Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Békéscsabai kitérő

2012.12.29. 23:09 IST

03.jpgbtx barátom jött elő a héten az ötletével, hogy ugorjunk el Hódmezővásárhelyre, úgyis régen beszéltünk már jsimonx-szel, nem ártana megérdeklődni mi van vele mostanság. Ennek megfelelően kora délután meg is jelentünk a hódmezővásárhelyi állomástól nem messze lévő lakásban, ahol aztán előadtam a tervünket: menjünk el Békéscsabára vonattal, így az év vége előtt két nappal döcögjünk egyet ezen az alföldi tájon. Az ötlet pozitív fogadtatásra talált, úgyhogy délután egy óra ötven perc környékén meg is jelentünk az állomáson. Jegy- és menetrendvásárlás után (utóbbiból én még nem rendelkeztem az ezévivel) kint a peronon beszélgetve vártuk a vonatunkat, amely Bzmot vagy Uzsgyi helyett egy Csörgő volt (borzasztóan utálom a Classic Csörgő kifejezést, úgyhogy maradjunk abban, hogy még nem a remot géphez volt szerencsénk), így a három kocsi közül a mozdonyhoz közelebb esőben foglaltuk helyet, hadd halljuk a duruzsolását. 

A Szegedről Békéscsabára közlekedő vonatra rajtunk kívül még tizenketten szálltak fel Hódmezővásárhelyen, míg az út során nagyobb utascsere Orosházán volt. Bőven volt helyünk, kényelmesen elfértünk, beszélgettünk, néztük a sík alföldi tájat. A tempónk 60-70-80 km/h volt, nekem teljesen rendben lévőnek tűnt a sebesség. Személyvonatként a 66 km-es távot 69 perc alatt tettük meg, ami majdnem 60 km/h-s átlagsebességet jelent, szerintem korrektnek mondható. Békéscsabán aztán a lemenő nap fényében fotóztunk egy kicsit, leginkább csak úgy magunknak, hogy erre is jártunk. Ebből következik néhány kép:

08.jpg

Békéscsaba állomásépülete a 263-as Bzmottal a 4. vágányon. Az épület alapvetően szép, csak ráférne már némi felújítás. Bent rend fogadott minket, talán köszönhetően a jól láthatóan ott lévő vasútőrnek. Nagy újságárus, bódék még elviselhető árú üdítőkkel, két monitoron a vonatok érkezése-indulása. A hangos utastájékoztatás rendben működött, egyedül az állomás közepén lévő gyalogos átjárót a síneken lenne jó elfeledni végre.

01.jpg

Egy kép arról, mennyien várták a Transsylvania IC-t. Sacc per kábéra olyan százfősre becsülném a tömeget, amely előrelátó módon a harmadik vágány mindkét oldalán végigfutó peront elfoglalta, ezzel is gyorsítva az utascserét.

03.jpg

A vonatot a CFR Csaurusza továbbította Budapest-Keleti pályaudvarra, jópár percet ácsorgott a járat Békéscsabán mire tovább tudott menni. Én pedig szokás szerint jól elcsodálkoztam a mozdony furcsán süvítő hangján ahogy kihúzott mellettünk.
Csak érdekességképpen megjegyezném, hogy a vonat 196 km-t tesz meg Budapestig innen, mindezt 2 óra 32 perc alatt, ez 77 km/h-s átlagsebesség. Emlékszünk még? A személyvonatunk 57 km/h-t tudott.

02.jpg

Míg benn állt a Transsylvania szerelvénye, addig a Szeged-Békéscsaba járatunk mozdonya, a 418 175-ös pályaszámú Csörgő (mennyivel jobb volt amíg M41-esnek lehetett írni) körbejárta a három kocsiból álló vonatát, amelyhez remek hátteret ad jópár darab Dacia felpakolva egy autószállító vonatra.

04.jpg

A délután negyed négy-háromnegyed négy körüli időszak amúgy meglehetősen mozgalmas volt, érkezett vonat Mezőhegyesről, Szolnokról, Budapestről, Vésztőről, így aztán a Csörgőn kívül láthattunk Bzmotokat, Papagáj Szilit is (no meg persze a csabai fűtőház környékén Dácsiát és Bobot).

06.jpg

Ez itt például a szolnoki vonat szerelvénye, remélhetőleg a Szilinek nem okozott gondot ennek a hatalmas járműtömegnek a továbbítása.

05.jpg

Útra készen a szegedi vonat, ezzel mentünk vissza Hódmezővásárhelyig.

07.jpg

Szerencsém volt: egyrészt lehúzható ablakok, másrészt a visszaúton itt még fent volt valamennyire a nap, így le tudtam fényképezni ezt a remek MÁV színekre festett (khm) állomási táblát a világítótesttel és a parabolaantennával. Szép kombináció.

A végére pedig nem maradt más mint egy kis videó, amelyet Hódmezővásárhelyen készítettem a telefonommal. Itt kereszteztünk egy szintén Csörgős vonattal, így adta magát a lehetőség, hogy rögzítsem a hangját (a képet nem érdemes nézni, túl sötét volt egy értelmes felvételhez). Mostanában sajnos egyre kevesebb helyen lehet ilyennel találkozni:

Ennyi lett volna a mai napunk, kellemesen zötykölődtünk egyet.

3 komment

Címkék: vonatfotózás Csörgő

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr454987111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e(x) 2012.12.30. 23:05:28

Nosztalgiával olvastam útileírásotokat, öt évig jártam be naponta vonattal Békéscsabára, Orosházáról. (Akkoriban gyűlöltem meg a vasutat - és kiváltképp a BZ nevű alattomos, zörgős, alulméretezett Praga 2M70 váltójával rángatózó, pattogós, szellőzetlen, kifűthetetlen, kényelmetlen kínzóeszközt - olyan mértékben, hogy a terepasztalomat is felszámoltam, s most, jó másfél évtized elteltével kezdtem ismét a modellezés ezen ága felé fordulni, de MÁV téma és jármű nemigen lesz az asztalomon, esetleg egy M40-es.)

Fenti személyes visszatekintés után néhány megjegyzés. Részint, az említett átjáró valószínűleg hamarosan megszűnik, ismereteim szerint tervezik az állomás aluljárós rendszerűre alakítását. Másrészről, ha legközelebb kicsit több időtök van, akkor sétáljatok ki az állomásról, majd balra fordulva a vasúttal párhuzamosan egy meglehetősen zajos közút mellett pár száz métert gyalogolva eljuttok a repülőhídig, vagyis egy, az állomás vágányai felett áthaladó gyalogos és kerékpáros hídig.
Innen remek belátás nyílik a vontatási főnökség területére, beleértve a körfűtőházat és fordítókorongot, a mellette a kis deltált, a gurítót, szuperül lehet az érkező és induló vonatokat fényképezni, vagy csak úgy élvezni az ezer tonnák dübörgését, másik irányba tekintve pedig belátható a konténer terminál. Ha pedig megéheztek, ajánlom a Brill bisztrót a Gyóni Géza utcában, noha nem olcsó, de kb. Kelet-Magyarország legjobb étterme.
Orosházi Tanyák állomás valamilyen módon magánhasználatba került, talán egy korábbi orosházi állomásfőnök él ott. A régi szép időkben ugye volt ott homokbánya is, a tó mellé lefutó iparvágánnyal.

Jó volt olvasni az utatokról, sok ilyet még jövőre is, BUÉK!

IST 2012.12.30. 23:23:35

Köszi a kommentet és az észrevételeket!

Mi is azon tűnődtünk útközben, hogy az időnkénti felütéseket egy Bz hogyan bírhatja. Igaz Orosháza és Békéscsaba között már elég nagy szakaszon jó a pálya, szinte siklott a szerelvény.

A híd megvolt, csak időnk nem volt oda elmenni, meg a lemenő nap miatt már a mozgó járművek fotózása sem lett volna az igazi, viszont pont ezért is vissza kellene majd egyszer menni tavasszal vagy nyáron.

Idén túl sokat én nem vonatoztam, szerencsére Tastam ellátott minket olvasnivalóval, de jövőre megpróbálok én is többet a pályán tölteni. Szerintem btx barátomnak nem lenne ellenére a dolog.

e(x) 2012.12.31. 01:02:16

Békéscsaba - Csorvás között talán az ősszel bontott anyagból hegesztett pályát csináltak, legalábbis az Indóház szerint.

A BZ bírta, hogy porladjon el, az utas kevésbé, bár amint elmúlt a vasutas családtagságomból fakadó szabadjegyem, átnyergeltem a buszra, majd az autóra. Épp mostanában gondoltam arra, hogy merő nosztalgiából megejtek egy Szeged-BP-Szeged IC-zést.
süti beállítások módosítása