A Kato régóta borzolta az N-es modellezők fantáziáját a német S-bahn motorvonat modelljével. Várta már mindenki, aki kicsit is vonzódik a német vonatokhoz. Nekem az a szerencsém, hogy éppen kigyógyulóban vagyok a "vegyünk meg minden német N-es modellt" nevű betegségből, úgyhogy valószínűleg kihagyom. Ennek ellenére a modell piszok szép, és ahogy olvastam, minden olyan földi jóval el van látva, ami manapság a Japán modellpiacon szokás.
Igen, a Japán modellpiacon. Ez nem egy német normák szerint épített modell, annál egy kicsit magasabbra van rakva a léc. A négyrészes motorvonat csak az egyik végén kapott hajtást - elég az is neki, csúnya lenne, ha egy motor nem bírná el a szerelvényt. Amit érdemes az apró, európai szemeknek éppen csak feltűnő részletekről elmondani, hogy például működő Scharfenberg-féle kapcsolója van. Ilyet még más nem csinált N-es méretben. Furcsa lesz biztos sokaknak a műanyag áramszedő - nekem a Thalys-on is ilyen van, és fantasztikusan néz ki. Sokan fémből nem csinálnak ilyen filigrán áramszedőt. Elmondható még, hogy a motorvonat előre elő van készítve belső világítás fogadására, és sajnos a megszokott NEM651-es dekóderfoglalat helyett a Kato a saját dekóderfoglalatát favorizálja. Ebbe sajna csak kétfajta dekóder megy bele: a Kato és a Kato - vagy harmadik variációnak foghatja az ember a forrasztópákát, és forraszthatja be a drótos dekódert. Talán ez a modell összes rossz tulajdonsága, ami így távolról látszik. Amúgy pedig kötelező darab...
Képek: Lemke
Utolsó kommentek