Valamikor réges-régen, még az 1980-as évek második felében szinte minden nyáron eltöltöttem egy hetet az egykori kelet-Németországban, vagyis az NDK-ban (a szocialista fejlődés útját járó Német Demokratikus Köztársaság rövidítése). Akkoriban ez volt a lehetőségeinknek legmegfelelőbb vakációs helyszín, hiszen a "baráti" országokba különösebb fakszni nélkül lehetett utazni, míg nyugat felé ott húzódott a vasfüggöny. De hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez nem elégítette ki az akkori vasútrajongókat, hiszen az NDK vasútja, a Deutsche Reichsbahn (DR) igen változatos fotólehetőségeket kínált és az ottani vasútbarátok egyesületi élete is igen aktív volt. Jónéhány év eltelt azóta, hogy utoljára ott jártam, az új idők kínálta új lehetőségek más vidékekre csábítottak. De már vágyódtam boldogult ifjúkorom vakációinak színhelyére, s mivel feleségemnek is szerettem volna a megmutatni a vidéket, így a Húsvét előtt néhány nappal útnak indultunk Szászországba.
Húsvétolás Szászországban
2015.04.08. 17:36 Tastam
1 komment
Kato E5 Shinkansen
2015.04.04. 18:10 IST
2011 márciusában forgalomba állt Japánban az E5-ös sorozatú Shinkansen, ennek örömére pedig a szintén japán Kato cég kiadta a vonat modelljét ugyanabban a hónapban 1:160-as méretarányban. Pár hónappal ezelőtt sikerült szert tennem egy szingapúri úriember jóvoltából a 3 egységes kezdőszettre és a 3 kocsiból álló kiegészítő szettre meglehetősen baráti áron. Pár héttel ezelőtt aztán hozzáadódott a hiányzó 4 kocsis szett is, hogy így legyen teljes a 10 kocsiból álló vonat. Ez így N-ben 158,1 centit jelent, szóval nem kis hely kell a futtatásához, de hol van ez még a 16 kocsis japán gyorsvonatoktól...
3 komment
Címkék: japán kato shinkansen scale n
WoS4 megjelenés hamarosan
2015.03.19. 23:55 IST
Ígérték tavalyra, ígérték januárra, ígérték március 19-re, de még mindig nem játszok vele a gépemen. Marad március 23, a legutolsó információk alapján ekkor jelenik meg a World of Subways sorozat negyedik része, ismét new yorki témával. A dátum azonban csak a digitális verzióra igaz, a dobozos termék április 2-án érkezhet. Aki nem tud addig várni az egyrészt megnézhet egy zsírúj videót a játékból itt lent, másrészt akár az angol nyelvű kézikönyvet is letöltheti a Steam boltjából (itt a link hozzá, jobb oldalon "útmutató megnézése" felirat, jó hülye fordítás). Ebből az is következik, hogy Steamen is meg lehet majd venni, gondolom ugyanúgy 30 euróért, mint amennyibe a dobozos kerül majd.
Én akkor hétfő estére nem szervezek más programot, csak metrózást a virtuális New Yorkban.
Szólj hozzá!
Címkék: new york szimulátor wos virtuális vasút
Japán fürdő, modulon
2015.02.28. 15:41 IST
Mini bejegyzés egy mini modulról, azaz ismét T-trak lesz a téma.
Anno még nem tudom milyen oknál fogva beszereztem Japánból egy Tomytec fürdőépületet, mondván jól néz ki és ránézésre meg lehet róla állapítani, hogy a felkelő nap országából való. Sokáig nézegettem és elképzelni nem tudtam, hogy hol is fogom felhasználni. De legalább olcsó volt. Aztán valamelyik este a klubban úgy döntöttem, a brit T-trak moduljaim mellé összedobok egy japánt is aminek mindössze egy témája lesz: a fürdő maga.
3 komment
Címkék: japán modellvasút terepasztal scale n tomytec t-trak
Fleischmann szergej frizírozás
2015.02.19. 10:55 crash
Pár hete érkeztek meg az első N-es méretű Fleischmann M62 modellek. Mi, az N-es méret megszállotjai örültünk neki, hiszen ezt tekinthetjük az első komoly N-es nagyszériás vontatójárműnek. Ez az első olyan mozdony, amit kifejezetten a magyar modellezőknek gyártottak, mert a Haydn-Taurus nem sorolható ebbe a csoportba.
A Fleischmann modellek az utóbbi időben híresek a magas minőségükről, és egy-két apró hibától eltekintve a legtöbben elégedettek is vagyunk vele. Nem így van ezzel Laacush haverom, aki a potom 46eFt-ba kerülő mozdonyt a megjelenés után szétkapta, mint foxi a lábtörlőt, hogy a számára szembetűnő hibákat javítsa.
Szólj hozzá!
Címkék: fleischmann szergej scale n m62230 lacush spur n
Magyar Fleischmann szergej
2015.02.16. 22:17 crash
Ugyéval' nem kezdünk mondatot - csapott volna a tarkón Klári néni, a magyartanárnőm, az általános iskolában. Pedig ez volt a célom, valahogy úgy, hogy "ugye mennyire odáig voltam a magyar Fleischmann szergej érkezéséért, és utána meg időm sem volt róla postolni". Biza ezt akartam... mármint mentegetőzéssel kezdeni posztot. Lassan ez lesz a védjegyem - mindig mindenről megkésve írok. Végülis, a Nagy Októberi Szocialista Forradalmat (megvan még? NOSZF!) is novemberben ünneplik. Akkor van mentség, hogy miért pihen a magyar M62-es modellje másfél hete a polcomon. Node mi a lényeg? Megjött! Itt az N-es gyári, magyar festésű M62-es modellje!
6 komment
PATH a valóságban és a virtualitásban
2015.02.08. 12:34 IST
Ismét egy olyan téma amelynek a megírásával vagy két éve lógok. Jobb későn mint soha alapon itt az ideje feleleveníteni néhány régi fényképet, valamint előásni a számítógépen olyan ezeréves (szám szerint hat és fél) programot, mint a World of Subways első része. Igen, New Yorkba megyünk, mondhatni kellemes bevezetőként az egy hónap múlva megjelenő, szintén az Egyesült Államokba kalauzoló negyedik rész előtt. Sajnos a fotózást finoman fogalmazva sem nézték jó szemmel, így inkább érdekességképpen mutatnék meg pár képet, összehasonlítva őket a virtuális világgal.
1 komment
Címkék: amerika new york wos
Állj a jobb oldalra!
2015.01.27. 22:18 IST
Kicsit visszatérek még a britekhez: felfigyeltetek már arra, hogy bár az angoloknál bal oldali közlekedés van, mégis a jobb oldalon állnak a mozgólépcsőn? Anno töprengtem még rajta eleget, hogy miért lehet ez, hiszen mozgólépcső után máris bal oldalon sétálnak, nem beszélve arról, hogy jellemzően ahol jobb oldali közlekedés van ott is jobb oldalra állnak az emberek (lásd még Budapestet, ahol most már lassan megszokta mindenki azt, hogy ha nem muszáj nem állunk egymás mellé). Egyik londoni kiruccanásomkor aztán a kezembe fújt a szél egy Metro vagy Evening Standard újságot, melyben egy igazán apró cikk ezzel foglalkozott. Itthon aztán rátaláltam egy erről szóló, rövid BBC hírre is. A rejtély megoldását az angolok egy, a huszas években készült filmhez kötik, melyet nemes egyszerűséggel Undergroundnak hívtak. Itt a mozgólépcső egy átlós felületben végződik - a linkelt hírnél található tévéműsor 1:23-nál remekül mutatja -, így ahhoz, hogy szilárd talajra tudjanak lépni az utazás után először a jobb lábukat kellett használni (erre amúgy figyelmeztették is az utasokat), azt pedig célszerűbb volt a jobb oldalról megtenni. Későbbi magyarázatok bekeverték még a jobbkezességet, mondván a többség azt használja kapaszkodáskor, így természetes hogy oda állnak, de alapvetően a filmre való hivatkozást láttam, mint legrégebbi forrást és indokot.
Hihetetlen, de nem találtam más képemet londoni mozgólépcsőről, csak ezt: Blackfriars vasútállomás a Temze fölött. 2014.09.17.
Utolsó kommentek