Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (3) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (9) MÁV Tcs (1) mende (2) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (1) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellvasút (58) modellvasút építés (2) modell átalakítás (3) modell átépítés (2) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (94) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (2) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (6) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (1) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (7) vasútmodellezés (5) vasútmodell átépítés (3) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Gleccserexpressz Japánból

2013.01.21. 13:15 crash

A tavalyi év a Kato vásárlóknál két dologtól volt hangos: az egyik a Unitram váltó, a másik pedig a Glacier Express bejelentése N-es méretben. A mostani poszt az utóbbiról szól.  

KATO Glacier 04-1001

A kultikus vonat eddig N-es méretben csak kisszériás gyártóktól volt elérhető, aranyárban. Nagyszériás, minőségi modelleket előállító gyártótól ebben a méretarányban még nem készült kisvasúti modell, ezért is követte izgatott várakozás a bejelentést. Most befutottak az első képek a modellekről, lássuk, első blikkre mit tartogat a Kato a modellezőknek.
Előre le kell szögezni, hogy van sikítás már magában a koncepcióban is: 9mm-es sínre tervezték az egyébként 1000mm-es nyomtávolságú vasút modelljeit. Ha az ember belegondol, akkor ez nagy csalás, hiszen a hivatalos Nm definíció 6.5mm-es nyomtávot ír elő - magyarán ezen vonatok alapján Z nyomtávolságú pálya illik. Csalás, de a Kato ezt így találta ki. Mindenki abból indult ki, hogy a Kato japán vonatainak eredetijei 1067mm nyomtávon futnak, és modellben azok alá is a "rendes" N-es sín való, akkor itt is elférhet ennyi csalás. Egy dolgot felejtett el mindenki: a Japán 1067mm-en futó vonatok nagyobb űrszelvénnyel készülnek, mint a szokásos. Így, az 1067mm-en futó vonatok modelljei, 1/150-es méretarányban tényleg keskenynyomközű hatást keltenek. Node, mi a helyzet a kisebb űrszelvényű, 1000mm-es nyomtávolságú pályán futó svájci vonatokkal? Szerintem addig nem lehet a koncepció felett pálcát törni, amíg be nem fut az első készlet, és valaki egy normál nyomközű jármű modellje mellé nem rakja a vonatokat. Ekkor majd lehet ítélkezni a dolog felett, addig pedig nézzük meg a képeket. 
KATO Glacier 04-1005
KATO Glacier 04-1014
KATO Glacier 04-1013
A nyomtávba nem szeretnék belekötni. A képek alapján csúnya is, meg nem is. Szerintem az összhatás adja el a vonatokat.
KATO Glacier 04-1001
KATO Glacier 04-1006
KATO Glacier 04-1021
KATO Glacier 04-1030
KATO Glacier 04-1010
KATO Glacier 04-1026
KATO Glacier 04-1026
A modellek kidolgozása a képek alapján igen szép, amit lehetett, a japánok beleálmodtak a dologba, a részletek meggyőzőek. Szép, részletes, igényes modell - amolyan Katotól várható színvonal. Ami azonban zavaró, az a járművek közötti távolság - a kapcsolók kialakítása. Ez szinte agyonvágja az egész modellt, bennem egyből a közelkapcsoló-kinematika nélküli TT modellek ugrottak be - ott fordul elő, hogy a járművek ilyen zavaróan távol kapcsolódjanak egymástól. Tudom, elvileg ez azért van, hogy a vonat 150mm-es ívben is el tudjon menni, de, akkor is, randa. Remélem fog valamit a Kato ezzel a dologgal kezdeni - a fórumos visszajelzések sem túl pozitívak, egyesek már a valaha volt legrosszabb Kato konstrukciónak titulálják a modelleket. Meg kellene nézni közelről, hátha lehet azzal a kapcsolóval valamit kezdeni…..

4 komment

Címkék: glacier rhb scale n Kato glacier express

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr95030728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.01.21. 19:24:26

Szerintem tök korrekt a szett. Az RhB kisvonatai úgyis kicsit túlméretezettek még az átlag ezresekhez képest is, hát még a GEX-kocsik meg a Ge 4/4III-asok. Még a pályaszám is stimmel, tényleg a 644-es az egyetlen piros.

Nekem nagyon jó lesz, akkor is, ha kicsit kicsi, mivel TTm-hez jó a nyomtáv, és háttérben a perspektívikus hatással nagyon jól fog kinézni. Meg egy kicsit kisvonatosabb is ettől.

Szerintem Japánban is fogyni fog tisztességgel, mivel ott nem jellemző a terepasztal-építés, inkább összejönnek nagy csapatban és a mindenki által bedobott síneken futtatják a vonatokat. Így könnyebség, hogy a mindannyiuk által beutazott és kedvelt Glacier-Express vonatot ugyanazokon a síneken tudják futtatni, mint a Yokohama-expresszt.

kvp 2013.01.27. 02:26:19

Szerintem az 1:150-es meret miatt jobb a sin-vonat arany. A vonatot erdemes lesz odatenni a normal N-es mellett az angol es a japan N-esek melle is, mindegyik masik meret es urszelveny.

Ahogy latom a csatlasok az alap valtozatban jonnek, de ezek tobbnyire cserelhetoek a dragabb szoros kinematikas valtozatra. Kerdes, hogy 150 helyett a konkurens tomix fele 140-es iveken elmegy-e. Egyebkent ott is lehet szoros csatlast hasznalni, legalabbis a tomix vagonokon mukodik, tehat ez valoszinuleg itt sem lesz gond. Az urszelveny pedig ahogy nezem megfelel a regi japan vonalak keskeny urszelvenyenek, ami szelessegben kb. a regi brittel egyezik meg.

ps: Ezek a vonatok egyebkent jobban mutatnak a fovonalak helyett a kis hegyi palyakon. Vicces, de az rhb testver vonala a hakone-tozan vonal pont normal nyomkozu, ami japanban ritkasag. Viszont regebben mindket vonalon voltak a masik festesevel jaro vagonok.

IST 2013.01.27. 18:15:32

Nézegetve a szerelvényről készült fotókat valamint az árát már-már hajlandó lennék elcsábulni rá. De azért inkább nem teszem. :-)
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire kapkodják el a szettet a japánok. A Hobby Searchnél már előrendelni sem lehet... Elvileg pár napon belül megjelenik (bár ezt már 3 hónapja olvasom a Kato villamosos kitérőkről is).