IMG 2887Most nem a saját munkámat fogom bemutatni, hanem egy modellezőtársamét. Régen, amikor a MOVI, mint intézmény még létezett, akkor Aros Levi is bejárt, N-es méretben építgetett amerikai témájú dolgokat. Tervezett sok mindent, de később tanulás, államvizsga, ilyenek miatt elmaradt. Háromnegyed éve jelentkezett be messengeren, hogy mi újság van, és hogy látta, mostanság mivel foglalkozom, szeretne ő is ilyen dolgokat készíteni - segítenék-e neki? A beszélgetés vége az lett, hogy lassan háromnegyed éve bejár a műhelyembe, és amolyan “hímzőkör” jelleggel megy a modellezés. Első komolyabb műve - mert háromnegyed év alatt még volt egy egyetem befejezés, szakdoga is - egy BNSF Dash 8-as modell élethűvé változtatása lett.

A mozdony egy N-es Atlas Dash 8-as, amely ebben a festésben, és pályaszámmal kapható. Az eredeti képek alapján készült a koszolás, a festéklepattogzódások ugyanott vannak a modellen, mint az eredeti mozdonyon. A gép koszolása, az időjárás és a használat nyomainak megjelenítése olajfestékes technikával készült.

Screen Shot 2017-10-06 at 9.33.14Eredeti kép: Matthew Schimmel

IMG 2879

IMG 2882

Nem könnyű egy ilyen gépen dolgozni, mert koszosak ám, de csak mértékkel, mert a mozdonyokat mossák. Ennek ellenére sikerült eltalálni a hatásokat. Azt szoktam mondani, hogy egy munka akkor jó, ha az ember az asztal mellé guggol, és az igazi nézőpontjából szemléli a modellt: ha ekkor azt a hatást éri el a modell, mint az igazi, akkor jó. És szerintem ez piszok jó.    

IMG 2883

Nekem három dolog tetszik különösképpen: az első, hogy az alapszínt nagyon élethűen sikerült módosítania, szép a nap és a mosófolyadék általi fakulás megjelenítése. Ezen kívül a forgóvázak koszolására, és az üzemanyagtartály környékére érdemes odafigyelni. Mindkettő roppant jól eltalált részlet.

 

 

Úgy gondolom, ha az ember csinál valamit, azt érdemes rendesen csinálnia. Levi Dash8-asa igen jó példa erre.