ez ismét nem a MÁV hibája, hanem az utazóközönségé.

4. Ebben nem értek egyet. Jelentős részben azért, mert jár arra klímás kocsi is.

5. Pár éve külön árazása volt, de most nincs. Így pedig nincs értelme gyorsvonatnál, sebesvonatnál olcsóbb ICnek.

6. Azért álljunk csak meg egy szóra: Nemrég, amikor pl. vizsgaidőszak volt és tanév, a diákokkal, stb. együtt volt egy jó kihasználtsága. Bár, ha ekkor hiányzott volna róla 1 IC kocsi, akkor is jutott volna mindenkinek helyjegy...

Most ezek kiesnek. Nyilván most azzal együtt van kihasználva, hogy rövidebb az IC. Most sem fordul elő olyan, hogy ne kapnál helyjegyet... Ergo nem hiányzik az elvett kocsi.

Ráadásul az, hogy a szlovákokkal hogy van megegyezve, kinek, hova ad kölcsön kocsit, stb. eleve köt. Így ezeket a klíma nélküli kocsikat leginkább más szlovák kocsival lehetne pótolni. Tippeld meg, hogy a szlovákoknak mennyire fontos ez...

Btx 2014.07.01. 22:26:32

@Válasszunk: 1. Én inkább maradnék egy halbinál mint egy postaBhv-nál vagy egy Bo-nál, pláne télen. És tapasztalatom szerint a Balatonon is oszthatják e véleményt, három éve a 15008-cal jöttem vissza és az útközben felszállók rácsodálkoztak az első osztályra, hogy mennyire lepukkant!

2. 16-17 percet várni Füzesabonyban az IC-re szerintem nem kis kompromisszum, ha azt nézem, hogy pl. a gyöngyösiek csak fellépnek Vámosgyörkön az egrire és go! Persze a közvetlen gyors még mindig lehet egy alternatíva de ez már semmivel se jobb egy balatoni gyorsvonatnál.

3. A MÁV-é is mert egy 500 forintos büntetés nem tart vissza senkit...

4. A miskolci vonalon az IC-k majdnem felében szlovák kocsik vannak. Ha az összes "hasonlóan jól" teljesít nagy melegben, mint a cikkem tárgya akkor ennyi ember nemigen tud hova menekülni, mert a körIC-k befogadóképessége is korlátozott.

5. És miért nem lehet megint külön árazás?

6. Nekem nem az elvett kocsi hiányzik hanem a MÁV-os kocsik! Nem az elvett kocsikat irigylem a balatoniaktól hanem, hogy oda (meg akkor, hogy ne sarkosítsak pl. Zeg-re is) jut jó minőségű MÁV-os kocsi az ms-i IC-k nagy részében pedig szlovák kocsik vannak.

Ês úgy gondolom, hogy zárt térben 31 fokban embereket szállítani sehol sem lenne szabad (se BKV-n se volánnál), pláne, hogy az első osztályért az emberek nagy része még felárat is fizet (én a Start Klub kártya okán már nem, ezért írtam)...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.01. 22:51:44

@Btx:
1. Jó kérdés. A postaBhv-k amikor frissen felújított állapotban láttam őket viszonylag jónak tűntek. Szerintem az azóta tapasztalt amortizáció a baj, amitől lepukkantak, koszosak. Ez viszont nem a kocsi hibája. Amit a kocsi eredendően tudott kényelemben, abban nem sok különbséget látok. Sok hely egyiken sincs.

Amit én a Bhv mellett szóló érvnek érzek, hogy az ajtó pl. nagyobb csomaggal is könnyebben kezelhető. De ez nem oszt, nem szoroz.

2. 16-17 percet várni szerintem minimális kompromisszum. Nézd meg azt a helyzetet ahol a Balaton északi partján számos településről átszállással jutsz el az év nagyobb részében Budapestre. Ott a 16-17 perc meglepően gyakori.

3. Nana, nézd csak meg, hogy mennyi a pótdíj más helyét elfoglalóknak! Utólag valóban csak +500 Ft a helyjegy, de azzal is csak a helyedre ülhetsz. Itt keversz két kategóriát.

Ráadásul ugye a +500 forint Start VIP / Premium kártyával nem játszik, de ha más helyét elfoglalod, és ebből vita van, akkor a kalauz ugyanúgy megbüntet.

4. Korlátozott, de úgy tudom még mindig volt hely.

5. Mert akkor gyakorlatilag nem lenne gyorspótjegy...

6. Ezeket a kocsikat sem érzem jó minőségűnek. De tény, ezeket lehetne hatékonyabban elosztani. Pl. bevezetni, hogy az IC szakasz / IC vonat csak első osztály. Lenne érdemi árkülönbség a gyors és az IC között, kevesebb IC kocsira lenne igény egy helyen, több helyre jutna.

Amúgy, ha jól tudom az első osztálynak mindenképp van valami felára, nem? Még Start Kártya kapcsán is a Bónusz és a VIP között van 30.000 Ft különbség. Igaz, az IC felárát is kiváltja a VIP.

Btx 2014.07.01. 23:42:09

@Válasszunk: 2. Én az ütemes előtti állapotot nézem. Nem volt óránként vonat, de nem kellett ennyit várni. Persze mindig lehet rosszabbat találni (pl. azok a mellékvonalak, ahol napi két pár vonat van), de ha az ember megszokja, hogy éveken át 5 perc várakozással meg lehet úszni akkor nyilván nagyobb kompromisszum 3-szor 4-szer annyit várni.

3. Nem keverek semmit. Felszáll, leül a helyemre, kicsengeti az 500 forintot + a hiányzó helyjegyet. Jövök én, feláll, de a csomagját nem feltétlenül teszi odébb. Azért is megbüntetik, mert elfoglalja a csomagteret és én meg vihetem a kocsi másik végébe és nem látok rá? És mi van, ha - mint írtam - elkezd okoskodni, hogy keltsek fel két üléssel odébb egy alvó mittudoménkit? Menjek és kerítsem elő a kalauzt, aki a vonat másik végében van meg jöjjek vissza vele? Úgy, hogy gyakorlatilag én betartom a szabályokat ő meg nem és én rohangáljak az igazam után? Vagy, hogy majdnem hasra esek csomagokban, amikor kimegyek a WC-re, mert 5-en állnak előtte, akiknek szintén nincs helyjegyük? Egyébként egyszer (szintén az első osztályon) egy igazolvány nélküli részeg ember ült be hozzánk és egész úton dumált - a kalauznál is próbálkozott, de ő meg kiabált egy sort, besértődött és bezárkózott, így maradt nekünk... Leszállítás nuku. Hogy a szintén igazolvány nélküli roma származású fiatalokról már ne is beszéljek, akik szintén ide szállnak fel mert a gyorsról Kál Kápolnán lehajítanák őket ezzel meg eljönnek a Keletiig...

5. Erre változatlanul azt mondom, 31 fokban nem szabad ennyit elkérni egy levegőtlen kocsiban! Kerüljön nyáron ugyanannyiba, mint a gyors a megállások számát tekintve nem sokban különbözik tőle (ok, plüss ülések viszont nincsen ablak).

6. Én is ezt szeretném. Jó legyen 1 vagy 2 szlovák forduló a miskolci IC-k között de a 75%-uk. Én valahol azt érzem, hogy egyik vonal rovására próbálnak felfuttatni egy másikat, pl. msot Zeg fele csak fecskés gyorsvonati kocsik járnak ms-en meg nincs egy darab se (ezt a Start is írta a honlapján), sőt egy szett IC kocsi is elmehetett oda. Pedig szerintem annyi emberrel nem csökkent itt a forgalom (ha egyeltalán csökkent) mint amit Zeg felé nyerni fognak!

Egy hónapja Start Klub kártyával nem kell különbözeti jegy!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.01. 23:58:31

@Btx: 2: A menetrend változásának sok oka lehet. Pl. pályaállapotok... De ugye a Keleti környékén folyó munkák miatt is sok dolog borul.
3: Pedig hivatalosan lenne pótdíj. Ha arra nem tartatják be, az helyi gond.
5: Szabadna vagy nem szabadna... Sajnos a gyorspótjegy koncepciója, hogy a fejlesztésekért előre fizetünk.
6: Nem hiszem... De Zeg pl. más kérdés eleve...

Azért ha jól látom, nem kell teljes árú osztály különbözeti jegy... De nincs azonos árban sima kártyánál a két osztály.

Fura, hogy sok friss tájékoztatásban is másodosztályt írnak csak a Bónusz-hoz. Mondjuk érzésem szerint a Start Klub VIP sok esetben így is jobban megéri.

Ugye ott érdekes az, hogy pótjegyet ICre sem kell venni... De akkor csak a szabadon maradó helyre ülhetsz le, ha valakinek helyjegye van át kell adnod a helyet. És nem az "500 forinttal drágább helyjegy" c. történet miatt. Mert az sima pótdíjas ügy lenne.

(Ugye pótjegy, pót és helyjegy nem kell Start Klub VIP kártyával, de helybiztosítást ingyen kérhetsz hozzá)

Btx 2014.07.02. 00:18:58

2. A várakozás 16-17 percre azért nőtt meg, mert tartalékot képeztek a körIC-nek a köfis szakaszon (ami mára már a menetrendi adatok alapján sajnos eltűnt). Ezt nem én mondom, a megfelelő szaktopikban 3-4 évet visszaolvasva megtalálod.

3. Biztos megbüntetnék, ha nem adná át a helyet de nem akarom, hogy idáig fajuljon. Már az is elég zavaró, hogy megjegyzéseket tesz ahelyett, hogy szépen csendben odébbülne.

5. Én úgy látom, hogy fizetek valamiért plusszban és még azt a színvonalat sem kapom, mint egy gyorsvonaton (ott legalább le tudom húzni az ablakot)!

A Start Klub kártyával kapcsolatban meg lásd a szürke keretes írást:

www.mav-start.hu/startklub/startklub_kartya.php
süti beállítások módosítása