Utolsó kommentek

  • fizolt: @Tastam: Kerepesen nincs bejárati jelző helytelenből Mogyoród felől. Mogyoródon nincs bejárati jel... (2019.07.18. 16:53) Sínen van a vonatpótlás
  • gigabursch: Ez a vízkészlet pótlás elég faramuc dolog. Mennyi egy 4524-es vízigénye Bp-Tapolca viszonylatban? (2019.07.10. 09:21) Vasúti jubileum a Balatonnál
  • okleveles naiv: Sípoláson és ordenáré mávoson kiakadni? MUHAHA! Örüljenek a fotósok, h nem lökte őket a vonat alá,... (2019.07.08. 12:11) Vasúti jubileum a Balatonnál
  • Tastam: @Benbe: Köszönöm. A delta története pedig mostanáig valahogy elkerülte a figyelmemet. (2019.06.24. 21:19) Állomási ünnep - osztrák módra
  • okleveles naiv: Jópofa kis motorvonatok, a VT8 is, és a csehek is. Ránézésre az osztrák állomások egy nagyságrendd... (2019.06.24. 10:35) Állomási ünnep - osztrák módra
  • Utolsó 20

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (1) H0 modellvasút (1) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (11) máv (4) MÁV Tcs (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (59) modellvasút építés (3) modell átalakítás (4) modell átépítés (3) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (95) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (3) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (7) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (3) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (9) vasútmodellezés (6) vasútmodell átalakítás (1) vasútmodell átépítés (4) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

TS2016: Shanghai Maglev

2016.06.03. 21:24 SDEJC

Februárban egy eddig még nem látott kiegészítő vált elérhetővé TS2016 alá, név szerint a Shanghai Maglev. Az Union Workshop fejlesztői úgy gondolták itt az ideje, hogy ne csak sínen, de mágneses betonpályán is vezessünk vonatot. Lássuk, hogy sikerült ez nekik!

screenshot_the_shanghai_maglev_31_20472-121_55209_10-30-39.jpg

Tények

A valóságban is létező vonal hossza 30 kilométer, amit 1999-ben kezdtek el tervezni és 2004-ben adtak át. A Maglev Shanghai belváros szélét köti össze a Pudongi nemzetközi repülőtérrel, potom 10 perc alatt. Ehhez maximálisan 430 km/órára lehet felgyorsulnia. Köztes állomások nincsenek, csak a két végállomás.
Ami a kiegészítőt illeti, nem volt nagyon beharangozva, hogy készül a Maglev, 1-2 képet elejtettek róla, de semmi komoly. Persze a képeken nagyon cool volt az összhang (hála a Photoshopnak, meg a vonatközeli képeknek), ám a gyakorlatban már bizony kevésnek bizonyult.

screenshot_the_shanghai_maglev_31_18814-121_77526_10-22-29.jpg

Pályán

Ahogy előbb írtam 30 kilométer áll a rendelkezésünkre, amit körülbelül 10 perc alatt teszünk meg a vonattal. Oda-vissza az már 20 perc. Nem sok, tekintve az eddigi pályákat, és feladatokat, de mit lehet tenni, ha a valóság is ez.
Ja igen, ha már feladatok. Semmi új, csak a szokásos, menj A-ból B-be 6 feladatban. Lehet menni napsütésben, meg esőben. De azzal csak óvatosan, mert ablaktörlő nincs, ismétlem nincs a vonaton. Hogy hogyan lát ki ott az ember? Sehogy.
A látvány elég gyenge lett, Shanghai kidolgozottsága, hagy némi kívánni valót maga után, erre most rá is térek. Az állomások üresek, de a városkép szép, bár az is üres. A reptér is egészen pofás lett, végülis látvány tekintetében mindenképpen hozza a kötelezőt, csak az élet nem zajlik benne.

screenshot_the_shanghai_maglev_31_17732-121_58237_07-05-46.jpg
A pályán működik egy ATO-nak (Automatic Train Operation, illetve egy ATP-nek (Automatic Train Protection) nevezett biztber is. Előbbi figyeli a sebességünket, a sebességhatárokat, és azoknak megfelelően képes akár teljesen automatikusa bele is nyúlni a vezetésünkbe. Erre azonban csak akkor kerül sor, ha magunktól nem kezdünk el fékezni. Mellesleg jelzésképek a pályán nincsenek, kizárólag a sebességhatárokkal van megoldva a jelzőzés. Vagyis, ha a sebhatár 0, akkor meg kell állni, ha nem, akkor lehet haladni annyival, amennyi éppen engedélyezve van. Utóbbi pedig a leírás szerint segít a vonatot érintő veszélyek elhárításában. Gondolom, ha a pályára kerül valami, akkor vészfékez. Az ATO alap esetben automatikusan aktív, bár van lehetőség ennek kikapcsolására is. A pályán az előbb említett ATO miatt fékezni akkor kell, amikor látjuk a kijelzőn, hogy csökkent a legnagyobb megengedhető sebesség. A limitet pedig bizonyos közönként az állomásig folyamatosan csökkenti, szóval kvázi rávezet a megállásra. Ha ezen limitek szerint fékezünk, meg fogunk állni az állomáson.

screenshot_the_shanghai_maglev_31_15478-121_80048_10-16-53.jpg

Mágnes-paripa

Maga a modell alapvetően szép, ahogy azt már eddig is jól megszoktuk. Valóban visszaadja az igazi formáinak a jellegzetességét. Innentől kezdve viszont túl sok pozitívumot nem nagyon tudok mondani. A fülke sem annyira megnyerő. Habár elnézve azt a néhány képet a neten az eredeti fülkéről, a virtuális jármű sem tér el az eredetitől, mégis valahogy túl „műanyag”, és „játékvasút” feelingje van a fülkének.

screenshot_the_shanghai_maglev_31_16435-121_67474_10-24-33.jpg
Az utastér kidolgozottsága is mondjuk úgy, hogy hozza a szokásost, de egy kicsivel sem többet.
A gyorsulása a vonatnak elég jó. 10-20 másodper alatt fent van 100-on, és még tovább is, ha nem vesszük vissza 0-ba a kontrollert. Apropó kontroller… A kontrollerrel nagyobb sebességnél óvatosan kell bánni, mert egy hirtelen menetadás, vagy visszarántás középállásba esetén képes kegyetlenül berántani az egész vonatot. Ugyanez igaz a fékezésre is.

screenshot_the_shanghai_maglev_31_18156-121_78416_10-22-11.jpg
Ami pedig a hangokat illeti, maga a katasztrófa. 100 km/óra alatt még elmegy, de utána sajnos visszaköszön a jó öreg BVE-s gépeket idéző sokszor ismétlődő felpörgetett hangfájl effektus. Sajnos ez majdnem hazavágja teljesen az élményt. Persze tudom, hogy nem könnyű úgy megvágni a hangokat, hogy azokban ne legyen hallható az ismétlődés, de valahol akkor is elvárja az ember.

Összkép

Összefoglalva hála a promóképeknek biztos, hogy sokan meg fogják venni, már csak azért is, mert a virtuális mozdonyvezetők életéből eddig kimaradt még a Maglev vezetése. Ám hamar el is fog menni a kedvük tőle. Ha pedig hozzávesszük a körülbelüli 7000 forintos átszámított árat amiért kapunk 30 kilométer mágneses sínt, hiányos kihalt várost, és nagyjából 10 perc menetidőt, egészen biztos is vagyok benne.
Próbálkozásnak mindenképp jó, mert a 820-ik nagyvasúti gép fülkéjébe beülni nem egy nagy élmény már, de sajnos az előbb felsorolt hibák miatt köszönöm (köszönjük) de ennyi elég is a Maglevből. Óvatosan ajánlanám ezt a kiegészítőt az érdeklődőknek, mert nem dob akkorát, mint amilyenre számítottunk.

SD

 

1 komment

Címkék: szimulátor maglev railworks virtuális vasút train simulator

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr228425350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arsenal71 2016.06.05. 22:26:43

Megvárjuk vele a Karácsonyt, és a feléért megkapjuk. Annyit megér. :)