Egyik Gödöllői kisvasutas önkéntes:
Nem akarok beleszólni! De van egy kis tartalmi hiba a cikedben, mert az EL-9 nem 2018 tavaszán, ha... (2019.12.02. 19:49)Micsoda egy hétvége!
Reisezugwagen:
Bravó! Bravó! Bravó!
Ismét elkészűlt egy remekmű! (2019.11.22. 21:15)MEGMENEKÜLT ROMÁN CSUKA
Tastam:
@Albert András: Tisztelt Albert úr, köszönöm a helyreigazítást, a javítás megtörtént. (2019.11.18. 08:27)Kisvasúttal Vadvízországban
Albert András:
Tisztelt Szerző! Mint a Fehértavi Darvadozás megálmodója, és felelős szervezője - nagyon örülök az... (2019.11.18. 05:07)Kisvasúttal Vadvízországban
laptop szerviz:
Nagyon érdekes volt olvasni, különösen úgy, hogy ott szoktam vitorlázórepülni felette. (2019.11.17. 07:36)Kisvasúttal Vadvízországban
Tisztelt Szerző! Mint a Fehértavi Darvadozás megálmodója, és felelős szervezője - nagyon örülök az érdekes, és informatív cikknek. Egyetlen "apróság": a rendezvényt a Kiskunsági Nemzeti Park munkatársaként szervezem. ("Nagykunsági" nemzeti park nincs, ha lehet, kérem kijavítani.) Köszönettel: Albert András
@rezgaras:
Köszönöm!
Tulajdonképpen macerás is volt, meg bizonyos szempontból nem. Macerás volt, mert az egyik végét elrontottam, amit az első tető festésalapozási kísérlet után javíthattam is. Nem is lett tökéletes, de ha nem keresed külön , és nem fordítod fény felé, akkor nem is látszik. A másik vége viszont teljesen jó lett. Amiért nem olyan macerás: ha nem látod hibát, akkor jó a modell, függetlenül attól, hogy esetleg egy térbeli szkenneléssel lehetne találni eltéréseket az elméleti felülettől. Persze azért sokszor kellett nézegetni, vonalzót tenni rá, húzni párat a reszelővel itt-ott, hogy ne látszódjon számottevő eltérés. Igazi kisipari módszer, barkácsolás.
Meg igazából a tető kialakítása ott volt izzasztó, hogy az eredetileg ferdén emelkedő részt úgy pótoljam ki, hogy abból egy MÁV formájú tetőt reszeljek ki. Ráadásul úgy, hogy a tetőt már rá kellett ragasztani a kasztnira, mert különálló darabként nem lehetett volna megcsinálni. Így meg a szegecsekre kellett ügyelni, persze maszkoltam is bőséggel. Meg az egyszerű eszközök használata, és gyakorlatlanságom miatt sokszor kellett kisebb-nagyobb felületeken gittelni is.
A kép keletkezésének dátumát úgy emlékszem, hogy Lovász Gyuri írta meg. De van még más támpont is: egyrészt osztályjelzés nincs már rajta, csak "párnás" felirat, illetve még megtartva az 1/2 o-ra utaló pályaszámot deklasszálták. Ez az '50-es évek eleji rákosista törekvéseknek volt a jellemzője, hogy az 1. o. helyek számát szándékosan csökkentették.
Nagyon szép lett. Gondolom a legkínosabb molyolás az volt, amikor kiderült, hogy a tetővég nem vízszintes. Azokat a tetővégeket amúgy is elég macerás szimmetrikusra és egyformára kialakítani...
Miből gondolod, hogy az 1. kép 1952-ben készült? A két végén lévő felirat korábbi lehet, talán csak hirtelenjében távolították el az osztály-jelölést...
@lutria: Ez az eljárás, ha Magyarországon még nem használatos (akár új, akár használt) járművet akarnak üzembe állítani. A hatósági engedély kiállításáig a járműnek bizonyos teszteket kell sikerrel teljesítenie, amíg ez nem történt meg, csak a próbafutások idején közlekedhet önállóan. A pontosabb részleteket én sem ismerem.
@carlbadog:
Mire gondolsz, hogy befektesen az említett komplexumokba..:)...?
Nem, Soros csak virtuális dolgokban utazik - kivétel taposóakna gyár.
De egyébként csodálkozom, hogy az említett receptet nem alkalmazták már réges rég a befektetők -és a MÁV együtt, mert megoldaná a sok lepukkadt, nem túl gusztusos nagypályaudvar problémáját.
Örvendetes, hogy a MÁV fejleszti a jármű (kocsi és mozdony) parkját.
De az állomásokkal még többet kellene foglalkozni. Bp-en és vidéken is.
A Nyugati, Keleti, Déli stb. mind ragyogó, többszintes, elegáns, tszta közlekedési és kereskedelmi, szolgáltató centrummá lenne alakítható némi befektetéssel (pláza ápítés helyett), s még pénzt is hozhatna.
Csak meg kell nézni a berlini, milánói és más hasonló pályaudvarokat ahol ez már régen megtörtént. Az üzelthelyiségek, parkolók bérlői fedezhetnék/visszatermelhetnék a beruházást/vagy egy részét.
Kérségtelen, ennek esélye most BPesten a kommunisták visszatértével jelentősen csökkent...
@Tastam: Kerepesen nincs bejárati jelző helytelenből Mogyoród felől. Mogyoródon nincs bejárati jelző helytelenből egyik irányból sem. Ugyanitt kijárati jelzők csak a helyes vágány felé vannak (Gödöllő felé csak az elsőről van, vágánykapcsolat híján nem lehet a másik vágány felé kijárni), Kerepes felé pedig hiába van vágánykapcsolat, csak a helyes vágány felé lehet jelzőt kezelni. Kavicsbánya elágazásban csak a helyes vágányok felől vannak jelzők, így Kerepes felől a Desiro is jelző nélkül jön be helytelenből. Itt forgalmi szolgálattevő van, a váltókat nem ellensúllyal, hanem kézi forgattyúval kell állítani, így elég hosszú idő lenne minden váltót átállítani, illetve Kerepesen is csak egy váltónak kell kitérőben lennie a helyben forduló vonathoz. A Cinkotán belüli szakaszon a nem biztosított (vonatjelentőőri) térközjelzők csak a helyes vágányok felől vannak. Ki vannak építve viszont a sorompó fedező jelzők mindkét vágányban mindkét irányban.
Jópofa kis motorvonatok, a VT8 is, és a csehek is.
Ránézésre az osztrák állomások egy nagyságrenddel tisztábbak, rendezettebbek, példát vehetne róluk a MÁV.
Egyik Gödöllői kisvasutas önkéntes 2019.12.02. 19:49:28
Bejegyzés: Micsoda egy hétvége!
Reisezugwagen 2019.11.22. 21:15:17
Ismét elkészűlt egy remekmű!
Bejegyzés: MEGMENEKÜLT ROMÁN CSUKA
Tastam 2019.11.18. 08:27:28
Bejegyzés: Kisvasúttal Vadvízországban
Albert András 2019.11.18. 05:07:15
Bejegyzés: Kisvasúttal Vadvízországban
laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu 2019.11.17. 07:36:20
Bejegyzés: Kisvasúttal Vadvízországban
konzol1 2019.11.10. 10:04:01
Köszönöm!
Tulajdonképpen macerás is volt, meg bizonyos szempontból nem. Macerás volt, mert az egyik végét elrontottam, amit az első tető festésalapozási kísérlet után javíthattam is. Nem is lett tökéletes, de ha nem keresed külön , és nem fordítod fény felé, akkor nem is látszik. A másik vége viszont teljesen jó lett. Amiért nem olyan macerás: ha nem látod hibát, akkor jó a modell, függetlenül attól, hogy esetleg egy térbeli szkenneléssel lehetne találni eltéréseket az elméleti felülettől. Persze azért sokszor kellett nézegetni, vonalzót tenni rá, húzni párat a reszelővel itt-ott, hogy ne látszódjon számottevő eltérés. Igazi kisipari módszer, barkácsolás.
Meg igazából a tető kialakítása ott volt izzasztó, hogy az eredetileg ferdén emelkedő részt úgy pótoljam ki, hogy abból egy MÁV formájú tetőt reszeljek ki. Ráadásul úgy, hogy a tetőt már rá kellett ragasztani a kasztnira, mert különálló darabként nem lehetett volna megcsinálni. Így meg a szegecsekre kellett ügyelni, persze maszkoltam is bőséggel. Meg az egyszerű eszközök használata, és gyakorlatlanságom miatt sokszor kellett kisebb-nagyobb felületeken gittelni is.
A kép keletkezésének dátumát úgy emlékszem, hogy Lovász Gyuri írta meg. De van még más támpont is: egyrészt osztályjelzés nincs már rajta, csak "párnás" felirat, illetve még megtartva az 1/2 o-ra utaló pályaszámot deklasszálták. Ez az '50-es évek eleji rákosista törekvéseknek volt a jellemzője, hogy az 1. o. helyek számát szándékosan csökkentették.
Bejegyzés: MEGMENEKÜLT ROMÁN CSUKA
rezgaras 2019.11.10. 07:21:24
Miből gondolod, hogy az 1. kép 1952-ben készült? A két végén lévő felirat korábbi lehet, talán csak hirtelenjében távolították el az osztály-jelölést...
Bejegyzés: MEGMENEKÜLT ROMÁN CSUKA
konzol1 2019.11.09. 21:27:02
Bejegyzés: MEGMENEKÜLT ROMÁN CSUKA
rm40 2019.11.09. 21:08:23
Bejegyzés: MEGMENEKÜLT ROMÁN CSUKA
Tastam 2019.11.04. 10:52:13
Bejegyzés: A csókos vonat
lutria 2019.11.03. 16:02:47
Bejegyzés: A csókos vonat
apro_marosan_petergabor 2019.11.03. 09:41:05
Mire gondolsz, hogy befektesen az említett komplexumokba..:)...?
Nem, Soros csak virtuális dolgokban utazik - kivétel taposóakna gyár.
De egyébként csodálkozom, hogy az említett receptet nem alkalmazták már réges rég a befektetők -és a MÁV együtt, mert megoldaná a sok lepukkadt, nem túl gusztusos nagypályaudvar problémáját.
Bejegyzés: A csókos vonat
carlbadog 2019.11.03. 09:26:38
Bejegyzés: A csókos vonat
apro_marosan_petergabor 2019.11.03. 08:20:13
De az állomásokkal még többet kellene foglalkozni. Bp-en és vidéken is.
A Nyugati, Keleti, Déli stb. mind ragyogó, többszintes, elegáns, tszta közlekedési és kereskedelmi, szolgáltató centrummá lenne alakítható némi befektetéssel (pláza ápítés helyett), s még pénzt is hozhatna.
Csak meg kell nézni a berlini, milánói és más hasonló pályaudvarokat ahol ez már régen megtörtént. Az üzelthelyiségek, parkolók bérlői fedezhetnék/visszatermelhetnék a beruházást/vagy egy részét.
Kérségtelen, ennek esélye most BPesten a kommunisták visszatértével jelentősen csökkent...
Bejegyzés: A csókos vonat
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.10.27. 17:02:31
Bejegyzés: Koszoljunk vonatokat - második felvonás
fizolt 2019.07.18. 16:53:59
Bejegyzés: Sínen van a vonatpótlás
gigabursch 2019.07.10. 09:21:31
Mennyi egy 4524-es vízigénye Bp-Tapolca viszonylatban?
Bejegyzés: Vasúti jubileum a Balatonnál
okleveles naiv 2019.07.08. 12:11:27
Örüljenek a fotósok, h nem lökte őket a vonat alá, mielőtt rendőrt hívott volna rájuk... :D
Bejegyzés: Vasúti jubileum a Balatonnál
Tastam 2019.06.24. 21:19:11
Bejegyzés: Állomási ünnep - osztrák módra
okleveles naiv 2019.06.24. 10:35:31
Ránézésre az osztrák állomások egy nagyságrenddel tisztábbak, rendezettebbek, példát vehetne róluk a MÁV.
Bejegyzés: Állomási ünnep - osztrák módra