Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (1) H0 modellvasút (1) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (11) MÁV Tcs (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (59) modellvasút építés (3) modell átalakítás (4) modell átépítés (3) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (95) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (3) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (7) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (3) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (9) vasútmodellezés (6) vasútmodell átalakítás (1) vasútmodell átépítés (4) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Magyar Fleischmann szergej

2015.02.16. 22:17 crash

Ugyéval' nem kezdünk mondatot - csapott volna a tarkón Klári néni, a magyartanárnőm, az általános iskolában. Pedig ez volt a célom, valahogy úgy, hogy "ugye mennyire odáig voltam a magyar Fleischmann szergej érkezéséért, és utána meg időm sem volt róla postolni". Biza ezt akartam... mármint mentegetőzéssel kezdeni posztot. Lassan ez lesz a védjegyem - mindig mindenről megkésve írok. Végülis, a Nagy Októberi Szocialista Forradalmat (megvan még? NOSZF!) is novemberben ünneplik. Akkor van mentség, hogy miért pihen a magyar M62-es modellje másfél hete a polcomon. Node mi a lényeg? Megjött! Itt az N-es gyári, magyar festésű M62-es modellje!

DSC7094

Szerintem sok modellező ezt várta a karácsonyfa alá, de jó lett az februárra is. Az alapmodellekhez képest formavariánst ígért a Fleischmann, és tényleg, a cseh és NDK géphez képest igyekeztek elkészíteni a formákat. Aki kíváncsi hamar megöregszik megnézheti a korábbi posztot a másik két gépről.

DSC7095

DSC7096

Sok véleményt hallottam, van, aki totális csalódásnak ítéli meg a modellt. Én nem, nekem tetszik. De, csalódás ide, csalódás oda,  biza a modell az M62 230-as gépet mintázza, ugyanúgy, ahogy az egy alomból kikerülő Roco H0-ás is. A kidolgozottsággal ahogy az előző gépeknél, itt sincs gond, ahogy nézegettem, itt is rendben van minden, ami a H0 mozdonyom rendben van, és itt is el van rontva, amit ott elrontottak. Formailag néhány apró gondom van: a 230-asnak a vezetőfülke tetején van a kürt - kettő is - hamár azt írjátok, hogy formvariante, akkor legyen is az, és pár dolog - pl. antennák - lemaradt a tetőről. A másik, a pályakotró. Elhiszem, hogy a Minitrix mozdonyhoz képest ez sokkal jobb - mert legalább van - de engem akkor is zavar, hogy osztott, és rosszul, hatalmas hézaggal van összerakva. Ez azért van, mert a kotrót tartó pöcök túl hosszú. A megoldás a szétszedés, a kis pöcök rövidebbre vágása, és a pályakotró összeszerelése. Ugyanilyen megoldandó probléma az ütközők gondja, ugyanúgy, mint a Roco 230-ason, itt is túl szélesek. A megoldás itt is ugyanaz: le kell vágni belőle egy darabot, és a szélén a fehér csíkot ecsettel pótolni.

DSC7101

A harmadik legnagyobb bajom a festés... látta már valaki a 230-as gépet? Valaki a MÁV-nál kitalálta, hogy fessék a rácsokat feketére, mert hát amúgy is koszos lesz. Mintha a biciklit is sárszínűre festenénk, mert takarítani lusták vagyunk. Így viszont szerintem randa lett a mozdony, ráadásul a Fleischmann fényes feketes festékkel festette a rácsokat, hogy legalább zavaróan feltűnő is legyen. Szubjektív véleményem, hogy az eredeti mozdonynak sem áll jól, a modellen meg pláne nem. Az orr sárgája sem a legszebb, de én elvagyok vele - gxy komám csinált néhány közelképet, amin látszik, hogy nem tökéletes, de én ezzel ellennék, csak ugye a rácsok... írtam már, hogy zavaróan feketék? :) Amúgy van igazság benne, ha az ember ránéz a mozdony orrára, akkor közelről tényleg csíkos. Én kibírnám, csak a rácsok ne lennének feketék... :) 

Le kell szögeznem, hogy az e44 rajongói ennél több hibát találnak egy H0 e44 modellen, mint amennyit most a Fleischmann szergej kapcsán leírtam. A futása, a belbecs változatlan, a gyár mostani színvonalának megfelelően precíz, hangtalan a hajtása.  Apropó hang... volt a kezemben a hangos változat is, de ennek ellenére maradtam a hangtalan változatnál. Azonban a hangos verzióról el kell mondanom, hogy az eddigi legjobban eltalált hang, amit hallottam N-es európai modellben. A Taurushoz képes ég és föld, akinek az a hang nem jött be, bátran adjon egy esélyt legalább egy meghallgatás erejéig az M62-nek. Azon oknál fogva is, hogy a hangos változat 25eFt-tal drágább, amennyiért nem kapunk rendes szergejhanggal hangdekódert, és az utólagos befaragás is elég bonyolult tud lenni. 

DSC7097

A negatívumok mellett mindenféleképp egy igen szép modell a Fleischmann M62-ese (a fekete rácsokról írtam már?), ajánlani tudom. Aki kis modellezhetnéket érez magában, vehet kettőt - néhány csepp festékkel, és új pályaszámmal viszonylag könnyű a 230-as testvérét, a 265-öt elkészíteni a modellből, és máris két ferencvárosi gépet tudhat az ember magáénak. Vegyétek, hogy a Fleischmann lássa az érdeklődést, és legyen több magyar modell a jövőben. 

ps: A post írása közben beesett laacush képcsomagja, aki nem bírta ki, és már átreszelte a legszembetűnőbb dolgokat a modellen. Laacush egyébiránt arról híres, hogy több szergejt készített már, mint a luganszki mozdonygyár,  és viszonylag otthon van a témában. Ha lesz időm, holnap jön az átreszelős poszt is.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr927178523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

4384 2015.02.17. 10:23:27

Amiről nem írtál, bár lehet csak nekem tűnt fel a félbevágott fékhengerek.Pici észrevehetetlen csalással ez megoldható lett volna. Különben az egyik legjobban sikerült modell.

crash 2015.02.17. 10:57:45

@4384: Gondolkoztam rajta, hogy felvessem-e, de mivel nem volt még lehetőségem kipróbálni, hogy ha rakok fel rendes fékhengereket, el tud-e fordulni a forgóváz, így inkább nem okoskodtam.

kvp 2015.02.17. 16:38:00

A fekhengeres trukk valoszinuleg az lenne, hogy ha alacsonyabbra kerulnek, akkor nem kell felbevagni oket es megis elfer a forgovaz. A fekete racsok azert tunhetnek zavaronak, mert a gyakorlatban ezt elfedi a matt por es a teton levo korom, mig a modell tiszta tetovel erkezik.

Muszaki szempontbol erdekes, hogy nem hajtott a ket kozepso tengely, pedig nem lenne olyan nehez megoldani, pl. a kato nohab-okon is hajtott. A zarfenyek sem mukodnek, de mivel csak 6 tus foglalat van benne es ez a tipus amugy sem jar ingavonattal, ezert ertheto, hogy lehagytak.

Osszessegeben a kurt kivetelevel minden a helyen van, tehat a tobbi nagyszerias magyar modellnel megszokotthoz kepest sokkal elethubbre sikerult.

gxy 2015.02.17. 18:57:06

Mindazonáltal számomra a zsíroskenyér-jellegű RAL1017-közelítés és a ragyás pályaszámok óriási csalódást okoztak. Mivel így is, úgy is át kellene festeni, ezért lehet, hogy élek a lehetőséggel, és ezt építem át a lengyel EMD-motorosra (könnyebben átépíthető tető, levehető díszléc, nudge-nudge), magyarnak meg a Trixeket festem át, ha már úgyis házilag kell festenem a magyart. Legalább jól el lesz találva a 159-es ütős mogorvaokker–ordítónarancs színkombinációja.

4384 2015.02.18. 14:44:22

@kvp Érdekes, hogy a tíz egynéhány évvel ez előtt kiadott minitríx szergejnél a fékhenger meg van oldva és az összes kerékpár hajtott. Egy kicsit előre egy kicsit hátra, de ez van ezt kell elfogadni!?

4384 2015.02.18. 14:52:00

@4384: Ja és a lépcsőházi gondolat: Az imént említett modellen a díszléc is sokkal élethűbb v. keskenyebb.