A Roco is publikálta (vagy csak elérhetővé vált?) a 2012-es újdonságfüzetét. Ebben a H0, és TT építési nagyságú modellek felvonultató katalógusban szokott lenni a legtöbb újdonság. A Roco híres arról, hogy szereti lenyűgözni a választékával a modellezőket - nézzük mi várható jövőre.
A legnagyobb dolog, hogy H0-ban bejelentették a 109-es sorozatú gőzös modelljét. Szerintem nem kell senkinek sem bemutatni az egykori Déli Vasút mozdonyát, aki egy kicsit is érdeklődik a vasút iránt, vagy járt a Füstiben, az hallott már a mozdonyról. A katalógusból azt látom kiolvasni, hogy hasonlóan nagy feneket kerítenek a dolognak, mint anno a 310-es-es gépnek. Most a BBÖ és az FS színeiben jelenik meg - de gondolom, előbb-utóbb elkészülhet a magyar verzió is.
H0 méretben ezen kívül öt formaújdonságot emelnék ki: Az három kettő német területre vonatkozik: a BR85-ös szerkocsis mozdony, a BR58-as tehervonati gép, és a Sürzenwagen modelljét. Az olasz úgy látszik jó piac, az FS 626-os egyenáramú villanymozdonya is fel lett véve a palettára.
Hogy mennyivel nagyobb a cseh és szlovák modellezők vásárlóereje, azt az mutatja, hogy a harmadik csak cseh/szlovák témájú mozdony érkezik a katalógusba. Ez nem más, mint a 770-es Smelak, nálunk inkább Dongó néven ismert. A hattengelyes dízel a szlovák határállomásokon elő szokott fordulni, így a magyar témát gyűjtők egy újabb mozdonyt vehetnek fel a vásárlási listára.
Érdekes, hogy egyre több a hangdekóderrel szerelt mozdony a katalógusban, és jópár gépnél kiemelik a LED-es világítást is. Hiába, a korral haladni kell. Pár éve még azon vitatkoztunk, kinek a mozdonya fut csendesebben, most meg, hogy ki tudott nagyobb hangszórót rakni a modellbe...
Amit érdemes megemlíteni, hogy érkeznek román kocsik a katalógusba. Az Y kocsik, sötétkék festésű változatát tervezik megjelentetni. Ezek, a mostanság már csak belföldi forgalomban használt kocsik nem nagyon illenek bele a nemzetközi szerelvényekbe. Kérdés, hogy miért jelenteti meg a Roco a kocsikat? Talán készül bővebb palettával a román piacra lépni? Esetleg román mozdony várható az elkövetkező években?
MÁV-fronton szegényes az idei év: egy négyes korszakos 1/2-od osztályú-, és egy hálókocsi személyvagon fronton az újdonság. Teherkocsi-vonalon egy Tcs várható, szintén a negyedik korszaknak megfelelő kivitelben.
A TT-sek a BR38-nak örülhetnek, egyből négy változatban is. E mellett lesz még egy új tehervagon is, négytengelyes tartályvagon formájában. Amúgy úgy látszik a TT jó téma, és a Roco alaposabban tervezi belemerülni a méretbe, mert ebben az évben lesz kezdőkészlet is. Na, nem MÁV M62-vel, csak DR-es BR120-al. De ez is mond valamit.
Nagyjából ennyi, ami megfogott a Roco katalógusából. Remélem a többiek is mihamarabb publikálják a terveiket 2012-re, és láthatjuk mit hoz az év a modellvasút-fronton.
Képek: Roco
Utolsó kommentek